Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Powszechna historia państwa i prawa [WP-PR-PHP-ćw] Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Powszechna historia państwa i prawa [WP-PR-PHP-ćw]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 1762
Kampus Wóycickiego Bud. 17 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Przemysław Gawron
Literatura:

Literatura podstawowa

K. Sójka - Zielińska, Historia prawa, Warszawa 2015

Literatura uzupełniająca:

Źródła:

Kodeks Hammurabiego, tłum. i wyd. M. Stępień, Warszawa 1996;

Wybór źródeł do historii prawa sądowego czasów nowożytnych, pod red. G. Bałtruszajtys, J. Kolarzowskiego, M. Paszkowskiej, K. Rajewskiego, Warszawa 1996.

Opracowania

Dziadzio A., Historia prawa, Warszawa 2008;

Zakres tematów:

1. Prawo społeczeństw pierwotnych i archaicznych. Najstarsze pomniki prawa sądowego: Kodeks Hammurabiego. Analiza tekstu

2. Prawo średniowiecznej Europy – charakterystyka ogólna

3. Źródła prawa sądowego średniowiecznej i nowożytnej Europie

4. Historia prawa muzułmańskiego.

5. Prawo osobowe i rodzinne w średniowieczu i czasach nowożytnych

6. Prawo rzeczowe, zobowiązań i spadkowe w średniowieczu i czasach nowożytnych

7. Prawo karne w średniowieczu i czasach nowożytnych.

8. Postępowanie sądowe w średniowieczu i proces rzymsko-kanoniczny

9.Postępowania inkwizycyjne

10. Przemiany prawa w epoce Oświecenia.

11. Kodyfikacje cywilistyczne i handlowe XIX wieku

12. Rozwój prawa cywilnego w XIX-XX wieku.

13. Kodyfikacje karne XVIII – XX wieku: szkoła humanitarna i jej dziedzictwo

14. Instytucje dziewiętnastowiecznego prawa karnego

15. Postępowanie sądowe w XIX wieku

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Metody dydaktyczne służące osiąganiu efektów w obszarze umiejętności: praca dyskusja, studium przypadku, prezentacja

Metody dydaktyczne służące osiąganiu efektów w obszarze kompetencji społecznych: dyskusja, studium przypadku, prezentacja

Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w postaci transferu i wymiany wiedzy na platformie Moodle

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia w obszarze umiejętności: aktywność na zajęciach, prezentacja,praca pisemna

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia w obszarze kompetencji: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny końcowej

PR_U01,

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie potrafi interpretować historycznych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Ocena dostateczna (3)

Absolwent potrafi poprawnie interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Ocena dobra (4)

Absolwent potrafi właściwie interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent potrafi biegle interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

PR_U05

metoda oceny: referaty, testy, praca pisemna

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie potrafi wiązać nabytej wiedzy z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie

Ocena dostateczna (3)

Absolwent potrafi dostatecznie wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie

Ocena dobra (4)

Absolwent potrafi właściwie wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent potrafi biegle wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie

PR_U07

metoda oceny: praca pisemna

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie potrafi tworzyć pisemnych analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena dostateczna (3)

Absolwent potrafi tworzyć poprawne pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena dobra (4)

Absolwent potrafi tworzyć właściwe pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent potrafi biegle tworzyć pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

PR_U09

Metoda oceny: ustne wypowiedzi w czasie zajęć, referat

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie potrafi tworzyć ustnych analiz zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena dostateczna (3)

Absolwent potrafi tworzyć poprawne ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena dobra (4)

Absolwent potrafi tworzyć dobre ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent potrafi tworzyć bardzo dobre ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym

PR_K01

metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych

Ocena dostateczna (3)

Absolwent jest w pewnym zakresie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych

Ocena dobra (4)

Absolwent jest dobrze przygotowany do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych

PR_K03

metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie jest przygotowany do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych

Ocena dostateczna (3)

Absolwent jest umiarkowanie gotowy do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych

Ocena dobra (4)

Absolwent jest dobrze przygotowany do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany y w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych

PR_K04

metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe

Ocena niedostateczna (2)

Absolwent nie jest przygotowany do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Ocena dostateczna (3)

Absolwent jest umiarkowanie gotowy do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Ocena dobra (4)

Absolwent jest gotów do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Ocena bardzo dobra (5)

Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Uwagi:

ćwiczenia obowiązkowe dla I roku Prawa stacjonarnego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)