Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-I-3-SemLi |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU1_W01 KU1_U01 KU1_U02 KU1_U03 KU1_U05 KU1_K02 KU1_K05 |
Wymagania wstępne: | Wymagania wstępne: pełny zakres wiedzy i umiejętności studenta, który ukończył II rok studiów licencjackich, przewidziany programem studiów. |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: • udział studenta w badaniach; • opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy magisterskiej i udział studentów w badaniach; • poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej; • rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych; • sporządzanie bibliografii podmiotowej i przedmiotowej; • nabycie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego; • opanowanie umiejętności wykorzystywanie źródeł naukowych; • opanowanie znajomości zasad cytowania; • nabycie umiejętności redagowania przypisów i indeksów; • nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy magisterskiej; • opanowanie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. |
Literatura: |
A. Barnard, Antropologia. Zarys teorii i historii, Wyd. PIW, Warszawa 2016 Małgorzata Rygielska , O „tekście kultury” Zakład Teorii i Historii Kultury, Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski w Katowicach http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf Tomasz Poskrobko, Redagowanie tekstów naukowych. Metodyka pracy naukowej Umberto Ecco, Jak pisać pracę dyplomową, poradnik dla humanistów https://docer.pl/doc/x18v058 Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KU1_W01 --Zna kluczowe pojęcia, koncepcje oraz metody badawcze pochodzące z tradycji kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz ich współczesnych nurtów. Rozumie najważniejsze teorie wypracowane w ramach tych dyscyplin; zna historię i kontekst ich powstania oraz wzajemne relacje między nimi. KU1_U01 --Potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. KU1_U02 --Potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania. KU1_U03--Potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze. KU1_U05-- Potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w formie pisemnej lub ustnej w sposób dowodzący opanowania specjalistycznej terminologii oraz posiadania umiejętności rozwiązywania problemów z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych. KU1_K02--Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno- kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych. KU1_K05--Jest gotów do kierowania się zasadami etycznymi oraz postępować zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi podczas swojej aktywności badawczej i praktycznej zgodnie z najwyższymi standardami zawodu kulturoznawcy 1 semestr OPIS ECTS - 5 pkt Udział w seminarium - 15h (0,5 ECTS) Przygotowanie do seminarium - 75h (2,5 ECTS) Konsultacje - 60h (2 ECTS) 2 semestr OPIS ECTS - 5 pkt Udział w seminarium - 15h (0,5 ECTS) Przygotowanie i złożenie pracy licencjackiej - 75h (2,5 ECTS) Konsultacje - 60h (2 ECTS) |
Metody i kryteria oceniania: |
KU1_W01---Zna kluczowe pojęcia, koncepcje oraz metody badawcze pochodzące z tradycji kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz ich współczesnych nurtów. Rozumie najważniejsze teorie wypracowane w ramach tych dyscyplin; zna historię i kontekst ich powstania oraz wzajemne relacje między nimi. Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- zna.... treści wskazane w efekcie- KU1_W01 Ocena db- gdy student w 70-90% -- zna.... treści wskazane w efekcie- KU1_W01 0cena dst- gdy student w 55-70%- zna.... treści wskazane w efekcie- KU1_W01 ocena ndst poniżej 55% KU1_U01-Potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu...(jak wyżej).-efekt KU1_U01 Ocena db-gdy student w 70-90%- potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu...(jak wyżej).-efekt KU1_U01 0cena dst- gdy student w 55-70%-S potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu...(.jak wyżej) -- efekt KU1_U01 ocena ndst- poniżej 55% KU1_U02--Potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania. Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- potrafi sformułować .... ...(jak wyżej).-efekt KU1_U02 Ocena db-gdy student w 70-90%- potrafi sformułować .... ...(jak wyżej).-efekt KU1_U02 0cena dst- gdy student w 55-70%-potrafi sformułować .... ...(jak wyżej).-efekt KU1_U02 ndst- poniżej 55%. KU1_U03--Potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze. Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- potrafi korzystać .... ...(jak wyżej).-efekt KU1_U03 Ocena db-gdy student w 70-90%- potrafi korzystać .... ...(jak wyżej).-efekt KU1_U03 0cena dst- gdy student w 55-70%-potrafi korzystać... ...(jak wyżej).-efekt KU1_U03 ndst- poniżej 55%. KU1_K02--Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno- kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych. Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy ...(jak wyżej).-efekt KU1_K02 Ocena db-gdy student w 70-90%- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy ...(jak wyżej).-efekt KU1_ K02 0cena dst- gdy student w 55-70%-Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy ...(jak wyżej).-efekt KU1_ K02 ndst- poniżej 55%. KU1_K05--Jest gotów do kierowania się zasadami etycznymi oraz postępować zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi podczas swojej aktywności badawczej i praktycznej zgodnie z najwyższymi standardami zawodu kulturoznawcy Ocena bdb- gdy student w 90-100%-- Jest gotów do kierowania się zasadami etycznym......(jak wyżej).-efekt KU1_K02 Ocena db-gdy student w 70-90%- Jest gotów do kierowania się zasadami etycznym.....(jak wyżej).-efekt KU1_ K02 0cena dst- gdy student w 55-70%-Jest gotów do kierowania się zasadami etycznym......(jak wyżej).-efekt KU1_ K02 ndst- poniżej 55% praca pisemna 60% udział w dyskusji w czasie zajęć 30% obecność na zajęciach 10% |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Dąbrowska, Paweł Kuciński, Agnieszka Smaga, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Paweł Kuciński, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. |
|
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: • udział studenta w badaniach; • opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy magisterskiej i udział studentów w badaniach; • poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej; • rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych; • sporządzanie bibliografii podmiotowej i przedmiotowej; • nabycie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego; • opanowanie umiejętności wykorzystywanie źródeł naukowych; • opanowanie znajomości zasad cytowania; • nabycie umiejętności redagowania przypisów i indeksów; • nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy magisterskiej; • opanowanie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. |
|
Literatura: |
A. Barnard, Antropologia. Zarys teorii i historii, Wyd. PIW, Warszawa 2016 Małgorzata Rygielska , O „tekście kultury” Zakład Teorii i Historii Kultury, Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski w Katowicach http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf Tomasz Poskrobko, Redagowanie tekstów naukowych. Metodyka pracy naukowej Umberto Ecco, Jak pisać pracę dyplomową, poradnik dla humanistów https://docer.pl/doc/x18v058 Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2) http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/wp-content/uploads/2019/12/1AndrzejRadomskiOZastosowaniumapmysli.pdf Jak napisać "dobry" artykuł naukowy, czyli naukowo o pisaniu http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/jak-napisac-dobry-artykul-naukowy-czyli-naukowo-o-pisaniu/ Steven Pinker, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku. |
|
Wymagania wstępne: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.