Seminarium magisterskie [WH-FPZ-II-2-SeMag]
Semestr letni 2022/23
Seminarium magisterskie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [WH-FPZ-II-2-SeMag] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Seminarium magisterskie [SEM_MGR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Mateusz Kowalski | ||||||||||||||||
Literatura: |
JĘZYKOWY OBRAŻ ŚWIATA 1. Bartmiński J., Tokarski R., Językowy obraz świata a spójność tekstu, [w:] Teoria tekstu. Zbiór studiów, red. T. Dobrzyńska, Wrocław 1986, s. 72. 2. Bartmiński J., Językowe podstawy obrazu świata, Lublin 2007. 3. Chlebda W., Płaszczyzny oglądu językowego obrazu świata w opisie semantycznym języka, [w:] Komparacja systemów i funkcjonowania współczesnych języków słowiańskich, Opole 2000. 4. Pajdzińska A., R. Tokarski, Językowy obraz świata – konwencja i kreacja, [w:] Pamiętnik Literacki, LXXXVII, 1996, z.4, s. 143. KATEGORYZACJA i KONCEPTUALIZACJA W JĘZYKU 1. Kleiber G., Semantyka prototypu, Kraków 2003. 2. Lakoff G., Johnson M., Metafory w naszym życiu, Warszawa 1988. 3. Taylor J., Kategoryzacja w języku, Kraków 2001. PRAGMATYKA JĘZYKOWA 1. Awdiejew A. Pragmatyczne podstawy interpretacji wypowiedzeń, Kraków 1987. 2. Awdiejew A. Strategie konwersacyjne (próba typologii), „Socjolingwistyka” nr XI, 1991. 3. Bula D., Nawacka, J., O pewnym typie aktów mowy (akty obrażania i pochlebiania). w: Prace językoznawcze, T. 10. Katowice 1985. Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego nr 690. 4. D. Bula, Nawacka J., Próba klasyfikacji aktów mowy. w: Socjolingwistyka 5. Warszawa – Kraków – Katowice 1983. 5. Senderska J., „Maniaczki” w Sieci. O języku i komunikacji wybranych kobiecych społeczności online, Kielce 2017. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
- studium przypadku - heureza - dyskusja - elementy metody podającej Sposoby weryfikacji: - ocena wystąpień referatowych - ocena prezentacji multimedialnych - ocena ukończonej pracy magisterskiej |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu w semestrze zimowym jest: - obecność i aktywność podczas zajęć; - przedstawienie promotorowi ukończonej pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.