(in Polish) Antyczne ekfrazy dzieł sztuki
General data
Course ID: | WH-KON-AntEkfDzSz |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Antyczne ekfrazy dzieł sztuki |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) podstawowe wiadomości na temat antycznej literatury oraz kultury greckiej i łacińskiej. |
Short description: |
(in Polish) Konwersatorium dotyczy zjawiska ekfraz dzieł sztuki (z zakresu malarstwa, rzeźby, architektury) w antycznej literaturze greckiej i łacińskiej. Poza ogólnymi wyjaśnieniami pojęcia ekfrazy i jej rozwoju w tej literaturze, zajęcia pozwolą zapoznać się z wybranymi tekstami źródłowymi oraz z antycznymi dziełami sztuki. |
Full description: |
(in Polish) Konwersatorium dotyczy zjawiska ekfraz dzieł sztuki (z zakresu malarstwa, rzeźby, architektury) w antycznej literaturze greckiej i łacińskiej. Poza ogólnymi wyjaśnieniami pojęcia ekfrazy i jej rozwoju w tej literaturze, zajęcia pozwolą zapoznać się z wybranymi tekstami źródłowymi oraz z samymi antycznymi dziełami sztuki. Wybrane ekfrazy zaprezentuje prowadzący zajęcia, inne, zasugerowane przez prowadzącego, studenci przygotują samodzielnie i zaprezentują ich analizę na zajęciach oraz poprowadzą dyskusję na ich temat. Ocena końcowa – na podstawie pracy studenta przez cały semestr polegająca na przygotowaniu i zaprezentowaniu konkretnych ekfraz oraz udziale we wspólnej analizie wybranych opisów dzieł sztuki. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK 1: w zakresie wiedzy - zna rozwój opisów dzieł sztuki w literaturze antycznej greckiej i łacińskiej oraz najbardziej reprezentatywne ekfrazy tego okresu EK 2: w zakresie umiejętności - analizuje poszczególne ekfrazy z literatury greckiej i łacińskiej oraz dokonuje ich interpretacji z użyciem podstawowej terminologii krytycznej i właściwych metod badawczych EK 3: w zakresie kompetencji społecznych - docenia znaczenie ekfraz dzieł sztuki w kulturze antycznej i ogólnie europejskiej, współdziałając w grupie podczas analizy tekstów 30 godz. – aktywne uczestnictwo w wykładzie 2 godz. – konsultacje z prowadzącym wykład 28 godz. – bezpośrednie przygotowanie studenta do wykładu 60 godz. – razem |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK 1: w zakresie wiedzy - zna rozwój opisów dzieł sztuki w literaturze antycznej greckiej i łacińskiej oraz najbardziej reprezentatywne ekfrazy tego okresu Na ocenę: 5- wyróżnia się wiedzą na temat dziejów literatury greckiej okresu Cesarstwa oraz twórczości reprezentatywnych autorów tego okresu 4- dobrze zna dzieje literatury greckiej okresu Cesarstwa oraz twórczość reprezentatywnych autorów tego okresu 3- dostatecznie zna dzieje literatury greckiej okresu Cesarstwa oraz twórczość reprezentatywnych autorów tego okresu 2- nie zna dziejów literatury greckiej okresu Cesarstwa oraz twórczości reprezentatywnych autorów tego okresu EK 2: w zakresie umiejętności - analizuje poszczególne ekfrazy z literatury greckiej i łacińskiej oraz dokonuje ich interpretacji z użyciem podstawowej terminologii krytycznej i właściwych metod badawczych Na ocenę: 5- wyróżnia się umiejętnością analizy poszczególnych utworów oraz dokonuje ich interpretacji z użyciem podstawowej terminologii krytycznej i właściwych metod badawczych 4- dobrze analizuje poszczególne utwory oraz dokonuje ich interpretacji z użyciem podstawowej terminologii krytycznej i właściwych metod badawczych 3- dostatecznie analizuje poszczególne utwory oraz dokonuje ich interpretacji z użyciem podstawowej terminologii krytycznej i właściwych metod badawczych 2- nie potrafi analizować poszczególnych utworów oraz dokonać ich interpretacji z użyciem podstawowej terminologii krytycznej i właściwych metod badawczych EK 3: w zakresie kompetencji społecznych - docenia znaczenie ekfraz dzieł sztuki w kulturze antycznej i ogólnie europejskiej, współdziałając w grupie podczas analizy tekstów Na ocenę 5- bardzo dobrze rozumie potrzebę doceniania znaczenia ekfraz dzieł sztuki w kulturze antycznej i ogólnie europejskiej, współdziałając w grupie podczas analizy tekstów 4- dobrze rozumie potrzebę doceniania znaczenia ekfraz dzieł sztuki w kulturze antycznej i ogólnie europejskiej, współdziałając w grupie podczas analizy tekstów 3- dostatecznie rozumie potrzebę doceniania znaczenia ekfraz dzieł sztuki w kulturze antycznej i ogólnie europejskiej, współdziałając w grupie podczas analizy tekstów 2- nie rozumie potrzeb doceniania znaczenia ekfraz dzieł sztuki w kulturze antycznej i ogólnie europejskiej, współdziałając w grupie podczas analizy tekstów |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours
|
|
Coordinators: | Beata Gaj, Józef Naumowicz, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Józef Naumowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Konwersatorium dotyczy zjawiska ekfraz dzieł sztuki (z zakresu malarstwa, rzeźby, architektury) w antycznej literaturze greckiej i łacińskiej. Poza ogólnymi wyjaśnieniami pojęcia ekfrazy i jej rozwoju w tej literaturze, zajęcia pozwolą zapoznać się z wybranymi tekstami źródłowymi oraz z samymi antycznymi dziełami sztuki. |
|
Full description: |
(in Polish) Konwersatorium dotyczy zjawiska ekfraz dzieł sztuki (z zakresu malarstwa, rzeźby, architektury) w antycznej literaturze greckiej i łacińskiej. Poza ogólnymi wyjaśnieniami pojęcia ekfrazy i jej rozwoju w tej literaturze, zajęcia pozwolą zapoznać się z wybranymi tekstami źródłowymi oraz z samymi antycznymi dziełami sztuki. Wybrane ekfrazy zaprezentuje prowadzący zajęcia, inne, zasugerowane przez prowadzącego, studenci przygotują samodzielnie i zaprezentują ich analizę na zajęciach oraz poprowadzą dyskusję na ich temat. Ocena końcowa – na podstawie pracy studenta przez cały semestr polegająca na przygotowaniu i zaprezentowaniu konkretnych ekfraz oraz udziale we wspólnej analizie wybranych opisów dzieł sztuki. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.