Wstęp do kulturoznawstwa [WH-KU-I-1-Wst.ku-C-Z]
Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Wstęp do kulturoznawstwa [WH-KU-I-1-Wst.ku-C-Z] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Paweł Kuciński | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
W.J. Burszta, Antropologia kultury. Tematy, teorie, interpretacje, Poznań 1998, Wstęp, on-line C., Levy-Strauss, Miejsce antropologii wśród nauk społecznych, w: Antropologia kulturowa, red. A. Mencwel, Warszawa 2005, s. 50, on-line B. Malinowski, Czym jest kultura? (1944), w: Antropologia kultury, red. A. Mencwel, Warszawa 2005, s. 34-46. E. Sapir, Język – przewodnik po kulturze, Antropologia słowa, on-line P. Bagby, Pojęcie kultury, [w] Antropologia kulturowa, dz. cyt., s.43, on-line Cassirer, Esej o człowieku, on-line J. Ortega y Gasset, Bunt mas, w: Antropologia kultury, red. A. Mencwel, Wprowadzenie do kulturoznawstwa, A. Assmann, 2015 (wybrane rozdziały) Kulturo-znawstwo - dyscyplina bez dyscypliny? (red. W. Burszta, M. Najuszkiewicz), 2010 (wybrane artykuły) J.D. Eller, Antropologia kulturowa. Globalne siły, lokalne światy, przeł. A. Gąsior-Niemiec, Kraków 2012 (wybrane rozdziały Świat człowieka, świat kultury. Antologia tekstów klasycznej antropologii, red. E. Nowicka, M. Głowacka-Grajper (wybrane teksty) Ch, Barker, Studia kulturowe. Teoria i praktyka, przeł. A. Sadza, Kraków 2005 (wybrane rozdziały) WIEDZA O KULTURZE. Zagadnienia i wybór tekstów, oprac..G. Godlewski i in., wstęp i red. A. Mencwel, Warszawa 2001 (wybrane teksty). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody: Elementy wykładu problemowego, konwersatoryjnego, klasyczna m. problemowa, ćwiczeniowa, giełda pomysłów. Metody: Elementy wykładu problemowego, konwersatoryjnego, klasyczna m. problemowa, ćwiczeniowa, giełda pomysłów. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami , jak: m. wykładu konwersatoryjnego, giełda pomysłów, weryfikowane podczas egzaminu ustnego. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych są osiągane takimi metodami, jak: m. wykładu konwersatoryjnego, giełda pomysłów, weryfikowane podczas egzaminu ustnego. Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak: m. wykładu konwersatoryjnego, giełda pomysłów, weryfikowane podczas egzaminu ustnego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda wykładowa połączona z konwersatoryjną, kryteria oceniania - obecność na zajęciach - czynny udział w zajęciach - lektura polecanych tekstów - kolokwium końcowe |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.