Biases in judgment and decision-making
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-BJD-ER |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Biases in judgment and decision-making |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Grupa przedmiotów - oferta Erasmus Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (I stopień i jednolite magisterskie) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (studia II stopnia) Wykłady monograficzne - Psychologia Zajęcia w językach obcych w Instytucie Psychologii |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W02 PS_W03 PS_K03 |
Wymagania wstępne: | Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie B2. Zalecane jest posiadanie wiadomości z zakresu kursu podstawowego Psychologii procesów poznawczych oraz podstawowa orientacja w zakresie metodologii badań psychologicznych (szczególnie badań eksperymentalnych). |
Skrócony opis: |
Zniekształcenia w ocenianiu i podejmowaniu decyzji są intrygującymi zjawiskami, które inspirują liczne badania empiryczne i dociekania teoretyczne. Złudzenia poznawcze, podobnie jak iluzje optyczne, są błędami w sądach o rzeczywistości, popełnianymi przy subiektywnym przekonaniu o poprawności dokonanej oceny. W czasie wykładów omówione zostaną wybrane przykłady błędów poznawczych, których badania doprowadziły do zrozumienia istotnych mechanizmów przetwarzania informacji przez człowieka. |
Pełny opis: |
Celem wykładu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat paradygmatów i modeli teoretycznych poznania. Oczekuje się, że studenci zyskają dobre zrozumienie natury naukowego (eksperymentalnego) dociekania mechanizmów poznawczych leżących u podstaw obserwowanych zjawisk. Dodatkowym celem jest wzbogacenie zasobu słownictwa studentów o angielskie terminy z zakresu psychologii oceniania i podejmowania decyzji. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W1 - Student zna i rozumie, na czym polega specyfika ujęcia zniekształceń poznawczych z perspektywy psychologii eksperymentalnej. W2 - Student zna i rozumie, na czym polega oraz jak powinna przebiegać analiza procesów poznawczych prowadzących do zniekształceń oceniania i podejmowania decyzji. K1 - Student jest gotów do samodzielnego uzupełniania wiedzy i umiejętności w świetle nowych doniesień z badań nad ocenianiem i podejmowaniem decyzji. U1 - Rozumie i posługuje się specjalistyczną terminologią w języku angielskim z zakresu psychologii poznawczej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą: Student wykazuje się szczegółową wiedzą na temat eksperymentalnych badań poszczególnych zniekształceń poznawczych (W1) Student potrafi wymienić, zinterpretować i porównać różne teoretyczne wyjaśnienia przebiegu procesów poznawczych prowadzących do zniekształceń oceniania i podejmowania decyzji. (W2) Student jest gotów do samodzielnego uzupełniania wiedzy na podstawie literatury dotyczącej badań nad ocenianiem i podejmowaniem decyzji (K1) Student poprawnie posługuje się zróżnicowaną specjalistyczną terminologią w języku angielskim z zakresu psychologii poznawczej (U1) Na ocenę dobrą: Student wykazuje się wiedzą na temat eksperymentalnych badań zniekształceń poznawczych (W1) Student potrafi wymienić i zinterpretować główne teoretyczne wyjaśnienia przebiegu procesów poznawczych prowadzących do zniekształceń oceniania i podejmowania decyzji. (W2) Student jest gotów do samodzielnego uzupełniania wiedzy na podstawie dostępnej literatury nad ocenianiem i podejmowaniem decyzji (K1) Student poprawnie posługuje się specjalistyczną terminologią w języku angielskim z zakresu psychologii poznawczej (U1) Na ocenę dostateczną: Student wykazuje się podstawową wiedzą na temat eksperymentalnych badań zniekształceń poznawczych (W1) Student potrafi wymienić główne teoretyczne wyjaśnienia przebiegu procesów poznawczych prowadzących do zniekształceń oceniania i podejmowania decyzji. (W2) Student jest gotów do uzupełniania wiedzy na podstawie wskazanej mu literatury dotyczącej badań nad ocenianiem i podejmowaniem decyzji (K1) Student poprawnie posługuje się podstawową terminologią w języku angielskim z zakresu psychologii poznawczej (U1) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK_MON
PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Jastrzębski, Marek Nieznański, Michał Sękowski | |
Prowadzący grup: | Marek Nieznański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 6 pkt 30 godzin - uczestnictwo w zajęciach (1p) 50 godzin - lektury (2 p) 80 godzin - przygotowanie do egzaminu (3 p) |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK_MON
PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marek Nieznański, Michał Sękowski | |
Prowadzący grup: | Marek Nieznański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 6 pkt 30 godzin - uczestnictwo w zajęciach (1p) 25 godzin - lektury (1 p) 25 godzin - przyswojenie angielskich terminów (1 p) 75 godzin - przygotowanie do egzaminu (3 p) |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.