Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

BA Seminar WH-FP-I-2-SemLic
BA Seminar (SEMLI) Summer semester 2022/23

Information on classes (common for all the groups)

Class hours: 30
Places limit: (no limit)
Zaliczenie: credit
(in Polish) MS Teams: (in Polish) https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aLpd3fanL1XC_YJM9Wk87J8oxU0sGYc0cux-KWpYj_2k1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ac6a7fc2-50ac-4612-8547-b4c9ea6b4d99&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Bibliography: (in Polish)

1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

3. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa 2014

3. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008.

Learning outcomes: (in Polish)

-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;

- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu

przygotowywanej pracy licencjackiej;

- potrafi formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów, i formułować wnioski

- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by

przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego

dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych

uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;

- umie przygotować typowe prace pisemne w języku

polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem

podstawowych ujęć teoretycznych i informacji

pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- potrafi pod kierunkiem opiekuna naukowego planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych;

- jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa;

- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze

w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu

społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena bieżąca, ciągła.

List of topics: (in Polish)

Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywania źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia.

Teaching methods: (in Polish)

Analiza tekstów, dyskusja, wykład. Zajęcia prowadzone online.

Class groups

see this on class schedule

Group Timeframe(s) Lecturers Places Number of students in group / places limit Actions
1 every Wednesday, 16:45 - 18:15, (in Polish) e-learning, room e-learning
Magdalena Bober-Jankowska, Jacek Kopciński 8/6 details
2 every Tuesday, 8:00 - 9:30, (in Polish) Kampus Dewajtis Nowy Gmach, room 410A
Magdalena Woźniewska-Działak 6/6 details
3 every Wednesday, 16:45 - 18:15, (in Polish) e-learning, room e-learning
Karolina Zioło-Pużuk 7/6 details
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)