Techniki cyfrowe i internetowe [WH-MU-I-3-TechCyInWZ]
Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Techniki cyfrowe i internetowe [WH-MU-I-3-TechCyInWZ] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Rafał Zapłata | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Cyfrowe odwzorowania muzealiów – parametry techniczne, modelowe rozwiązania, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, grupa ds. odwzorowań cyfrowych, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/52/Cyfrowe_odwzorowania_muzealiow_NIMOZ_2012.pdf 2. Standardy w procesie digitalizacji obiektów dziedzictwa kulturowego, red. G. Płoszajski, Warszawa 2008 - http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/1262/BG_Stand_w_proc_digit.pdf 3. Zalecenia dotyczące planowania i realizacji projektów digitalizacyjnych w muzealnictwie, praca zbiorowa zespołu ekspertów powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Warszawa 2011 - https://nimoz.pl/files/publications/54/Zalecenia_planowanie_i_realizacja_projektow_digitalizacyjnych_NIMOZ_2011.pdf 4. „Metadane, zagadnienia słowników kontrolowanych” – raport z prac Grupy Ekspertów ds. Digitalizacji powołanej w ramach NIMOZ. Warszawa, 2012 - http://nimoz.pl/upload/digitalizacja/publikacje%20digit/Raport_Metadane_NIMOZ_2012.pdf 5. „Raport o digitalizacji dóbr kultury oraz gromadzenia, przechowywania i udostępniania obiektów cyfrowych w Polsce 2009-2020", 2009, Warszawa: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - http://www.kongreskultury.pl/library/File/RaportDigitalizacja/Program%20digitalizacji%202009-2020.pdf 6. „Raport: Digitalizacja dóbr kultury w Polsce”, 2015 - https://www.nck.pl/badania/raporty/raport-digitalizacja-dobr-kultury-w-polsce DODATKOWA – podawana na zajęciach. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zagadnienia wprowadzające - przygotowujące do ćwiczeń. 2. Urządzenia związane z digitalizacją (m.in. hardware, sprzęt do digitalizacji, urządzenia specjalistyczne). 3. Serwisy / platformy internetowe - analiza. 4. Wirtualne kolekcje, wystawy i muzea - analiza. 5. Prezentacje / referaty. 6. Ćwiczenia praktyczne z danymi i oprogramowaniem. 7. Audyt zasobów cyfrowych. 8. Analiza SWOT zasobów oraz inicjatyw związanych z zasobami cyfrowymi. 9. Instalacja programów i pobieranie danych. 10. Webinaria, konferencje - materiały audio-wideo on-line. 11. Stoliki eksperckie. 12. Narzędzia cyfrowe w procesie analityczno-badawczym dóbr kultury i środowiska - analiza. 13. Narzędzia cyfrowe w procesie digitalizacji dóbr kultury i środowiska - analiza. 14. Narzędzia cyfrowe w procesie prezentacji dóbr kultury i środowiska - analiza. 15. Podsumowanie i zaliczenie. Kolejność realizacji ww. tematów ustalana na bieżąco, podczas realizacji zajęć. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Przede wszystkim metody oparte na praktycznej działalności uczestników - metody aktywizujące. Metoda projektów, dyskusja dydaktyczna, prezentacja multimedialna, objaśnianie, praca w grupach (burza mózgów), konsultacje, praca z danymi i programami, prezentacja, metoda projektu (tzw. stolik ekspercki). Ocena obecności uczestników. Ocena wykonywanych zadań praktycznych. Ocena prezentacji - referatu. Zliczenie test / ocena. Osiągnięcie efektów kształcenia - student potrafi: - niedostateczny/2 - brak podstawowej wiedzy w zakresie oczekiwanych efektów kształcenia. - dostateczny/3 - posiadanie podstawowej – minimalnej wiedzy w zakresie oczekiwanych efektów kształcenia - dobry/4 – posiadanie wiedzy w odniesieniu do oczekiwanych efektów kształcenia - bardzo dobry/5 - posiadanie ponad przeciętnej wiedzy w odniesieniu do oczekiwanych efektów kształcenia Obecność obowiązkowa (dopuszczalna ilość nieobecności - 2). Sytuacje szczególne do rozpatrzenia i wyjaśnienia przez prowadzącego. Ćwiczenia – zaliczenie: obecność, aktywny udział w zajęciach (np. dyskusja, zadania praktyczne) oraz przygotowanie referatu. Udział w wykładach, warsztatach, szkoleniach itp. on-line organizowanych poza UKSW (terminy i szczegóły zostaną określone podczas zajęć). |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena obecności uczestników. Ocena wykonywanych zadań praktycznych. Ocena prezentacji - referatu. Zliczenie test / ocena. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.