Stylish Encouters. Artistic Style in Theory and Practice
General data
Course ID: | WH-KON-PotzStyl |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Stylish Encouters. Artistic Style in Theory and Practice |
Name in Polish: | Potyczki ze stylem - styl artystyczny w teorii i praktyce |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (studia II stopnia) (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | literary studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Podstawowa (licealna) wiedza dotycząca budowy dzieła literackiego, jak i jego analizy oraz interpretacji. |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot ma na celu zapoznanie studenta z zagadnieniem stylu artystycznego i jego ujęć w teorii literatury XX wieku, jak i w twórczej praktyce. |
Full description: |
(in Polish) Konwersatorium poświęcone teoretycznym i praktycznym (wcielonym w tworzone dzieło) ujęciom artystycznego stylu. Podstawowym punktem odniesienia dla perspektywy teoretycznej będzie myśl sformułowana przez XX-wiecznych badaczy literatury, zaś w wypadku perspektywy praktycznej - wybrane utwory Gustawa Flauberta, Marcela Prousta (pastisz), dzienniki intymne Stefana Żeromskiego, ale i literatura najnowsza - tu Grzegorz Uzdański (parodia). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EU1 [P6S_WG] - Student zna i rozumie: - podstawowe terminy związane ze stylem artystycznym w teorii i praktyce; XX-wiecznej teorii i praktyce (tu różnie: XIX-XX wiek), - podstawowe pojęcia i teorie z zakresu badań nad stylem artystycznym. EU2 [P6S_UK] - Student potrafi: - zastosować zdobytą wiedzę w analizie i interpretacji różnego rodzaju tekstów, - brać udział w dyskusji, prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, formułować wnioski. EU3 [P6S_KO] - Student jest gotów do: - aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach, - do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu. OPIS ECTS: Udział w konwersatorium: 30 godz. (1 ECTS) Przygotowanie do konwersatorium: 60 godz. (2 ECTS) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania (w odniesieniu do EU) Ocena bdb.: EU1 Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe terminy związane ze stylem artystycznym w teorii XX-wiecznej i praktyce (tu XIX-XX wiek). Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia i teorie z zakresu badań nad stylem artystycznym. EU2 W bardzo dobrym stopniu student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w analizie i interpretacji różnego rodzaju tekstów. Bierze udział w dyskusji, w stopniu bardzo dobrym prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, bardzo dobrze formułuje swoje wnioski. EU3 Student wykazuje intensywną, ustawiczną gotowość do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach. Student wykazuje ustawiczną gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu. Ocena db.: EU1 Student dobrze zna i rozumie podstawowe terminy związane ze stylem artystycznym w teorii XX-wiecznej i praktyce (tu XIX-XX wiek). Student dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia i teorie z zakresu badań nad stylem artystycznym. EU2 W dobrym stopniu student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w analizie i interpretacji różnego rodzaju tekstów. Bierze udział w dyskusji, dobrze prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, dobrze formułuje swoje wnioski. EU3 Student wykazuje gotowość do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach. Student wykazuje gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu. Ocena dst.: EU1 Student dostatecznie, lecz dość ogólnikowo zna i rozumie podstawowe terminy związane ze stylem artystycznym w teorii XX-wiecznej i praktyce (tu XIX-XX wiek). Student ma dostateczną orientację w podstawowych pojęciach i teoriach z zakresu badań nad stylem artystycznym. EU2 W stopniu dostatecznym student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w analizie i interpretacji różnego rodzaju tekstów. Sporadycznie bierze udział w dyskusji, w stopniu dostatecznym prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, ogólnikowo formułuje swoje wnioski. EU3 Student wykazuje dostateczną gotowość do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach. Student wykazuje w stopniu dostatecznym gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu. Ocena ndst.: EU1 Student nie zna i nie wykazuje rozumienia podstawowych terminów związanych ze stylem artystycznym w teorii XX-wiecznej i praktyce (tu XIX-XX wiek). Student nie ma orientacji w podstawowych pojęciach i teoriach z zakresu badań nad stylem artystycznym. EU2 Student nie potrafi zastosować zdobytej wiedzy dla celów analityczno-interpretacyjnych różnego rodzaju tekstów. Rzadko bądź w ogóle nie bierze udziału w dyskusji, w stopniu niedostatecznym, wielce ogólnikowym prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, ogólnikowo i merytorycznie niezadowalająco formułuje swoje wnioski. EU3 Student nie wykazuje gotowości do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach. Student nie wykazuje gotowości do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours
|
|
Coordinators: | Beata Garlej, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Beata Garlej | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aF2yDrovljD_l56yX14XskQklD0-sdZq0IqPvhfLzSiQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=67170587-421d-4cad-9fca-32521986c190&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) PO/H2 - obszar nauk humanistycznych - II stopień |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.