Literary Analysis [WH-FP-I-1-AnalizDzie]
Summer semester 2023/24
Classes,
group no.1
Course: | Literary Analysis [WH-FP-I-1-AnalizDzie] |
Class: |
Summer semester 2023/24 [2023/24_L]
(in progress)
Classes [CW], group no.1 [other groups] |
Time and location:
|
|
Nearest dates:
|
Some of dates are hidden - show all dates.
|
Number of students: | 21 |
Places available: | 21 |
Examination: | graded credit |
Lecturer: | Ewa Szczeglacka-Pawłowska |
Bibliography: |
(in Polish) Czytamy utwory współczesne. Analizy, red. T. Kostkiewiczowa, I. Okopień-Sławińska, J. Sławiński, Warszawa 1967. Dramat polski. Interpretacje, red. J. Ciechowicz, Z. Majchrowski, t. 1, t. 2, Gdańsk 2001. Liryka polska. Interpretacje, red. J. Prokop, J. Sławiński, Gdańsk 2001. Nowela. Opowiadanie. Gawęda. Interpretacje małych form narracyjnych, red. K. Bartoszyński, M. Jasińska, S. Sawicki, Warszawa 1974 (lub wyd. nast.). Sztuka interpretacji, wybór i oprac. H. Markiewicz, t. 1, Wrocław 1971, t. 2, Wrocław 1973. Literatura uzupełniająca: Ewa Szczeglacka-Pawłowska, „To, co ukryte w człowieku, i to, co ukryte w rzeczach”. Gustaw Herling-Grudziński „Srebrna szkatułka”, w: „Obraz mira, v slove âvlennyj…”. Sbornik v čest 70-letiâ Professora Eži Faryno, red. R. Bobryk, J. Urban, R. Mnich, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, Siedlce 2011, s. 579-591. Ewa Szczeglcka-Pawłowska, Brewiarze Zbigniewa Herberta, w: Księga psalmów. Modlitwa. Przekład. Inspiracja, red. P. Mitzner, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2007, s. 231-251. Ewa Szczeglacka-Pawłowska, The Liturgy of the Final Hours. Zbigniew Herbert’s „Breviaries” in English translation, „Tekstualia” 2019-2020, nr 1(5), s. 91-101. Juliusz Słowacki - interpretacje i reinterpretacje, red. E. Skalińska, E. Szczeglacka-Pawłowska, Warszawa 2011. |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
(in Polish) Metody dydaktyczne: dyskusja, prezentacja multimedialna, analiza tekstu literackiego, praca w grupie Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu wiedzy: - analiza tekstu literackiego - na bieżąco, podczas zajęć pod kierunkiem osoby prowadzącej ćwiczenia. Oceniane są: wiedza, zaangażowanie, aktywność, stosowanie wiedzy w procesie analizy. - praca semestralną - na ocenę. Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu umiejętności: metody dydaktyczne - dyskusja na zajęciach, samodzielna analiza wybranych fragmentów literatury przedmiotu, praca w grupie zajęciowej orz w mniejszych zespołach (interpretacja tekstu literackiego); - analiza poszczególnych problemów danego tekstu literackiego (praca indywidualna zespołowa w grupie lub w mniejszych zespołach; - prezentacje multimedialne - praca warsztatowa Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu kompetencji społecznych: - ocenianie ciągłe - podczas zajęć. Bierze się pod uwagę umiejętność współpracy w grupie lub w mniejszych zespołach; - umiejętność dyskusji i polemiki w trakcie wypowiedzi ustnych. - praca semestralna: analiza utworu poetyckiego (wykonana na zajęciach) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocenę bardzo dobrą uzyska Student, który wykazuje się aktywnością podczas ćwiczeń, umiejętnością dyskusji na wysokim poziomie merytorycznym i uzyska ocenę bardzo dobrą z pracy semestralnej. Ocenę dobrą uzyska Student, który wykazuje się aktywnością podczas ćwiczeń, umiejętnością dyskusji na poziomie merytorycznym dobrym i uzyska ocenę dobrą z pracy semestralnej. Ocenę dostateczną uzyska Student, który wykazał się podczas zajęć pracą na poziomie dostatecznym, uzyskał ocenę dostateczną z pracy semestralnej. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.