(in Polish) TIK w pracy z uczniem obcojęzycznym
General data
Course ID: | WNH-KRS-KDN-TIK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | TIK w pracy z uczniem obcojęzycznym |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0.50
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Umiejętność obsługi komputera i korzystania z zasobów internetowych. |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają charakter praktyczny i poświęcone są zagadnieniu, jak nowoczesne technologie mogą wspierać nauczanie języka polskiego jako obcego oraz jak wykorzystać narzędzia TIK do utrzymywania motywacji uczniów. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć uczestnicy kursu zapoznają się z najważniejszymi narzędziami TIK oraz ich świadomym wykorzystywaniem w edukacji glottodydaktycznej. Zagadnienia, które będziemy omawiać na zajęciach: 1. Rola TIK w nauczaniu języka polskiego jako obcego. 2. Wykorzystywanie narzędzi cyfrowych. 3. Metody prowadzenia zajęć, wspierające cyfrowy rozwój uczniów. 5. Uczenie kooperatywne. 6. Aplikacje cyfrowe w służbie edukacji: CANVA, DOKUMENTY GOOGLE, DYSK GOOGLE, GENIALLY, GOOGLE CLASSROOM, GOOGLE FORMS, KAHOOT, MEMRISE, PADLET, QUIZIZZ, QUIZLET. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. M. Ostrowska, D. Sterna, Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach, CEO, Warszawa 2015. 2. A. Ślósarz, Metoda wizualizacji słów kluczowych wiersza, [w:] Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością, red. naukowa K. Maciejak, M. Trysińska, Warszawa 2019. Do pobrania: Pitler, Hubbel, Kuhn, Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach, CEO: https://civitas.com.pl/pl/p/PITLER-HUBBEL-KUHN-EFEKTYWNE-WYKORZYSTANIE-NOWYCH-TECHNOLOGII/71 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć uczestnik kursu posiada wiedzę na temat dynamiki i kierunków rozwoju ogólnie pojętej teleinformatyki użytkowej w zakresie dydaktyki języka polskiego jako obcego; posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w nauce i pracy, potrafi rozwijać aktywność poznawczą i umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem technologii informacyjnej, zna zasady etyki w korzystaniu z mediów oraz potrafi zastosować je w świadomym i krytycznym odbiorze komunikatów medialnych, tworzy scenariusze zajęć z zastosowaniem narzędzi multimedialnych, posiada podstawową wiedzę niezbędną do stworzenia audiowizualnej prezentacji wraz z umiejętnością jej zarejestrowania, potrafi twórczo korzystać z zasobów edukacyjnych Internetu. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Oceniania jest aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach, wykonywanie zleconych ćwiczeń. Na ocenę bardzo dobrą student swobodnie posługuje się programami i platformami wspierającymi nauczanie. Na ocenę dobrą student posługuje się większością narzędzi informatycznych stosowanych w nauczaniu. Na ocenę dostateczną student z pomocą wykładowcy potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne w pracy dydaktycznej. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
KON
KON
KON
KON
KON
SA KON
KON
KON
SU KON
KON
KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 6 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Tupacz, Karolina Zioło-Pużuk | |
Group instructors: | Łukasz Tupacz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają charakter praktyczny i poświęcone są zagadnieniu, jak nowoczesne technologie mogą wspierać nauczanie języka polskiego jako obcego oraz jak wykorzystać narzędzia TIK do utrzymywania motywacji uczniów. |
|
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć uczestnicy kursu zapoznają się z najważniejszymi narzędziami TIK oraz ich świadomym wykorzystywaniem w edukacji glottodydaktycznej. Zagadnienia, które będziemy omawiać na zajęciach: 1. Rola TIK w nauczaniu języka polskiego jako obcego. 2. Wykorzystywanie narzędzi cyfrowych. 3. Metody prowadzenia zajęć, wspierające cyfrowy rozwój uczniów. 5. Uczenie kooperatywne. 6. Aplikacje cyfrowe w służbie edukacji: CANVA, DOKUMENTY GOOGLE, DYSK GOOGLE, GENIALLY, GOOGLE CLASSROOM, GOOGLE FORMS, KAHOOT, MEMRISE, PADLET, QUIZIZZ, QUIZLET. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. M. Ostrowska, D. Sterna, Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach, CEO, Warszawa 2015. 2. A. Ślósarz, Metoda wizualizacji słów kluczowych wiersza, [w:] Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością, red. naukowa K. Maciejak, M. Trysińska, Warszawa 2019. Do pobrania: Pitler, Hubbel, Kuhn, Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach, CEO: https://civitas.com.pl/pl/p/PITLER-HUBBEL-KUHN-EFEKTYWNE-WYKORZYSTANIE-NOWYCH-TECHNOLOGII/71 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.