Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej 2 [WF-PS-N-ORRW2]
Semestr letni 2019/20
Seminarium przedmiotowe,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej 2 [WF-PS-N-ORRW2] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Seminarium przedmiotowe [SEMPRZ], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Knopp | ||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa: Anastasi, A., Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia testów Psychologicznych PTP. Bedyńska, S., Capryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz. Część 1 - Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa/l: Wydawnictwo Akademickie Sedno, SWPS. Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Dodatkowa: uzależniona od wybranego tematu. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podczas zajęć studenci zapoznają się z zasadami postępowania badawczego oraz przygotowywania empirycznych tekstów naukowych. Z każdym z omawianych podczas zajęć zagadnień, studenci zapoznają się w praktyce. W małych zespołach będą prowadzić badania dotyczące rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego dzieci lub młodzieży oraz wpływu oddziaływań wychowawczych na ów rozwój. Uczestnicy tematy badań otrzymają od osoby prowadzącej zajęcia lub wybiorą je sami. Na podstawie przeprowadzonych badań sporządzą pisemną pracę. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: prezentacje multimedialne, metoda ćwiczeniowa, dyskusje, indywidualne konsultacje. Oceniane będą: - pisemna praca semestralna oparta na przeprowadzonych badaniach, - przygotowanie do zajęć - aktywność na zajęciach i zaangażowanie w badania. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszczalne są 2 usprawiedliwione nieobecności w semestrze) |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia semestru letniego: - obecność na zajęciach (nie więcej niż 2 usprawiedliwione nieobecności w semestrze) i przygotowanie do nich, - aktywność na zajęciach, - pozytywna ocena z terminowo oddanej, ukończonej pracy pracy pisemnej. Kryteria oceny pracy pisemnej: Oceniana będzie opanowanie standardów przygotowania tekstu naukowego, wartość merytoryczna pracy, dobór i wykorzystanie źródeł, poprawność przeprowadzenia badań, obliczeń i interpretacji wyników, zachowanie standardów etycznych podczas prowadzenia badań oraz sporządzania pracy pisemnej. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.