Seminarium licencjackie [WH-KUZ-I-3-SemLicen]
Semestr zimowy 2022/23
Seminarium licencjackie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [WH-KUZ-I-3-SemLicen] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wojciech Sadłoń | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aSXiSzP1ypHxrUSCcoyiQHGAsWqQuVpeymHu1qA8UAEk1%40thread.tacv2/General?groupId=8cd570b2-e3bf-4903-a8ce-6074fd79db32&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego 2007 Małgorzata Rygielska , O „tekście kultury” Zakład Teorii i Historii Kultury, Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski w Katowicach http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf Tomasz Poskrobko, Redagowanie tekstów naukowych. Metodyka pracy naukowej Umberto Ecco, Jak pisać pracę dyplomową, poradnik dla humanistów https://docer.pl/doc/x18v058 Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2) http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/wp-content/uploads/2019/12/1AndrzejRadomskiOZastosowaniumapmysli.pdf Jak napisać "dobry" artykuł naukowy, czyli naukowo o pisaniu http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/jak-napisac-dobry-artykul-naukowy-czyli-naukowo-o-pisaniu/ Steven Pinker, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak dyskusja (seminaryjna) oraz prace pisemne a weryfikowane przez wybrany temat, perspektywę oraz zastosowaną terminologią w konspekcie pracy licencjackiej. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak praca z tekstem a weryfikowane przez zastosowaną metodologię, opracowanie pozycji źródłowych, komponowaniem bibliografii oraz przypisów. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych są osiągane takimi metodami jak prace pisemne oraz dyskusja na forum grupy zajęciowej. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
70% prace pisemne 20% obecność 10% aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.