Introduction to philosophy and reading of texts
General data
Course ID: | WF-FI-N11-PFiLT |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | Introduction to philosophy and reading of texts |
Name in Polish: | Propedeutyka filozofii i lektura tekstów |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe I rok |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | philosophy |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) Wykład: FI1_W04; FI1_W06; FI1_W08; FI1_U01; Ćwiczenia: FI1_W04; FI1_W06; FI1_W08; FI1_U01; FI1_U02; FI1_U03; FI1_U04; FI1_K03 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przedstawienie studentom podstawowych definicji, pojęć i zagadnień z zakresu filozofii. Każdy student na wyznaczone zajęcia przygotowuje referat na podany wcześniej temat z podanych lektur i przedstawia go na zajęciach. |
Full description: |
(in Polish) Przybliżenie studentom podstawowych definicji, pojęć i zagadnień z zakresu filozofii. Celem zajeć jest zapoznanie studenta ze specyfiką myślenia filozoficznego, metodami i filozoficznym językiem. Każdy student na określone zajęcia przygotowuje referat pisemny na wyznaczony wcześniej temat z podanych lektur, przedstawia go w formie ustnej na zajęciach, tłumaczy najważniejsze zagadnienia, ewentualnie odpowiada na postawione przez wykładowcę lub uczestników pytania. Student winien na zajęciach wytłumaczyć ewentualne niejasności, wykazując się zrozumieniem przygotowanych treści. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: student zna podstawową terminologię z zakresu filozofii ; student zna główne problemy filozoficzne omawiane podczas zajęć, zna również omawianą argumentację filozoficzną na podstawie samodzielnej lektury tekstów filozoficznych i wybranych opracowań oraz dyskusji na zajęciach. Umiejętności: student samodzielnie czyta średnio trudny tekst filozoficzny. Kompetencje: student efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania. Punkty ECTS - 4 1 – udział w zajęciach – 30 1 – przygotowanie do zajęć – 30 1 – samodzielne czytanie tekstu i przygotowywanie notatek – 40 Suma godzin 100 (100 : 25 =4) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: Ocena 2 (ndst): student nie zna podstawowej terminologii filozoficznej, w stopniu umożliwiającym zrozumienie tekstu; student nie zna podstawowych tez głoszonych przez czytanych autorów w tym argumentacji na ich rzecz. Ocena 3 (dst): student słabo zna podstawową terminologię filozoficzną, w ograniczonym stopniu rozumie analizowany tekst; student słabo zna podstawowe tezy głoszone przez omawianych autorów oraz ich argumentację. W małym stopniu jest zdolny do samodzielnej lektury tekstu filozoficznego Ocena 4 (db): student zadowalająco zna podstawową terminologię filozoficzną, w dużym stopniu rozumie analizowany tekst; student zna podstawowe tezy głoszone przez omawianych autorów oraz stosowaną przez nich argumentację. Student jest zdolny do samodzielnej lektury teksu filozoficznego. Ocena 5 (bdb): student doskonale zna podstawową terminologię filozoficzną, doskonale rozumie analizowany tekst; student dokładnie zna podstawowe tezy głoszone przez omawianych autorów, w tym dobrze zna i rozumie głoszoną przez nich argumentacje. Jest zdolny do samodzielnej lektury teksu filozoficznego Umiejętności: Ocena 2 (ndst): student nie jest w stanie samodzielnie czytać teksty z filozofii Ocena 3 (dst): student w małym stopniu jest w stanie samodzielnie czytać teksty z filozofii Ocena 4 (db): student jest w stanie samodzielnie zadowalająco teksty z filozofii Ocena 5 (bdb): student jest w stanie samodzielnie i twórczo czytać teksty z filozofii Kompetencje: Ocena 2 (ndst): student nie potrafi efektywnie zorganizować własnej pracy nad tekstem oraz krytycznie ocenić stopień jej zaawansowania Ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu potrafi zorganizować własną pracę nad czytaniem i analizowaniem tekstu Ocena 4 (db): student zadowalająco potrafi zorganizować własną pracę nad potrafi zorganizować własną pracę nad czytaniem i analizowaniem tekstu oraz umie krytyczne ocenić stopień ich zaawansowania Ocena 5 (bdb): student efektywnie organizuje własną pracę nad czytaniem i analizowaniem tekstu oraz umie krytyczne ocenić stopień ich zaawansowania Na ocenę końcową składają się: 1. Obecność na zajęciach 2. Aktywny udział w zajęciach 3. Bieżące przygotowywanie notatek z zadanych fragmentów tekstu 4. Złożenie na koniec semestru pracy zaliczeniowej na uprzednio wybrany temat. |
Internships: |
n/a |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Go to timetable
MO CW
CW
TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 30 places
Lectures, 30 hours, 60 places
|
|
Coordinators: | Michał Piekarski, Robert Piłat | |
Group instructors: | Michał Piekarski, Robert Piłat | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
examination
Classes - graded credit Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
The classes are aimed at introducing students to the basic definitions, concepts and issues in the field of philosophy. Each student prepares a lecture on a given topic from the given reading and presents it during the classes. |
