Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychological support of children with special educational needs

General data

Course ID: WH-FPZ-SP-II-2-UwaPs
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Psychological support of children with special educational needs
Name in Polish: Uwarunkowania psychologiczne pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0.50 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

psychology

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

B.1.W.2; B.1.W.3; B.1.W.4;

B.1.U1; B.1.U2; B.1.U4; B.1.U5; B.1.U6;

B.1.K2.

Full description: (in Polish)

Uwarunkowania psychologiczne pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie studentów w tematykę edukacji dzieci z różnego typu zaburzeniami.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

B.1.W.2; B.1.W.3; B.1.W.4;

B.1.U1; B.1.U2; B.1.U4; B.1.U5; B.1.U6;

B.1.K2.

Student zna i charakteryzuje różne etapy rozwoju dziecka.

Student rozpoznaje i kwalifikuje różne zaburzenia edukacyjne dziecka.

Student zna i opisuje terminologię związaną ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dziecka, m.in.: specyficzne trudności w uczeniu się - dysleksja, dysortografia, dyskalkulia, dokumenty poradni psychologiczno-pedagogicznych - opinia, orzeczenie.

Student kwalifikuje potencjalne trudności ucznia.

Student potrafi wskazać uczniom odpowiednie etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Student przedstawia odpowiednie formy komunikacji z uczniem.

Student potrafi wykorzystać wiedzę psychologiczną do działań analizy peda

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

na ocenę bardzo dobrą: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, etapy pracy z uczniem, rodziną i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Wie jak komunikować się z uczniem i wychowankiem ośrodków wychowawczych. Student wykazuje się dużą aktywnością na zajęciach oraz poprawnie rozwiązuje test pisemny, końcowy.

- na ocenę dobrą: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, etapy pracy z uczniem, rodziną i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Student wykazuje się ponad średnią aktywnością na zajęciach oraz poprawnie rozwiązuje test pisemny, końcowy.

- na ocenę dostateczną: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student wykazuje się sporadyczną aktywnością na zajęciach oraz rozwiązuje test pisemny, końcowy (z dopuszczalnymi błędami).

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 16 hours more information
Coordinators: Magdalena Bober-Jankowska, Łukasz Mikołajczyk, Joanna Zajkowska
Group instructors: Łukasz Mikołajczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) 30 godzin - udział w zajęciach= 1 punkt ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)