Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia dla 2 roku WNHS-HS-2L-23/24_Z
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023/24_Z - Semestr zimowy 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2023/24_Z | |||||
WNHS-HS-ANPć |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznawanie dziejów polskiej architektury nowożytnej, tworzenie całościowego obrazu przemian formalnych architektury w kontekście przemian społecznych. Lektura podstawowych opracowań dotyczących dziejów polskiej architektury nowożytnej, zadawana co zajęcia. Dyskusja nad wynikami badań znanymi z literatury. Szczególne zwrócenie uwagi na nowe interpretacje form w prowincjonalnych ośrodkach artystycznych I Rzeczypospolitej, ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych ośrodków cechowych muratorów (Kraków, Lublin, Poznań, Lwów) oraz wyróżniających się ośrodków artystycznych (Warszawa, Gdańsk, Wilno). Przeprowadzenie kwerend w bibliotekach oraz repozytoriach internetowych i przygotowanie pracy pisemnej, odczytywanej przez studenta na zajęciach. Zajęcia oraz kolokwia zaliczeniowe są przeprowadzane w trybie stacjonarnym (jeżeli inaczej ustalą władze uczelni, w trybie online, w czasie rzeczywistym, na platformie MS Teams). |
|
||
WNHS-HS-HF |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
|
|
||
WNHS-HS-KiRć |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia są poświęcone szczegółowej analizie wybranych problemów ze sztuki klasycyzmu i romantyzmu. |
|
||
WNHS-HS-LJŁ2r |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: ............podstawowy Cele przedmiotu: Przygotowanie uczestników zajęć do rozumienia niezbyt trudnych tekstów łacińskich Wymagania wstępne:. Zaliczenie I roku |
|
||
WNHS-HS-MPNć |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności przygotowania pracy pisemnej spełniającej wymogi tekstu naukowego. |
|
||
WNHS-HS-PNE |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Historia plastyki nowożytnej w Europie Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem malarstwa i rzeźby, począwszy od renesansu i manieryzmu po rokoko, w szerokim kontekście historyczno-kulturowym. |
|
||
WNHS-HS-PNEć |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: średnio-zaawansowany Cele przedmiotu: Wprowadzenie w metody badań historyka sztuki, aktywizacja studenta. |
|
||
WNHS-HS-PNP |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Historia plastyki nowożytnej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem architektury, malarstwa i rzeźby, począwszy od renesansu i manieryzmu, wczesnego i dojrzałego baroku, późnego baroku aż po rokoko, w szerokim kontekście historyczno-kulturowym. |
|
||
WNHS-HS-PNPć |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie w metody badań historyka sztuki i aktywizacja studenta w ramach przedmiotu Plastyka nowożytna Polski. |
|
||
WNHS-HS-PPiHSwPO |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Adresatem zajęć są studenci drugiego roku historii sztuki studiów I stopnia. Zajęcia mają charakter konwersatorium. Studenci nabywają kompetencje do zadań popularyzacyjnych historii sztuki i plastyki w instytucjach kultury (muzeach, galeriach, ośrodkach kultury oraz placówkach pozaszkolnych, które zajmują się edukacją z zakresu nauk o sztuce). Poznają podstawowe formy, metody i techniki pracy. Kształcą umiejętności właściwego programowania, przygotowywania i prowadzenia zajęć popularyzacyjnych. Liczba godzin zajęć - 30 |
|
||