Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

The basis of live and its evolution

General data

Course ID: WB-BI-36-08ćw
Erasmus code / ISCED: 13.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: The basis of live and its evolution
Name in Polish: Podstawy życia i jego ewolucja
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla III roku biologii I stopnia
Course homepage: https://joannanieczuja.wordpress.com/podstawy-zycia-i-jego-ewolucja/
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

biological sciences

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

BI1_U02,BI1_U06,BI1_U07,BI1_U10,BI1_K01,BI1_K06

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak.

Full description:

The classes aim to discuss issues related to the evolution of organisms, megafauna extinction, creation of phylogenetic trees. During the course organized field trip, collecting and classifying fossils of the Jurassic and Cretaceous.

Bibliography:

Obligatory literature:

1. Ayala F.J., 2009. Dar Karola Darwina dla nauki i religii. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

2. Darwin Ch., 2011. In the Origin of Species by Means of Natural Selection. Sterling Publishing Co Inc., London.

3. Dawkins R., 2009. The Greatest Show on Earth: The Evidence for Evolution. Free Press, New York.

4. Knoll AH., 2014. Life on a Young Planet: The First Three Billion Years of Evolution on Earth. Princeton University Press, New York.

5. Futuyama W. J., 2008. Ewolucja. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

6. Southwood R., 2003. Historia Życia. Od początków do dzisiaj i dalej. Świat Książki, Warszawa.

7. Szmalhauzen I.I., 1975. Czynniki ewolucji. Teoria doboru stabilizującego. PWN, Warszawa

8. Parker S., Roberts A., 2015, Evolution: The Whole Story, Firefly Books, Richmond Hill.

Supplementary literature:

1. Dzik J., Dzieje życia na ziemi. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

2. Gibson G.,A, 2010. Wszystko przez geny. Wydawnictwo Sonia Draga, Katowice.

3. Little P, 2005. Zapisane w Genach. Świat Książki.

4. Weiner J., 2008. Życie i ewolucja biosfery. Podręcznik ekologii ogólnej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Hall B., 2008, Łatwe drzewa filogenetyczne, WUW, Warszawa.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1. Student rozumie procesy biologiczne oraz zjawiska z zakresu ewolucji oraz mechanizmów z nią związanych

Efekt przedmiotowy 2. Student rozumie problematykę przedmiotu i powiązania przedmiotu z innymi dyscyplinami biologicznymi

Efekt przedmiotowy 3. Student umie wyjaśnić pojęcia i używać terminologii z zakresu ewolucji, ma znajomość metod badawczych stosowanych w tej dziedzinie

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 4. Student studiuje literaturę w języku polskim i angielskim na tematy związane z ewolucją organizmów

Efekt przedmiotowy 5. Student wykorzystuje różnorodne źródła informacji, w tym źródła cyfrowe, aby przyswoić sobie wiedzę z zakresu teorii ewolucji

Efekt przedmiotowy 6. Student przygotowuje wystąpienia ustne dotyczące tematyki zajęć

Efekt przedmiotowy 7. Student rozumie potrzebę planowania i realizowania uczenia się przez całe życie

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 8. Student podchodzi krytycznie do wiedzy i ma świadomość, że na podstawie wiedzy może rozwiązać problemy natury praktycznej

Efekt przedmiotowy 9. Student rozumie charakterystykę zawodu biologa

Efekty przedmiotowe przypisane do wykładów (1-3).

Efekty przedmiotowe przypisane do ćwiczeń (4-9).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena z wykładów:

Egzamin testowy, obowiązuje materiał z wykładów. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego zaliczenie ćwiczeń.

Egzamin testowy: pytania zamknięte z jedną odpowiedzią prawidłową oraz pytania otwarte.

Ocena końcowa:

94-100% - 5

93-88% - 4,5

87-80% - 4

79-70% - 3,5

69-60% - 3

mniej niż 59,9% -2

Ocena z ćwiczeń:

Ocena końcowa z ćwiczeń jest zależna od uzyskania oceny z kolokwium

Student musi być obecny podczas zajęć terenowych. Dopuszczalna jest 1 godzina nieusprawiedliwiona w semestrze. Student ma obowiązek wypełniać zeszyt ćwiczeń (https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/ksiegarnia/1077-podstawy-zycia-i-jego-ewolucja-skrypt-z-elementami-zeszytu-cwiczen.html). Student, który przedstawi najwięcej argumentów dotyczących wymierania megafauny może otrzymać 0,5 do oceny końcowej z ćwiczeń.

Ocena z kolokwium (test jednokrotnego wyboru, rysunki do uzupełnienia, rozpoznawanie skamieniałości, pytania otwarte):

94-100% - 5

93-88% - 4,5

87-80% - 4

79-70% - 3,5

69-60% - 3

mniej niż 59,9% -2

Wiedza:

Na ocenę 2 (ndst.): student nie rozumie procesów biologicznych oraz zjawisk z zakresu ewolucji oraz mechanizmów z nią związanych, student nie rozumie problematyki przedmiotu i powiązań przedmiotu z innymi dyscyplinami biologicznymi; student nie umie wyjaśnić pojęć i nie umie używać terminologii z zakresu ewolucji, nie ma znajomości metod badawczych stosowanych w tej dziedzinie

