Psychologia stresu 2 [WF-PS-N-PSTR2]
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Psychologia stresu 2 [WF-PS-N-PSTR2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dominik Gołuch | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura do poszczególnych zagadnień, omawianych podczas ćwiczeń, zostanie podana podczas zajęć. Literatura podstawowa: - Bell P.A., Greene T. C., Fisher J. D., Baum A., (2004). Psychologia środowiskowa. Gdańsk: GWP. - Czabała J. c. (2006). Czynniki leczące w psychoterapii. Warszawa: PWN. - Czapiński J. (red.)(2005). Psychologia pozytywna. Warszawa: PWN. - Heszen, I. (2013). Psychologia stresu. Warszawa: PWN. - Krahe, B. (2006). Agresja. Gdańsk: GWP. - Leka, S., Jain A. (2013). Zagrożenia psychospołeczne w środowisku pracy i ich wpływ na zdrowie. Warszawa: Stowarzyszenie Zdrowa Praca. - McDermot I., Jago W. (2006). NLP Terapia krótkoterminowa. Gdańsk: GWP. - Ogińska-Bulik, N. (2013). Potraumatyczny wzrost-zróżnicowanie ze względu na rodzaj doświadczonego zdarzenia. Acta Universitatis Lodziensis Folia Psychologica 17, 54-66. - Ogińska-Bulik, N. Juczyński, Z. (2012) Konsekwencje doświadczanych negatywnych wydarzeń życiowych — objawy stresu pourazowego i potraumatyczny wzrost. Psychiatria 9 (1), 1–10. - Sęk, H. (red.)(2010). Wypalenie zawodowe. Przyczyny i zapobieganie. Warszawa: PWN. - Sęk, H., Cieślak R., (red.) (2012) Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN. - Sapolsky, R. M. (2012). Dlaczego zebry nie mają wrzodów? Psychofizjologia stresu. Warszawa: PWN. - Terelak, J. F. (2001). Psychologia stresu. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta. - Terelak, J.F. (2005). Stres organizacyjny. Warszawa: Wydawnictwo: Wyższej Szkoły Menedżerskiej SIG. - Terelak, J.F. (2008). Człowiek i stres. Koncepcje – źródła – reakcje – radzenie sobie – modyfikatory. Bydgoszcz-Warszawa: Oficyna Wydawnicza Branta. - Terelak, J.F. (2017). Stres życia. Perspektywa psychologiczna. Warszawa: wydawnictwo naukowe UKSW. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści programowe: - Dobre skutki złego stresu - Stres traumatycznych, Zespół Ostrego Stresu - Stres zawodowy, psychospołeczne czynniki ryzyka - Wypalenie zawodowe - Wsparcie społeczne, stres i zdrowie - Radzenie sobie ze stresem w wybranych nurtach psychoterapeutycznych. - Subiektywny Dobrostan Psychiczny a mechanizmy radzenia sobie - Wystąpienia publiczne a stres - Zachowania agresywne jako reakcja na stres - Psychologia ekologiczna - NLP Między faktem a mitem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wiedza: - metoda dydaktyczna – prezentacja; - weryfikacja – test wiedzy; ocena prezentacji studentów. Umiejętności: - metoda dydaktyczna - dyskusja, metody warsztatowe; - weryfikacja - ocena prezentacji studentów; Kompetencje: - metoda dydaktyczna - klasyczna i sytuacyjna metoda problemowa. - weryfikacja – aktywność w czasie zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów zaliczenia zostaną podane podczas zajęć. Kryteria oceny: ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, bardzo dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu ocena dobra (4) - student dobrze orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, dobrze analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu ocena dostateczna (3) - student słabo orientuje się w psychologicznych teoriach dotyczących zjawiska stresu, słabo analizuje konkretne zachowania w kontekście określonych teorii psychologicznych, słabo dobiera i wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu ocena niedostateczna (2) - student nie zna psychologicznych teorii dotyczących zjawiska stresu, nie potrafi analizować zachowań w kontekście określonych teorii psychologicznych, źle dobiera i źle wykorzystuje narzędzia badawcze w badaniach z zakresu psychologii stresu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.