Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Sociology of youth

General data

Course ID: WSR-NRN-1-SM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Sociology of youth
Name in Polish: Socjologia młodzieży
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

sociology

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Zaliczenie przedmiotu "Socjologia ogólna" oraz przedmiotu "Socjologia rodziny".

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest ukazanie i relatywnie holistyczny opis kategorii młodzieży w kontekście społecznych uwarunkowań oraz prezentacja ich cech jako autonomicznej kategorii społecznej. W czasie zajęć studenci otrzymają informacje na temat wybranych aspektów życia codziennego młodzieży z uwzględnieniem kontekstów kulturowych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

NRL_W02 - student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym znaczenia pojęć z zakresu nauk społecznych dotyczących młodzieży, a szczególnie życia rodzinnego, a także wychowania dzieci i młodzieży.

NRL_W05 - student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym specyfikę funkcjonowania środowiska wychowawczego współczesnej rodziny w kontekście najważniejszych zmian społecznych oraz ich znaczenia dla procesów wychowawczych związanych z młodzieżą, z uwzględnieniem znaczenia indywidualizacji, innowacyjności, sekularyzacji, wielokulturowości, jak również społecznych wymiarów pamięci i bezpieczeństwa (demograficznego, zdrowotnego i społecznego).

UMIEJĘTNOŚCI

NRL_U04 - student potrafi w stopniu zaawansowanym diagnozować oraz interpretować problemy młodzieży, potrafi także w stopniu zaawansowanym wskazać rozwiązania prawne i instytucjonalne w obszarze wsparcia w sytuacjach kryzysowych i zagrożeń młodzieży, jak również prawidłowo prognozować ich dynamikę i skutki zastosowanych celowościowych rozwiązań.

NRL_U05 - student potrafi w stopniu zaawansowanym nazwać i interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne, zdrowotne) dotyczące młodzieży oraz identyfikować ich związki z problematyką życia rodzinnego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody: ogólnie

wykład, konwersatorium, dyskusja

WIEDZA

OCENA 2 (NDST) – student nie opanował podstawowych wiadomości z socjologii młodzieży. Nie opanował wiedzy w zakresie teorii badawczych. . Nie potrafi określić ani przedstawić w ujęciu teoretyczno-badawczym opisanych problemów młodzieży. Nie potrafi ukazać opinii młodzieży na wybrany temat i nie posiada własnego poglądu w odniesieniu do innych opinii o młodzieży: samodzielne prace studentów. Przedstawiona opinia nie stanowi 50% zebranego materiału.

OCENA 3 (DST) – student w części (50 %) opanował teorie z zakresu socjologii młodzieży oraz opanował wiedzę w zakresie teorii badawczych. Potrafi określić i przedstawić w ujęciu teoretyczno-badawczym analizę problemów młodzieży. W 50% ukazać opinię młodzieży na wybrany temat i posiada obiektywny poglądu w odniesieniu do innych opinii o młodzieży: . Przedstawiona opinia jako praca zaliczeniowa stanowi 50% zebranego materiału.

OCENA 4 (DB) – student w części (75 %) opanował teorie z zakresu socjologii młodzieży oraz opanował wiedzę w zakresie teorii badawczych. Potrafi określić i przedstawić w ujęciu teoretyczno-badawczym analizę problemów młodzieży. W 75% ukazać opinię młodzieży na wybrany temat i posiada obiektywny poglądu w odniesieniu do innych opinii o młodzieży: . Przedstawiona opinia jako praca zaliczeniowa stanowi 80% zebranego materiału.

OCENA 5 (BDB) - student bardzo dobrze opanował teorie z zakresu socjologii młodzieży oraz opanował wiedzę w zakresie teorii badawczych. Potrafi określić i przedstawić w ujęciu teoretyczno-badawczym analizę problemów młodzieży. W 95% analizuje i przedstawia opinię młodzieży na wybrany temat i posiada obiektywny poglądu w odniesieniu do innych opinii o młodzieży: . Przedstawiona opinia jako praca zaliczeniowa stanowi 85%-93% zebranego materiału.

UMIEJĘTNOŚCI

OCENA 2 (NDST) – student nie potrafi zastosować zdobytej wiedzy oraz posługiwać się podstawowymi pojęciami, w odniesieniu do podstawowych zagadnień socjologii młodzieży. Nie potrafi zastosować teoretycznych jej podstaw w przestrzeni społecznej. Nie pozyskał umiejętności korzystania z wiedzy by przygotować i przeprowadzić za pomocą narzędzi badawczych opinii na temat wypranego zagadnienia o młodzieży. Ponadto nie rozumie wartości instytucji i agend socjalizujących młodzież w przestrzeni społecznej.

OCENA 3 (DST) -student w ograniczonym stopniu potrafi zastosować zdobytą wiedzę w odniesieniu do podstawowych pojęć i zagadnień socjologii młodzieży. Potrafi w minimalnym stopniu zastosować teoretyczne podstawy socjologii młodzieży w przestrzeni społecznej. Pozyskał minimalne umiejętności korzystania z wiedzy by przygotować i przeprowadzić różne rodzaje badań społecznych.

OCENA 4 (DB) – student właściwie posługuje się podstawową wiedzą w zakresie definicyjnym oraz naukowego spojrzenia na socjologię młodzieży. Potrafi właściwe zaimplementować teoretyczne podstawy socjologii młodzieży w przestrzeni społecznej. Potrafi dokonać i analizy opinii młodzieży na wybrany temat.

OCENA 5 (BDB) – student bardzo dobrze posługuje się podstawową wiedzą w zakresie stosowania pojęć oraz naukowego spojrzenia na socjologię młodzieży. Właściwe ujmuje i stosuje teoretyczne podstawy socjologii młodzieży w przestrzeni społecznej. Potrafi zastosować teorie do rozwiązywania problemów młodzieżowych oraz właściwie przygotował narzędzie badawcze, przeprowadził badanie i dokonał analizy opinii młodzieży w wybranym przez siebie temacie.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 18 hours more information
Coordinators: Leszek Buller
Group instructors: Leszek Buller
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS:

Liczba punktów ECTS: 3

Udział w zajęciach: 18 godz.

Przygotowanie do dyskusji podczas zajęć: 20 godz.

Przygotowanie do testu zaliczeniowego: 20 godz.

Lektura literatury przedmiotu: 22 godz.


Suma godzin: 80 godz. = 3 ECTS

[1 ECTS = 30/25 godz.]

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)