Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Consumption and production in accordance with the principles of sustainable development

General data

Course ID: WF-OB-ZR-ZK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (9998) Sustainable development The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Consumption and production in accordance with the principles of sustainable development
Name in Polish: Konsumpcja i produkcja zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju (cel12)
Organizational unit: Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw
Course groups: (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia)
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (studia II stopnia)
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

none

Short description:

Przedmiot wprowadza w wybrane zagadnienia zrównoważonej konsumpcji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu

Full description:

Zagadnienia:

1. Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju

2. Zrównoważona konsumpcja - 6 godzin

3. Społeczna odpowiedzialność biznesu - 6 godzin

Bibliography:

1. Haynes Kathryn, Murray Alan, Jesse Dillard (eds.), Corporate Social Responsibility. A Research Handbook, Routledge 2012 – parts I, III and IV

2. Mugova Shame, Paul R. Sachs (ed.), Opportunities and Pitfalls of Corporate Social Responsibility - The Marange Diamond Mines Case Study, Springer 2019.

3. Spitzer Helene, Martinuzzi Andre, Methods and Tools for Corporate Impact Assessment of the. Millennium Development Goals (MDGs) and Sustainable Development, https://www.sd-network.eu/pdf/case%20studies/ESDN%20Case%20Study_No%2014_final.pdf

3. Anna Żelazna-Blicharz, Społeczna odpowiedzialność w procesie gospodarowania a zrównoważona produkcja i konsumpcja, http://bc.pollub.pl/Content/6042/PDF/spoleczna.pdf

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

1. studenci zdobywają wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju

2. Studenci uczą się czym jest zrównoważona konsumpcja i produkcja

3. studenci uczą się czym jest CSR

umiejętności

1. studenci umieją rozpoznać i ocenić czy dana kampania reklamowa promuje procesy i produkty wyprodukowane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju

2. studenci umieją ocenić działania CSR-owe organizacji

kompetencje społeczne

1. studenci umieją kierować się zasadami zrównoważonego rozwoju w wyborach konsumenckich

Assessment methods and assessment criteria:

Studenci są oceniani na podstawie wykonania karty oceny projektu CSR lub zrównoważonej konsumpcji.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 15 hours, 50 places more information
Coordinators: Dominika Dzwonkowska
Group instructors: Dominika Dzwonkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) PO/S2 - obszar nauk społecznych - II stopień

Short description:

Przedmiot wprowadza w wybrane zagadnienia zrównoważonej konsumpcji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu

Full description:

Zagadnienia:

1. Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju

2. Zrównoważona konsumpcja - 6 godzin

3. Społeczna odpowiedzialność biznesu - 6 godzin

Bibliography:

1. Haynes Kathryn, Murray Alan, Jesse Dillard (eds.), Corporate Social Responsibility. A Research Handbook, Routledge 2012 – parts I, III and IV

2. Mugova Shame, Paul R. Sachs (ed.), Opportunities and Pitfalls of Corporate Social Responsibility - The Marange Diamond Mines Case Study, Springer 2019.

3. Spitzer Helene, Martinuzzi Andre, Methods and Tools for Corporate Impact Assessment of the. Millennium Development Goals (MDGs) and Sustainable Development, https://www.sd-network.eu/pdf/case%20studies/ESDN%20Case%20Study_No%2014_final.pdf

3. Anna Żelazna-Blicharz, Społeczna odpowiedzialność w procesie gospodarowania a zrównoważona produkcja i konsumpcja, http://bc.pollub.pl/Content/6042/PDF/spoleczna.pdf

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)