Seminarium magisterskie 2 [WF-PS-N-SEM2]
Semestr letni 2022/23
Seminarium magisterskie,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium magisterskie 2 [WF-PS-N-SEM2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SEM_MGR], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Włodzimierz Strus | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Gasiul, H. (2020). Psychologia osobowości. Nurty teorie koncepcje. Warszawa: Diffin. Wydanie 3. McCrae, R., Costa, P. (2005). Osobowość dorosłego człowieka. Kraków: Wyd. WAM. Oleś, P. K. (2003). Wprowadzenie do psychologii osobowości. Warszawa: WN Scholar. Pervin, L.A., Cervone, D. (2011). Osobowość. Teoria i badania. Kraków: Wydawnictwo UJ. Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP. Skimina, E., Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Wydawnictwo Liberi Libri. Strus, W. Cieciuch, J. (2014). Poza wielką piątkę - przegląd nowych modeli struktury osobowości. Polskie Forum Psychologiczne, 19(1), 17-49. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium rozpoczyna seria spotkań tematycznych poświęconych modelom strukturalnym osobowości. Szczegółowo omawiane są zarówno Pięcioczynnikowy Model Osobowości Costy i McCrae, jak też modele konkurencyjne względem niego oraz najnowsze modele czynnikowe. Zaproponowany kontekst teoretyczny jest punktem wyjścia dla wyboru tematyki prac magisterskich. Tematyka ta dotyczy osobowościowych uwarunkowań różnych zjawisk psychologicznych, osobowościowej specyfiki osób pełniących różne role czy funkcje społeczne oraz relacji pomiędzy osobowością, emocjonalnością, motywacją i zachowaniem. Ostateczna postać tematów prac magisterskich zależna jest również od zainteresowań naukowych studentów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne - ćwiczenia, dyskusja, prezentacje referatów dotyczących kolejnych etapów realizacji prac magisterskich, konsultacje indywidualne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny jest obecność, aktywne uczestnictwo w zajęciach i spełnienie określonych dla danego semestru wymagań: Semestr 1: prezentacja referatu przedstawiającego zarys problematyki pracy magisterskiej Semestr 2: oddanie konspektu obejmującego sformułowany temat pracy magisterskiej oraz opracowaną część teoretyczną i metodologiczną Semestr 3: prezentacja wyników badań empirycznych Semestr 4: złożenie gotowej pracy magisterskiej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.