Design w kulturze - promocja i percepcja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KU-M-II-1-DesKul |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Design w kulturze - promocja i percepcja |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o kulturze i religii |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU2_W09 KU2_U08 KU2_K05 |
Wymagania wstępne: | Znajomość kultury Zachodu na poziomie studiów licencjackich. |
Skrócony opis: |
Przedmiot prezentuje zjawiska związane z promocją i percepcją wzornictwa w kulturze. |
Pełny opis: |
Przedmiot prezentuje zjawiska związane z promocją i percepcją wzornictwa w kulturze. Student poznaje zjawiska percepcji kolorów oraz układu w projektowaniu graficznym. Poruszone zostaną zagadnienia spójności w budowaniu wizerunku za pomocą grafiki oraz 7 punktów odbioru komunikatu. Kurs prezentuje również kwestie związane z promocją designu 3D w mediach społecznościowych oraz jego roli w kreowaniu wizerunku. Omówione zostaną zagadnienia stylizacji za pomocą wzornictwa i jej udział w komercjalizacji kultury wzornictwa. Przedmiot porusza globalnie zagadnienia z kręgu kultury designu zarówno 2D jak i 3D. Za przykłady posłużą kanały social media, kampanie marketingowe i branding firm oraz pojawianie się wzornictwa w stylizacjach, sesjach zdjęciowych oraz filmach i serialach. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KU2_W09 Zna w pogłębionym stopniu najważniejsze pojęcia wzornicze, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem badań teorii i krytyki designu realizowanego w ramach modułu kształcenia. KU2_U08 Potrafi samodzielnie planować i realizować proces dokształcania się w dziedzinie designu i doskonalenia kompetencji zawodowych, a także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach realizowanego modułu kształcenia w zakresie wzornictwa KU2_K05 Jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji modułu design przy planowaniu swej działalności badawczej i zawodowej, odpowiadając na zapotrzebowania społeczne i kierując się szeroko rozumianym interesem publicznym. |
Metody i kryteria oceniania: |
KRYTERIA OCENIANIA na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące promocji designu, ma uporządkowaną wiedzę; zna i rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury. na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące promocji designu, ma nieuporządkowaną wiedzę; zna i w większości rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury.. na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu promocji designu, ma nieuporządkowaną wiedzę; pobieżnie zna i częściowo rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury. |
Praktyki zawodowe: |
n/d |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wiśnicka, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Anna Wiśnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS - 3 ECTS = 90h 1 ECTS - uczestnictwo w zajęciach 1 ECTS - lektura 1 ECTS - przygotowanie do zajęć i zaliczenia |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny ograniczonego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Literatura: |
A. Benedikt, Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004. D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003. J. P. Jones, Jak działa reklama? Gdańsk 2004. E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2003 Charlotte Fiell, Peter Fiell, Design. Historia Projektowania, Arkady: Warszawa 2015. M. Jankowska, Prawo designu i mody: kreowanie produktu, Wydawnictwo Ius Publicum: Warszawa, 2020 Irma Kozina, Polski Design, SBM: Katowice 2014. UZUPEŁNIAJĄCO WE FRAGMENTACH O. C. Ferrell, M. D. Hartline, Marketing Strategies, Mason 2008 D. Power, J. Jansson, Constructing brands from the outside? Brand channels, cyclical cluster and global circuits [w:] Brands and Branding Geographies, red. A. Pike, Chaltenham 2011, s. 158-162. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.