Na ocenę 3 (dst.): student na poziomie podstawowym rozumie procesy biologiczne oraz zjawiska z zakresu ewolucji oraz mechanizmów z nią związanych, student na podstawowym poziomie rozumie problematykę przedmiotu i powiązania przedmiotu z innymi dyscyplinami biologicznymi; student na podstawowym poziomie umie wyjaśnić pojęcia i umie używać podstawowej terminologii z zakresu ewolucji, ma podstawową znajomość metod badawczych stosowanych w tej dziedzinie

Na ocenę 4 (db.): student na dobrym poziomie rozumie procesy biologiczne oraz zjawiska z zakresu ewolucji oraz mechanizmów z nią związanych, student na dobrym poziomie rozumie problematykę przedmiotu i powiązania przedmiotu z innymi dyscyplinami biologicznymi; student na dobrym poziomie umie wyjaśnić pojęcia i umie używać wystarczającą terminologię z zakresu ewolucji, ma wystarczającą znajomość metod badawczych stosowanych w tej dziedzinie

Na ocenę 5 (bdb.): student na bardzo dobrym poziomie rozumie procesy biologiczne oraz zjawiska z zakresu ewolucji oraz mechanizmów z nią związanych, student na bardzo dobrym poziomie rozumie problematykę przedmiotu i powiązania przedmiotu z innymi dyscyplinami biologicznymi; student na bardzo dobrym poziomie umie wyjaśnić pojęcia i umie używać terminologii na wysokim poziomie z zakresu ewolucji, ma bardzo dobrą znajomość metod badawczych stosowanych w tej dziedzinie

Umiejętności:

Na ocenę 2 (ndst.): student nie studiuje literatury w języku polskim i angielskim na tematy związane z ewolucją organizmów; student nie wykorzystuje różnorodnych źródeł informacji, w tym źródeł cyfrowych, aby przyswoić sobie wiedzę z zakresu teorii ewolucji; student miernie przygotowuje wystąpienia ustne dotyczące tematyki zajęć; student nie rozumie potrzeby planowania i realizowania uczenia się przez całe życie

Na ocenę 3 (dst.): student na poziomie podstawowym studiuje literaturę w języku polskim i angielskim na tematy związane z ewolucją organizmów; student na poziomie podstawowym wykorzystuje różnorodne źródła informacji, w tym źródła cyfrowe, aby przyswoić sobie wiedzę z zakresu teorii ewolucji; student na poziomie podstawowym przygotowuje wystąpienia ustne dotyczące tematyki zajęć; student na poziomie rozumie potrzebę planowania i realizowania uczenia się przez całe życie

Na ocenę 4 (db.): student na dobrym poziomie studiuje literaturę w języku polskim i angielskim na tematy związane z ewolucją organizmów; student na dobrym poziomie wykorzystuje różnorodne źródła informacji, w tym źródła cyfrowe, aby przyswoić sobie wiedzę z zakresu teorii ewolucji; student na dobrym poziomie przygotowuje wystąpienia ustne dotyczące tematyki zajęć; student na dobrym poziomie rozumie potrzebę planowania i realizowania uczenia się przez całe życie

Na ocenę 5 (bdb.): student na bardzo dobrym poziomie studiuje literaturę w języku polskim i angielskim na tematy związane z ewolucją organizmów; student na bardzo dobrym poziomie wykorzystuje różnorodne źródła informacji, w tym źródła cyfrowe, aby przyswoić sobie wiedzę z zakresu teorii ewolucji; student na bardzo dobrym poziomie przygotowuje wystąpienia ustne dotyczące tematyki zajęć; student na bardzo dobrym poziomie rozumie potrzebę planowania i realizowania uczenia się przez całe życie

Kompetencje społeczne:

Na ocenę 2 (ndst.): student nie podchodzi krytycznie do wiedzy i nie ma świadomości, że na podstawie wiedzy może rozwiązać problemy natury praktycznej

Na ocenę 3 (dst.): student na poziomie podstawowym podchodzi krytycznie do wiedzy i ma świadomość, że na podstawie wiedzy może rozwiązać problemy natury praktycznej; student na poziomie podstawowym rozumie charakterystykę zawodu biologa

Na ocenę 4 (db.): student na poziomie dobrym podstawowym podchodzi krytycznie do wiedzy i ma świadomość, że na podstawie wiedzy może rozwiązać problemy natury praktycznej; student na poziomie dobrym rozumie charakterystykę zawodu biologa

Na ocenę 5 (bdb.): student na poziomie bardzo dobrym podstawowym podchodzi krytycznie do wiedzy i ma świadomość, że na podstawie wiedzy może rozwiązać problemy natury praktycznej; student na poziomie bardzo dobrym rozumie charakterystykę zawodu biologa

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Group instructors: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Group instructors: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Opis ECTS dla przedmiotu: 4 ECTS [1 ECTS=30h]

Udział w wykładach: 30h

Przygotowanie do egzaminu: 30h

Udział w ćwiczeniach: 30h

Przygotowanie do kolokwium: 20h

Udział w konsultacjach: 10h

suma: 120h [120/30=4]

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Group instructors: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Opis ECTS dla przedmiotu: 4 ECTS [1 ECTS=30h]

Udział w wykładach: 30h

Przygotowanie do egzaminu: 30h

Udział w ćwiczeniach: 30h

Przygotowanie do kolokwium: 20h

Udział w konsultacjach: 10h

suma: 120h [120/30=4]

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)