Stress psychology 2 [WF-PS-N-PSTR2]
Summer semester 2019/20
Classes,
group no.2
Course: | Stress psychology 2 [WF-PS-N-PSTR2] |
Class: |
Summer semester 2019/20 [2019/20_L]
(past)
Classes [CW], group no.2 [other groups] |
Time and location:
|
|
Nearest dates:
|
All classes for this group have already took place - show all dates. |
Number of students: | 20 |
Places available: | 18 |
Examination: | graded credit |
Lecturer: | Monika Małkiewicz |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura do poszczególnych zagadnień, omawianych podczas ćwiczeń, zostanie podana podczas zajęć. Literatura podstawowa: Aldwin, C.M. (2007). Stress, Coping, and Development. An integrative perspective. New York-London: The Guilford Press. Boenisch, E., Haney, C.M. (2002). Twój stres. Sens życia, równowaga i zdrowie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Heszen, I. (2013). Psychologia stresu. Korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Sapolsky R. M. (2011). Dlaczego zebry nie mają wrzodów? Psychofizjologia stresu. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN. Siek, S. (1999). Autopsychoterapia. Warszawa: Akademia Teologii Katolickiej. Terelak, J. F. (2001). Psychologia stresu. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta. Terelak, J.F. (2005). Stres organizacyjny. Warszawa: Wydawnictwo: Wyższej Szkoły Menedżerskiej SIG. Terelak, J.F. (2008). Człowiek i stres. Koncepcje – źródła – reakcje – radzenie sobie – modyfikatory. Bydgoszcz-Warszawa: Oficyna Wydawnicza Branta. |
List of topics: |
(in Polish) Treści programowe: 1. Czy stres może być korzystny? Bezpośrednie i odległe korzyści płynące ze stresu. 2. Odporność na stres. Wsparcie społeczne jako sposób radzenia sobie ze stresem. 3. Socjokulturowe aspekty radzenia sobie ze stresem. 4. Psychofizjologia stresu. 5-7. Diagnoza bezpośrednich reakcji na stres. Pomiar wybranych fizjologicznych wskaźników reakcji stresowych. 8-9. Pomiar reakcji na stres i radzenia sobie ze stresem w psychologii pracy. 10-13. Trening antystresowy. 14. Trening relaksacyjny. 15. Kolokwium zaliczające semestr. |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
(in Polish) Wiedza: - metoda dydaktyczna – prezentacja; - weryfikacja – test wiedzy; ocena prezentacji studentów. Umiejętności: - metoda dydaktyczna - dyskusja, metody warsztatowe; - weryfikacja - ocena prezentacji studentów; Kompetencje: - metoda dydaktyczna - klasyczna i sytuacyjna metoda problemowa. - weryfikacja – aktywność w czasie zajęć. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Forma zaliczenia: kolokwium oraz praca zaliczeniowa; uwzględniony zostanie także udział w zajęciach i aktywność podczas nich. Szczegółowe kryteria oceniania zostaną podane podczas pierwszych zajęć. Kryteria oceny: ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, bardzo dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu; ocena dobra (4) - student dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu; ocena dostateczna (3) - student słabo orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, słabo analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, słabo dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu; ocena niedostateczna (2) - student nie zna psychologicznych teorii dotyczących zjawiska stresu, nie potrafi analizować zachowań w kontekście określonych teorii psychologicznych, źle dobiera i źle wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.