Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) How to bulid brand idenity?

General data

Course ID: WH-KON-Howtobulid
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: How to bulid brand idenity?
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups: (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (studia II stopnia)
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia)
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aZsDGXL3Hd43fqugF0mi5ez6U8_xer0syPB9MRy8rs7Y1%40thread.tacv2/conversations?groupId=623f832c-7581-40af-ba8f-5e2071beb377&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

culture and religion studies

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) KU2_W04


KU2_U01


KU2_U02

KU2_U04



KU2_K03


Preliminary Requirements:

(in Polish) Nie dotyczy.

Short description: (in Polish)

Corporate image management, identity building, image and brand awareness.

Full description: (in Polish)

1) preparatory classes

2. introduction to issues related to building image

3. what is brand and how is it built?

4 Art branding.

5. brand in 4 ways.

6. personal branding.

7. image management in times of crisis

8. building brand through the story.

9) Building relations with clients, also on-line. 10.

10) Rebranding, including rebranding of the visual identity of UKSW

11) logo for the company

12) Building a brand of the country

13) Building a brand of the city

14) gadgets as a form of building the brand

Bibliography: (in Polish)

Olins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004:

rozdziały: I-Dlaczego marki są ważne dla klientów

III- Skąd się wzięły marki i co się stało, gdy dojrzały

V - Marki na arenie globalnej

VI- Dlaczego marki są ważne wewnątrz firm

VIII - Branding narodowy

IX - Jak zbudować i utrzymać markę

Olins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009, w tym rozdziały:

I - Widoczność marek

II - Architektura marki

III - Dlaczego i kiedy wprowadzać branding

IV - Marka jako bogactwo korporacyjne

V - Budowanie programu brandingu

Hereźniak M., Marka narodowa, PWE 2011, w tym rozdziały:

I - Kraje jako marki

II - Marka narodowa a marka korporacyjna

V- Jak budować marki narodowe

Vi - Budowanie polskiej marki narodowej

Healey M., Czym jest branding, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2009, w tym rozdziały:

Czym jest branding?

Do kogo należy marka?

Proces rozwoju marki

Opowieść i marce, doświadczenie i emocje

Wartość marki

Mistewicz E., Marketing narracyjny, Wydawnictwo Helion, 2011, w tym rozdziały:

I - Opowiedz albo nie przeszkadzaj

II - Opowiedz mi o swojej firmie

III - Opowiedz mi swoją historię

Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2012

Stączek M., Storytelling, Wydawnictwo: EdisonTeam.pl, Warszawa 2014

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

1.preparation of a project for credit/ minor work during the semester - 60% - 4 punkty ECTS.

2. Attendance during classes, two absences allowed - 20% - 1 punkt ECTS

3. Activity in classes - 20% - 1 punkt ECTS.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

1.preparation of a project for credit/ minor work during the semester - 60%

2. Attendance during classes, two absences allowed - 20%.

3. Activity in classes - 20%.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Dorota Dąbrowska, Kama Pawlicka, Agnieszka Smaga
Group instructors: Kama Pawlicka
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aZsDGXL3Hd43fqugF0mi5ez6U8_xer0syPB9MRy8rs7Y1%40thread.tacv2/conversations?groupId=623f832c-7581-40af-ba8f-5e2071beb377&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) PO/H2 - obszar nauk humanistycznych - II stopień

Short description: (in Polish)

Corporate image management, identity building, image and brand awareness.

Full description: (in Polish)

1) preparatory classes

2. introduction to issues related to building image

3. what is brand and how is it built?

4 Art branding.

5. brand in 4 ways.

6. personal branding.

7. image management in times of crisis

8. building brand through the story.

9) Building relations with clients, also on-line. 10.

10) Rebranding, including rebranding of the visual identity of UKSW

11) logo for the company

12) Building a brand of the country

13) Building a brand of the city

14) gadgets as a form of building the brand

Bibliography: (in Polish)

Olins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004:

rozdziały: I-Dlaczego marki są ważne dla klientów

III- Skąd się wzięły marki i co się stało, gdy dojrzały

V - Marki na arenie globalnej

VI- Dlaczego marki są ważne wewnątrz firm

VIII - Branding narodowy

IX - Jak zbudować i utrzymać markę

Olins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009, w tym rozdziały:

I - Widoczność marek

II - Architektura marki

III - Dlaczego i kiedy wprowadzać branding

IV - Marka jako bogactwo korporacyjne

V - Budowanie programu brandingu

Hereźniak M., Marka narodowa, PWE 2011, w tym rozdziały:

I - Kraje jako marki

II - Marka narodowa a marka korporacyjna

V- Jak budować marki narodowe

Vi - Budowanie polskiej marki narodowej

Healey M., Czym jest branding, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2009, w tym rozdziały:

Czym jest branding?

Do kogo należy marka?

Proces rozwoju marki

Opowieść i marce, doświadczenie i emocje

Wartość marki

Mistewicz E., Marketing narracyjny, Wydawnictwo Helion, 2011, w tym rozdziały:

I - Opowiedz albo nie przeszkadzaj

II - Opowiedz mi o swojej firmie

III - Opowiedz mi swoją historię

Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2012

Stączek M., Storytelling, Wydawnictwo: EdisonTeam.pl, Warszawa 2014

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)