Psychologia stresu 2 [WF-PS-N-PSTR2]
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia stresu 2 [WF-PS-N-PSTR2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Małkiewicz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura do poszczególnych zagadnień, omawianych podczas ćwiczeń, zostanie podana podczas zajęć. Literatura podstawowa: Aldwin, C.M. (2007). Stress, Coping, and Development. An integrative perspective. New York-London: The Guilford Press. Boenisch, E., Haney, C.M. (2002). Twój stres. Sens życia, równowaga i zdrowie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Heszen, I. (2013). Psychologia stresu. Korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Sapolsky R. M. (2011). Dlaczego zebry nie mają wrzodów? Psychofizjologia stresu. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN. Siek, S. (1999). Autopsychoterapia. Warszawa: Akademia Teologii Katolickiej. Terelak, J. F. (2001). Psychologia stresu. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta. Terelak, J.F. (2005). Stres organizacyjny. Warszawa: Wydawnictwo: Wyższej Szkoły Menedżerskiej SIG. Terelak, J.F. (2008). Człowiek i stres. Koncepcje – źródła – reakcje – radzenie sobie – modyfikatory. Bydgoszcz-Warszawa: Oficyna Wydawnicza Branta. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści programowe: 1. Czy stres może być korzystny? Bezpośrednie i odległe korzyści płynące ze stresu. 2. Odporność na stres. Wsparcie społeczne jako sposób radzenia sobie ze stresem. 3. Socjokulturowe aspekty radzenia sobie ze stresem. 4. Psychofizjologia stresu. 5-7. Diagnoza bezpośrednich reakcji na stres. Pomiar wybranych fizjologicznych wskaźników reakcji stresowych. 8-9. Pomiar reakcji na stres i radzenia sobie ze stresem w psychologii pracy. 10-13. Trening antystresowy. 14. Trening relaksacyjny. 15. Kolokwium zaliczające semestr. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wiedza: - metoda dydaktyczna – prezentacja; - weryfikacja – test wiedzy; ocena prezentacji studentów. Umiejętności: - metoda dydaktyczna - dyskusja, metody warsztatowe; - weryfikacja - ocena prezentacji studentów; Kompetencje: - metoda dydaktyczna - klasyczna i sytuacyjna metoda problemowa. - weryfikacja – aktywność w czasie zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: kolokwium oraz praca zaliczeniowa; uwzględniony zostanie także udział w zajęciach i aktywność podczas nich. Szczegółowe kryteria oceniania zostaną podane podczas pierwszych zajęć. Kryteria oceny: ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, bardzo dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu; ocena dobra (4) - student dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu; ocena dostateczna (3) - student słabo orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, słabo analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, słabo dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu; ocena niedostateczna (2) - student nie zna psychologicznych teorii dotyczących zjawiska stresu, nie potrafi analizować zachowań w kontekście określonych teorii psychologicznych, źle dobiera i źle wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.