Biochemia 1 WF-OB-BCH1
Semestr letni 2019/20
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Biochemia 1 WF-OB-BCH1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr letni 2019/20 (2019/20_L)
(zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Góralczyk | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Podstawy biochemii – J. Kączkowski, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2012. 2. Biochemia - J. M. Berg, L. Stryer, J. L. Tymoczko, G. J. Gatto, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2018. 3. Biochemia kręgowców – W. Miniakowski, S. Weidnera, PWN, Warszawa 2005 Biochemia. Podręcznik dla studentów uczelni medycznych – E. Bańkowski, Urban & Partnerzy, Wrocław 2010. 4. Przewodnik po terminologii. Toksykologia, bezpieczeństwo żywności, zdrowie publiczne, ocena ryzyka – K. Góralczyk, G. Kostka, J.K. Ludwicki, P. Struciński, NIZP-PZH, Warszawa 2013. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Przemiany biochemiczne istotne dla organizmów. 2. Budowa, klasyfikacja i znaczenie dla organizmu aminokwasów i białek. 3. Budowa, klasyfikacja i znaczenie dla organizmu enzymów. 4. Budowa, klasyfikacja i znaczenie dla organizmu witamin rozpuszczalnych w wodzie i koenzymów. 5. Budowa, klasyfikacja i znaczenie dla organizmu witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. 6. Przemiany aminokwasów i białek. 7. Budowa i znaczenie dla organizmu kwasów nukleinowych. 8. Zjawisko utleniania biologicznego i jego roli w organizmie. 9. Cykl kwasów trójkarboksylowych i jego znaczenie dla organizmu. 10. Powstawania energii komórkowej i korzyści wynikające z tego zjawiska. 11. Budowa, klasyfikacja i znaczenie dla organizmu cukrów prostych. 12. Budowa, klasyfikacja i znaczenie dla organizmu cukrów złożonych. 13. Proces fotosyntezy. 14. Budowa, klasyfikacja i znaczenie dla organizmu tłuszczowców. 15. Metabolizm tłuszczowców i cukrów oraz ich wzajemne powiązania. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład. Weryfikacja efektów kształcenia to egzamin pisemny. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin testowy z możliwością pytań otwartych. Zaliczenie 51 - 60% w zależności od frekwencji, każdy następny przedział 10% to coraz lepsza ocena. Przy uzyskaniu wyniku na progu zaliczenia lub przy kolejnych progach dla poszczególnych ocen będzie również brana pod uwagę frekwencja i aktywność na wykładach. Dopuszczalne są jedynie 2 nieobecności w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.