Powszechna historia państwa i prawa [WP-PR-PHP-ćw]
Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Powszechna historia państwa i prawa [WP-PR-PHP-ćw] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Przemysław Gawron | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Sójka - Zielińska, Historia prawa, Warszawa 2015 Literatura uzupełniająca: Źródła: Kodeks Hammurabiego, tłum. i wyd. M. Stępień, Warszawa 1996; Wybór źródeł do historii prawa sądowego czasów nowożytnych, pod red. G. Bałtruszajtys, J. Kolarzowskiego, M. Paszkowskiej, K. Rajewskiego, Warszawa 1996. Opracowania Dziadzio A., Historia prawa, Warszawa 2008; |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Prawo społeczeństw pierwotnych i archaicznych. Najstarsze pomniki prawa sądowego: Kodeks Hammurabiego. Analiza tekstu 2. Prawo średniowiecznej Europy – charakterystyka ogólna 3. Źródła prawa sądowego średniowiecznej i nowożytnej Europie 4. Historia prawa muzułmańskiego. 5. Prawo osobowe i rodzinne w średniowieczu i czasach nowożytnych 6. Prawo rzeczowe, zobowiązań i spadkowe w średniowieczu i czasach nowożytnych 7. Prawo karne w średniowieczu i czasach nowożytnych. 8. Postępowanie sądowe w średniowieczu i proces rzymsko-kanoniczny 9.Postępowania inkwizycyjne 10. Przemiany prawa w epoce Oświecenia. 11. Kodyfikacje cywilistyczne i handlowe XIX wieku 12. Rozwój prawa cywilnego w XIX-XX wieku. 13. Kodyfikacje karne XVIII – XX wieku: szkoła humanitarna i jej dziedzictwo 14. Instytucje dziewiętnastowiecznego prawa karnego 15. Postępowanie sądowe w XIX wieku |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne służące osiąganiu efektów w obszarze umiejętności: praca dyskusja, studium przypadku, prezentacja Metody dydaktyczne służące osiąganiu efektów w obszarze kompetencji społecznych: dyskusja, studium przypadku, prezentacja Zajęcia dydaktyczne przeprowadza się w ramach kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl ze wsparciem kontaktu asynchronicznego w postaci transferu i wymiany wiedzy na platformie Moodle Sposoby weryfikacji efektów kształcenia w obszarze umiejętności: aktywność na zajęciach, prezentacja,praca pisemna Sposoby weryfikacji efektów kształcenia w obszarze kompetencji: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny końcowej PR_U01, Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie potrafi interpretować historycznych tekstów prawniczych, przede wszystkim źródeł prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Ocena dostateczna (3) Absolwent potrafi poprawnie interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Ocena dobra (4) Absolwent potrafi właściwie interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych Ocena bardzo dobra (5) Absolwent potrafi biegle interpretować historyczne teksty prawnicze, przede wszystkim źródła prawa także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych PR_U05 metoda oceny: referaty, testy, praca pisemna Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie potrafi wiązać nabytej wiedzy z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie Ocena dostateczna (3) Absolwent potrafi dostatecznie wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie Ocena dobra (4) Absolwent potrafi właściwie wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie Ocena bardzo dobra (5) Absolwent potrafi biegle wiązać nabytą wiedzę z zakresu różnych dziedzin prawa z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną historycznych zjawisk gospodarczych, kulturowych i społecznych zachodzących na świecie PR_U07 metoda oceny: praca pisemna Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie potrafi tworzyć pisemnych analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena dostateczna (3) Absolwent potrafi tworzyć poprawne pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena dobra (4) Absolwent potrafi tworzyć właściwe pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena bardzo dobra (5) Absolwent potrafi biegle tworzyć pisemne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym PR_U09 Metoda oceny: ustne wypowiedzi w czasie zajęć, referat Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie potrafi tworzyć ustnych analiz zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena dostateczna (3) Absolwent potrafi tworzyć poprawne ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena dobra (4) Absolwent potrafi tworzyć dobre ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym Ocena bardzo dobra (5) Absolwent potrafi tworzyć bardzo dobre ustne analizy zagadnień prawnych w aspekcie historycznym PR_K01 metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych Ocena dostateczna (3) Absolwent jest w pewnym zakresie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych Ocena dobra (4) Absolwent jest dobrze przygotowany do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych Ocena bardzo dobra (5) Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy w zakresie procesu historycznego rozwoju norm oraz instytucji prawnych PR_K03 metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie jest przygotowany do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych Ocena dostateczna (3) Absolwent jest umiarkowanie gotowy do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych Ocena dobra (4) Absolwent jest dobrze przygotowany do pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych Ocena bardzo dobra (5) Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany y w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów społecznych, z uwzględnieniem aspektów prawnych, ekonomicznych i historycznych PR_K04 metoda oceny: różne formy dyskusji, ocenianie ciągłe Ocena niedostateczna (2) Absolwent nie jest przygotowany do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie Ocena dostateczna (3) Absolwent jest umiarkowanie gotowy do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie Ocena dobra (4) Absolwent jest gotów do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie Ocena bardzo dobra (5) Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczenia obowiązkowe dla I roku Prawa stacjonarnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.