Uwarunkowania psychologiczne pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-SP-II-2-UwaPs |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Uwarunkowania psychologiczne pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0.50
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | B.1.W.2; B.1.W.3; B.1.W.4; B.1.U1; B.1.U2; B.1.U4; B.1.U5; B.1.U6; B.1.K2. |
Pełny opis: |
Uwarunkowania psychologiczne pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie studentów w tematykę edukacji dzieci z różnego typu zaburzeniami. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
B.1.W.2; B.1.W.3; B.1.W.4; B.1.U1; B.1.U2; B.1.U4; B.1.U5; B.1.U6; B.1.K2. Student zna i charakteryzuje różne etapy rozwoju dziecka. Student rozpoznaje i kwalifikuje różne zaburzenia edukacyjne dziecka. Student zna i opisuje terminologię związaną ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dziecka, m.in.: specyficzne trudności w uczeniu się - dysleksja, dysortografia, dyskalkulia, dokumenty poradni psychologiczno-pedagogicznych - opinia, orzeczenie. Student kwalifikuje potencjalne trudności ucznia. Student potrafi wskazać uczniom odpowiednie etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Student przedstawia odpowiednie formy komunikacji z uczniem. Student potrafi wykorzystać wiedzę psychologiczną do działań analizy peda |
Metody i kryteria oceniania: |
na ocenę bardzo dobrą: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, etapy pracy z uczniem, rodziną i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Wie jak komunikować się z uczniem i wychowankiem ośrodków wychowawczych. Student wykazuje się dużą aktywnością na zajęciach oraz poprawnie rozwiązuje test pisemny, końcowy. - na ocenę dobrą: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, etapy pracy z uczniem, rodziną i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Student wykazuje się ponad średnią aktywnością na zajęciach oraz poprawnie rozwiązuje test pisemny, końcowy. - na ocenę dostateczną: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student wykazuje się sporadyczną aktywnością na zajęciach oraz rozwiązuje test pisemny, końcowy (z dopuszczalnymi błędami). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Łukasz Mikołajczyk, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Łukasz Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 30 godzin - udział w zajęciach= 1 punkt ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.