Psychological support of children with special educational needs
General data
Course ID: | WH-FPZ-SP-II-2-UwaPs |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Psychological support of children with special educational needs |
Name in Polish: | Uwarunkowania psychologiczne pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0.50
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | B.1.W.2; B.1.W.3; B.1.W.4; B.1.U1; B.1.U2; B.1.U4; B.1.U5; B.1.U6; B.1.K2. |
Full description: |
(in Polish) Uwarunkowania psychologiczne pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie studentów w tematykę edukacji dzieci z różnego typu zaburzeniami. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) B.1.W.2; B.1.W.3; B.1.W.4; B.1.U1; B.1.U2; B.1.U4; B.1.U5; B.1.U6; B.1.K2. Student zna i charakteryzuje różne etapy rozwoju dziecka. Student rozpoznaje i kwalifikuje różne zaburzenia edukacyjne dziecka. Student zna i opisuje terminologię związaną ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dziecka, m.in.: specyficzne trudności w uczeniu się - dysleksja, dysortografia, dyskalkulia, dokumenty poradni psychologiczno-pedagogicznych - opinia, orzeczenie. Student kwalifikuje potencjalne trudności ucznia. Student potrafi wskazać uczniom odpowiednie etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Student przedstawia odpowiednie formy komunikacji z uczniem. Student potrafi wykorzystać wiedzę psychologiczną do działań analizy peda |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) na ocenę bardzo dobrą: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, etapy pracy z uczniem, rodziną i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Wie jak komunikować się z uczniem i wychowankiem ośrodków wychowawczych. Student wykazuje się dużą aktywnością na zajęciach oraz poprawnie rozwiązuje test pisemny, końcowy. - na ocenę dobrą: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, etapy pracy z uczniem, rodziną i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Student wykazuje się ponad średnią aktywnością na zajęciach oraz poprawnie rozwiązuje test pisemny, końcowy. - na ocenę dostateczną: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student wykazuje się sporadyczną aktywnością na zajęciach oraz rozwiązuje test pisemny, końcowy (z dopuszczalnymi błędami). |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 16 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Bober-Jankowska, Łukasz Mikołajczyk, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Łukasz Mikołajczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 30 godzin - udział w zajęciach= 1 punkt ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.