Prawo handlowe [WP-PR-PH-Isem-ćw]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Prawo handlowe [WP-PR-PH-Isem-ćw] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Skibińska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Kidyba, Prawo handlowe, Warszawa 2020; 2. Prawo gospodarcze prywatne, pod red. T. Mróz, M. Steca, Warszawa 2018; 3.Prawo cywilne i handlowe w zarysie, pod red. W. J. Katnera, A. Kappesa, Warszawa 2011; 4. Prawo spółek handlowych, pod red. A. Kocha, W. Napierały, Warszawa 2016 Literatura uzupełniająca: 1.1.System prawa prywatnego. Prawo spółek osobowych, t. 16 pod red. A. Szajkowskiego, Warszawa 2008; 2. System prawa prywatnego, Prawo spółek kapitałowych. System Prawa Prywatnego. Tom 17A i 17B, pod. red. S. Sołtysińskiego, Warszawa 2010; 3. Prawo spółek handlowych, t. 2, pod red. S. Włodyki, Warszawa 2012; 4. M. Michalski, Spółka Akcyjna, Warszawa 2018 5. A. Kidyba, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I-II, Warszawa 2013; 6. S. Sołtysiński, A. Szajkowski, A. Szumański, J. Szwaja, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I-V oraz suplement, Warszawa ; 7. A. Gawrysiak-Zabłocka, E. Skibińska, Prawo Unii Europejskiej. Orzecznictwo, Warszawa 2015. 8. materiały przekazane/wskazane przez prowadzącego |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pojęcie prawa handlowego i jego miejsce w systemie prawa. 2. Pojęcie przedsiębiorcy i konsumenta. 3. Firma – pojęcie, zasady prawa firmowego. 4. Firmy poszczególnych podmiotów. 5. Reprezentacja przedsiębiorcy. 6. Prokura 7. Przedsiębiorstwo. 8. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. 9. Krajowy Rejestr Sądowy. 10. Postępowanie rejestrowe. 11. Przedsiębiorstwo w spadku. 12. Zarys prawa upadłościowego. 13. Zarys prawa restrukturyzacyjnego. 14. Kolokwium. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Opis metod dydaktycznych PR_U01: wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_U02: wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_U03 : wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_U04: wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_U05: wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_U08: wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_U09: wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_K01: wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_K03: wykład informacyjny, wykład problemowy,Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_K04: wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, PR_K05: wykład informacyjny, wykład problemowy, Analiza orzeczeń sądowych i opracowań piśmiennictwa z przedmiotowego zakresu; Ćwiczenie umiejętności analizy tekstu prawnego oraz opracowań piśmiennictwa i judykatury; Nauka i doskonalenie wypowiedzi prawniczej (w formie ustnej i pisemnej), wykład interaktywny, Opis sposobów weryfikacji metod dydaktycznych PR_U01: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U02: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń ; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U03: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U04: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U05: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U08: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U09: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_K01: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń ; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_K03: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_K04: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_K05: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U01: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U02: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń ; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U03: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U04: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U05: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U08: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_U09: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_K01: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń ; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_K03: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_K04: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, PR_K05: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu, |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania dla poszczególnych efektów: PR_U01, Student umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Na ocenę 2: Student nie umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Na ocenę 3, 3 plus: Student student posiada jedynie podstawowe umiejętności posługiwania się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Na ocenę 4, 4 plus: Student umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych PR_U02; Na ocenę 2: Student nie potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawowe umiejętności w zakresie wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych Na ocenę 4, 4 plus: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych Na ocenę 5: Student bardzo dobrzez potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych PR_U03, Na ocenę 2: Student nie umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawowe umiejętności posługiwania się normami prawnymi prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego Na ocenę 4, 4 plus: Student umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego PR_U04 Na ocenę 2: Student nie umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową umiejętność prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze Na ocenę 4, 4 plus: Student umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze PR_U05, Na ocenę 2: Student nie umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych, Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową umiejętność wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych, Na ocenę 4, 4 plus: Student umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych, Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych, PR_U08 Na ocenę 2: Student nie potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie umiejętność sporządzenia podstawowego projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi Na ocenę 4, 4 plus: Student potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi PR_U09, Na ocenę 2: Student nie potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego Na ocenę 3, 3 plus: Student potrafi projektować i tworzyć jedynie podstawowe wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego Na ocenę 4, 4 plus: Student potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego Na ocenę 5: Student potrafi projektować i tworzyć bardzo dobre wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego PR_K01 Na ocenę 2: Student nie uzupełniania i nie doskonali swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym Na ocenę 3, 3 plus: Student jedynie w podstawowym zakresie uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym Na ocenę 4, 4 plus: Student uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym Na ocenę 5: Student bardzo dobrze uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym PR_K03, Na ocenę 2: Student nie posiada kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów Na ocenę 4, 4 plus: Student posiada kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobrą kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów PR_K04 Na ocenę 2: Student nie posiada kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie Na ocenę 4, 4 plus: Student posiada kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobrą kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie PR_K05 Na ocenę 2: Student nie posiada umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi Na ocenę 4, 4 plus: Student posiada umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobrą umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczenia obowiązkowe dla IV roku Prawa stacjonarnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.