Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Wprowadzenie do specjalności: Psychologia pracy i organizacji

General data

Course ID: WF-ZPS-N-PPO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Wprowadzenie do specjalności: Psychologia pracy i organizacji
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla trzeciego roku
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) braPS_W02; PS_W03; PS_W04; PS_W08; PS_W09;PS_W11; PS_W13; PS_W14; PS_W16; PS_U03; PS_U04; PS_U11;

PS_K01; PS_K04; PS_K06

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z funkcjonowanie zawodowym w różnego typu formach aktywności zawodowej pracownika oraz roli psychologa.

Full description: (in Polish)

Uczestnicy zajęć zapoznają się:

1) z różnymi formami organizacji zatrudniających pracowników,

2) uwarunkowaniami zewnętrznymi efektywności organizacji,

3) wewnętrzne procesy w organizacji (konflikty organizacyjne i sposoby ich rozwiązywania),

4) metodami diagnozowania zachowań organizacyjnych,

5) rolami społecznymi w organizacji.

Bibliography: (in Polish)

Danielak W., Pujer K., Nowoczesne zarządzanie organizacją ze szczególnym uwzględnienie orientacji zasobowej, EXANTE, Wrocław 2017,

Fritz R., ABC nowoczesnego menedżera, Amber 2002,

Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN 2012

Grzebyk-Dulak I., Adaptacja społeczno-zawodowa w formacji mundurowej. Studium teoretyczno-empiryczne, Difin 2017,

Król-Fijewska M., Kijewski P., Asertywność menedżera, PWE 2013,

Król H., Ludwiczynki A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Podręcznik tworzenia kapitału ludzkiego organizacji, PWN 2011,

Lipka A., Waszczak S., Winnicka-Wajs A., Aktywność twórcza a pracoholizm, Difin 2013,

Łabuz A.M., 5 kroków do porozumienia. Jak skutecznie negocjować w biznesie. Helion, Warszawa 2013,

Muszyński M., Aktywne metody prowadzenia strategii przedsiębiorstwa, Placent 2006,

Tabernacka M., Antropologia mediacji, ATUT 2015

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Studenci uzyskają informacje o meandrach funkcjonowania w różnego typu organizacjach.

Ponadto zostaną zaprezentowane metody diagnozowania równego typu problemów występujących w organizacjach, a także metody oceny pracowników zajmujących różne stanowiska w hierarchii zawodowej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę – 5 (90%): w wysokim stopniu opanował wiedzą niezbędną do opisu procesów oraz rozumie konsekwencje z różnego rodzaju działań podejmowanych w ramach zarządzania zasobami ludzkimi

Na ocenę – 4 (75 %): dobrze opanował wiedzą niezbędną do opisu procesów oraz rozumie konsekwencje z różnego rodzaju działań podejmowanych w ramach zarządzania zasobami ludzkimi

Na ocenę – 3 (50%): w wystarczającym stopniu opanował wiedzą niezbędną do opisu procesów oraz rozumie konsekwencje z różnego rodzaju działań podejmowanych w ramach zarządzania zasobami ludzkimi

Na ocenę – 2 (<50%): nie opanował w wystarczającym stopniu wiedzy niezbędnej do opisu procesów oraz zrozumienia konsekwencji z różnego rodzaju działań podejmowanych w ramach zarządzania zasobami ludzkimi

Zaliczenie na ocenę odbędzie się w formie testu (20 pytań jednokrotengo wyboru)

Practical placement: (in Polish)

Praktyki winny być realizowane zgodnie z wybraną ścieżką dydaktyczną (specjalniścią)

Classes in period "Academic year 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 16 hours more information
Coordinators: Mikołaj Stolarski
Group instructors: Zdzisław Kobos
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aVKj_ZNQB2J4Y4crnOMeOclAcw9ORLs53a1jHnvxQQjE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=9258db06-ceb5-4fa8-b35c-c2a05a58dc57&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiot przybliża tematykę funkcjonowania ludzi w w różnych sytuacjach zawodowych

Full description: (in Polish)

Studenci zapoznają się z różnymi uwarunkowaniami doboru, selekcji i kwalifikacji do różnych zawodów oraz procedurami procesu kadrowego. Zostana przedstawione czynniki wpływające na efektywność zawodową, zależną od sytuacji społecznej, predyspozycji indywidualnych, kontekstu i warunków realizacji określonych zadań, pory doby, mikroklimatum,, etc.

Bibliography: (in Polish)

Danielak W., Pujer K., Nowoczesne zarządzanie organizacją ze szczególnym uwzględnienie orientacji zasobowej, EXANTE, Wrocław 2017,

Fritz R., ABC nowoczesnego menedżera, Amber 2002,

Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN 2012

Grzebyk-Dulak I., Adaptacja społeczno-zawodowa w formacji mundurowej. Studium teoretyczno-empiryczne, Difin 2017,

Król-Fijewska M., Kijewski P., Asertywność menedżera, PWE 2013,

Król H., Ludwiczynki A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Podręcznik tworzenia kapitału ludzkiego organizacji, PWN 2011,

Lipka A., Waszczak S., Winnicka-Wajs A., Aktywność twórcza a pracoholizm, Difin 2013,

Łabuz A.M., 5 kroków do porozumienia. Jak skutecznie negocjować w biznesie. Helion, Warszawa 2013,

Muszyński M., Aktywne metody prowadzenia strategii przedsiębiorstwa, Placent 2006,

Tabernacka M., Antropologia mediacji, ATUT 2015

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Classes in period "Academic year 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 16 hours more information
Coordinators: Zdzisław Kobos
Group instructors: Mikołaj Stolarski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 16 hours more information
Coordinators: Mikołaj Stolarski
Group instructors: Mikołaj Stolarski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Academic year 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 16 hours more information
Coordinators: Mikołaj Stolarski
Group instructors: Mikołaj Stolarski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)