Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Stress psychology 2 [WF-PS-N-PSTR2] Summer semester 2019/20
Classes, group no.1

Navigate to timetable selected group was highlighted
This page describes a class group. If you're looking for information on course see course homepage
Course: Stress psychology 2 [WF-PS-N-PSTR2]
Class: Summer semester 2019/20 [2019/20_L] (past)
Classes [CW], group no.1 [other groups]
Time and location: This is only approximate timeframe information. If you want to be sure, contact the lecturer. Irregularities in schedules are more frequent in case of classes taking place less often (more than a week between each other).
every Tuesday, 15:00 - 16:30
room 1421
(in Polish) Kampus Wóycickiego Bud. 14 what is the address?
Nearest dates: Click on the date to see week schedule with class group meeting. All classes for this group have already took place - show all dates.
Date and locationLecturers
Number of students: 18
Places available: 18
Examination: graded credit
Lecturer: Monika Małkiewicz
Bibliography: (in Polish)

Literatura do poszczególnych zagadnień, omawianych podczas ćwiczeń, zostanie podana podczas zajęć.

Literatura podstawowa:

Aldwin, C.M. (2007). Stress, Coping, and Development. An integrative perspective. New York-London: The Guilford Press.

Boenisch, E., Haney, C.M. (2002). Twój stres. Sens życia, równowaga i zdrowie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Heszen, I. (2013). Psychologia stresu. Korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Sapolsky R. M. (2011). Dlaczego zebry nie mają wrzodów? Psychofizjologia stresu. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN.

Siek, S. (1999). Autopsychoterapia. Warszawa: Akademia Teologii Katolickiej.

Terelak, J. F. (2001). Psychologia stresu. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta.

Terelak, J.F. (2005). Stres organizacyjny. Warszawa: Wydawnictwo: Wyższej Szkoły Menedżerskiej SIG.

Terelak, J.F. (2008). Człowiek i stres. Koncepcje – źródła – reakcje – radzenie sobie – modyfikatory. Bydgoszcz-Warszawa: Oficyna Wydawnicza Branta.

List of topics: (in Polish)

Treści programowe:

1. Czy stres może być korzystny? Bezpośrednie i odległe korzyści płynące ze stresu.

2. Odporność na stres. Wsparcie społeczne jako sposób radzenia sobie ze stresem.

3. Socjokulturowe aspekty radzenia sobie ze stresem.

4. Psychofizjologia stresu.

5-7. Diagnoza bezpośrednich reakcji na stres. Pomiar wybranych fizjologicznych wskaźników reakcji stresowych.

8-9. Pomiar reakcji na stres i radzenia sobie ze stresem w psychologii pracy.

10-13. Trening antystresowy.

14. Trening relaksacyjny.

15. Kolokwium zaliczające semestr.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: (in Polish)

Wiedza:

- metoda dydaktyczna – prezentacja;

- weryfikacja – test wiedzy; ocena prezentacji studentów.

Umiejętności:

- metoda dydaktyczna - dyskusja, metody warsztatowe;

- weryfikacja - ocena prezentacji studentów;

Kompetencje:

- metoda dydaktyczna - klasyczna i sytuacyjna metoda problemowa.

- weryfikacja – aktywność w czasie zajęć.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Forma zaliczenia: kolokwium oraz praca zaliczeniowa; uwzględniony zostanie także udział w zajęciach i aktywność podczas nich.

Szczegółowe kryteria oceniania zostaną podane podczas pierwszych zajęć.

Kryteria oceny:

ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, bardzo dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu;

ocena dobra (4) - student dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu;

ocena dostateczna (3) - student słabo orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, słabo analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, słabo dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu;

ocena niedostateczna (2) - student nie zna psychologicznych teorii dotyczących zjawiska stresu, nie potrafi analizować zachowań w kontekście określonych teorii psychologicznych, źle dobiera i źle wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)