|
Full description: |
Introducing students to basic definitions, concepts and issues in the field of philosophy. The aim of the course is to familiarize the student with the specificity of philosophical thinking, methods and philosophical language. For given classes, each student prepares a written report on a predetermined topic from the given reading, presents it orally in class, explains the most important issues, or answers questions posed by the lecturer or participants. During the classes, the student should explain any ambiguities, demonstrating understanding of the prepared content. |
|
Bibliography: |
Dennett, D. (2015). Dźwignie wyobraźni i inne narzędzia do myślenia. Tłum. Ł. Kurek. Kraków: Copernicus Center Press. |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Go to timetable
MO CW
CW
WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 30 places
Lectures, 30 hours, 60 places
|
|
Coordinators: | Michał Piekarski, Robert Piłat | |
Group instructors: | Michał Piekarski, Robert Piłat | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
examination
Classes - graded credit Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
The classes are aimed at introducing students to the basic definitions, concepts and issues in the field of philosophy. Each student prepares a lecture on a given topic from the given reading and presents it during the classes. |
|
Full description: |
Introducing students to basic definitions, concepts and issues in the field of philosophy. The aim of the course is to familiarize the student with the specificity of philosophical thinking, methods and philosophical language. For given classes, each student prepares a written report on a predetermined topic from the given reading, presents it orally in class, explains the most important issues, or answers questions posed by the lecturer or participants. During the classes, the student should explain any ambiguities, demonstrating understanding of the prepared content. |
|
Bibliography: |
Dennett, D. (2015). Dźwignie wyobraźni i inne narzędzia do myślenia. Tłum. Ł. Kurek. Kraków: Copernicus Center Press. |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Go to timetable
MO CW
CW
WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 30 places
Lectures, 30 hours, 60 places
|
|
Coordinators: | Michał Piekarski, Robert Piłat | |
Group instructors: | Michał Piekarski, Robert Piłat | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
examination
Classes - graded credit Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
The classes are aimed at introducing students to the basic definitions, concepts and issues in the field of philosophy. Each student prepares a lecture on a given topic from the given reading and presents it during the classes. |
|
Full description: |
Introducing students to basic definitions, concepts and issues in the field of philosophy. The aim of the course is to familiarize the student with the specificity of philosophical thinking, methods and philosophical language. For given classes, each student prepares a written report on a predetermined topic from the given reading, presents it orally in class, explains the most important issues, or answers questions posed by the lecturer or participants. During the classes, the student should explain any ambiguities, demonstrating understanding of the prepared content. |
|
Bibliography: |
Dennett, D. (2015). Dźwignie wyobraźni i inne narzędzia do myślenia. Tłum. Ł. Kurek. Kraków: Copernicus Center Press. |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (past)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Go to timetable
MO TU W WYK
CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 30 places
Lectures, 30 hours, 60 places
|
|
Coordinators: | Maciej Bała, Joanna Skurzak | |
Group instructors: | Maciej Bała, Joanna Skurzak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
examination
Classes - graded credit Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
The classes are aimed at introducing students to the basic definitions, concepts and issues in the field of philosophy. Each student prepares a lecture on a given topic from the given reading and presents it during the classes. |
|
Full description: |
Introducing students to basic definitions, concepts and issues in the field of philosophy. The aim of the course is to familiarize the student with the specificity of philosophical thinking, methods and philosophical language. For given classes, each student prepares a written report on a predetermined topic from the given reading, presents it orally in class, explains the most important issues, or answers questions posed by the lecturer or participants. During the classes, the student should explain any ambiguities, demonstrating understanding of the prepared content. |
|
Bibliography: |
Dennett, D. (2015). Dźwignie wyobraźni i inne narzędzia do myślenia. Tłum. Ł. Kurek. Kraków: Copernicus Center Press. |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.