Bachelor Seminar
General data
Course ID: | WSR-NR-1-Lice |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Bachelor Seminar |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: |
(in Polish) Obowiązkowe dla II roku - stacjonarne I stopnia (in Polish) Seminaria licencjackie |
ECTS credit allocation (and other scores): |
6.00
OR
8.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | education |
Subject level: | advanced |
Learning outcome code/codes: | NRL_W02, NRL_W14, NRL_U04, NRL_K03 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Wiedza na temat społecznego ujęcia życia rodzinnego i metodologii badań społecznych (ilościowych i jakościowych). |
Short description: |
(in Polish) Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej). |
Full description: |
(in Polish) Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk społecznych o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej). |
Bibliography: |
(in Polish) Z. Struzik, Metodyka pisania prac naukowych, Warszawa 2020. Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmis, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001. Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2004. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. R. Dyoniziak, Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Toruń 2004. J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakosciowe, ilosciowe i mieszkane, Kraków 2009. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006. D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) NRL_W02, Student/ka - ma wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. NRL_W14, Student/ka - ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. NRL_U04, Student/ka - posiada umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT). NRL_K03, Student/ka - docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych. PUNKTY ECTS semestr 4 i 5 - 6 ECTS uczestnictwo w seminarium dyplomowym – 1 pkt (30 godz) przygotowanie do zajęć – 1 pkt (30 godz.) gromadzenie materiałów – 2 pkt (60 godz.) pisanie pracy – 2 pkt (60 godz.) semestr 6 - 8 ECTS uczestnictwo w seminarium dyplomowym – 1 pkt (30 godz.) przygotowanie do zajęć – 1 pkt (30 godz.) gromadzenie materiałów – 2 pkt (60 godz.) pisanie pracy – 4 pkt (120 godz.) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) WIEDZA Ocena 2 (ndst): student/studentka nie zna terminologii z nauk o rodzinie na poziomie studiów licencjackich, metodologii badań społecznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych ze stworzeniem projektu badawczego i pisaną pracą; nie ma wiedzy na temat poszczególnych agadnień dotyczących życia małżeńsko-rodzinnego i społecznego, nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć i zasad z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej. Ocena 3 (dst): student/studentka w zakresie dostatecznym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie, metodologii badań społecznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; w stopniu dostatecznym ma wiedzę na temat społecznych aspektów życia małżeńsko-rodzinnego, w stopniu dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej. Ocena 4 (db): student/studentka w zakresie dobrym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie, metodologii badań społęcznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; w stopniu zadowalającym wykazuje się wiedzą na temat społecznych aspektów życia małżeńsko-rodzinnego, w stopniu dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej. Ocena 5 (bdb): student/studentka w zakresie bardzo dobrym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie, metodologii badań społęcznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą i stworzonym samodzielnie projektem badawczym; w stopniu zaawansowanym wykazuje się wiedzą na temat społecznych aspektów życia małżeńsko-rodzinnego, w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej. UMIEJĘTNOŚCI: Ocena 2 (ndst): student/studentka nie potrafi zdobywać wiedzy i rozwijać swoich umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym); student/studentka nie potrafi skunstruować projektu badawczego, narzędzia badawczego, przeprowadzic samodzielnie badań oraz stworzyć raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedzi naukowej; student/studentka nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; nie umie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka nie przygotował/a pracy dyplomowej. Ocena 3 (dst): student/studentka w stopniu dostatecznym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym); student/studentka potrafi skunstruować projekt badawczy, narzędzie badawcze, przeprowadzic samodzielnie badania oraz stworzyć raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedź naukową odnosząc sie do zawartej w temacie pracy sytuacji problemowej; student/studentka potrafi dokonać podstawowych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie zasadniczo analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował pracę licencjacką. Ocena 4 (db): student/studentka w stopniu dobrym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym); student/studentka potrafi skunstruować projekt badawczy, narzędzie badawcze, przeprowadzić samodzielnie badania oraz stworzyć raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedź naukową odnosząc sie do zawartej w temacie pracy sytuacji problemowej; student/studentka potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie należycie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował pracę licencjacką. Ocena 5 (bdb): student/studentka w stopniu zaawansowanym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym)( i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka potrafi skunstruować projekt badawczy, narzędzie badawcze, przeprowadzic samodzielnie badań oraz stworzyc wyczerpujacy raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedź naukową odnosząc sie do zawartej w temacie pracy sytuacji problemowej; student/studentka potrafi dokonać różnych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował bardzo dobrą pracę licencjacką. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Ocena 2 (ndst): student/studentka nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; nie potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępnych źródeł; nie potrafi samodzielnie przeprowadzic elementarnej diagnozy wybranych aspektów życia rodzinnego; nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstów ogólnych i specjalistycznych, także w wybranym języku obcym. Ocena 3 (dst): student/studentka ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi samodzielnie przeprowadzić elementarną diagnozą wybranych aspektów życia rodzinnego; potrafi czytać w stopniu podstawowym i ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym. Ocena 4 (db): student/studentka ma dobrą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi samodzielnie przeprowadzić diagnozę wybranych aspektów życia rodzinnego; potrafi dobrze czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym. Ocena5 (bdb): student/studentka ma doskonałą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi biegle i samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi samodzielnie przeprowadzić wyczerpujacą diagnozę wybranych aspektów życia rodzinnego; potrafi bardzo dobrze czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO SEMLI
TU W TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dariusz Tułowiecki | |
Group instructors: | Dariusz Tułowiecki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 4 semestr: 3 ECST: 1 ECTS - godziny kontaktowe 2 ECTS - lektura własna, przygotowanie temetu, planu i zestawienie bibliografii 5 semestr: 3 ECTS 1 ECTS - godziny kontaktowe 2 ECTS - lektura włąsna, przygotowanie I rozdziału 6 semestr: 6 ECTS 1 ECTS - godziny kontaktowe 5 ECTS - lekura własna, pisanie pracy, korekta. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk społecznych o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej). |
|
Full description: |
(in Polish) Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej). |
|
Bibliography: |
(in Polish) Z. Struzik, Metodyka pisania prac naukowych, Warszawa 2020. Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmis, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2004. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. R. Dyoniziak, Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Toruń 2004. J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakosciowe, ilosciowe i mieszkane, Kraków 2009. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006. D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. Z. Szkutnik., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W SEMLI
TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 20 hours
|
|
Coordinators: | Dariusz Tułowiecki | |
Group instructors: | Dariusz Tułowiecki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W SEMLI
TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Dariusz Tułowiecki | |
Group instructors: | Dariusz Tułowiecki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 4 semestr: 3 ECST: 1 ECTS - godziny kontaktowe 2 ECTS - lektura własna, przygotowanie temetu, planu i zestawienie bibliografii 5 semestr: 3 ECTS 1 ECTS - godziny kontaktowe 2 ECTS - lektura włąsna, przygotowanie I rozdziału 6 semestr: 6 ECTS 1 ECTS - godziny kontaktowe 5 ECTS - lekura własna, pisanie pracy, korekta. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk społecznych o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej). |
|
Full description: |
(in Polish) Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej). |
|
Bibliography: |
(in Polish) Z. Struzik, Metodyka pisania prac naukowych, Warszawa 2020. Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmis, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2004. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. R. Dyoniziak, Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Toruń 2004. J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakosciowe, ilosciowe i mieszkane, Kraków 2009. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006. D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. Z. Szkutnik., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.