Instytucje kultury, edukacja i animacja kulturowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-I-1-InKulEdAn |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Instytucje kultury, edukacja i animacja kulturowa |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azhdW3oRcstqHy9G9WcBE1BnuEDorJUCoHsCQTNhRbZU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=91b8b115-eadb-4d4c-9765-c05561930077&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o kulturze i religii |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza KU1_W07 Umiejętności: KU1_U08 Kompetencje społeczne: KU1_K03 KU1_K04 |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy. |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Zajęcia służą przybliżeniu zasad funkcjonowania instytucji kultury w Polsce, edukacji i animacji kulturowej. |
Pełny opis: |
Na zajęciach student/studentka nabywa wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji kultury w sektorze publicznym, prywatnym w poza rządowym. Omówione zostaną: 1) polityka kulturalna państwa 2) typologia instytucji kultury 3) misja, wizja, cele instytucji kultury 4) instytucje hybrydowe 5) efekt Bilbao 6) funkcjonowanie instytucji w czasach pandemii 7) relacje instytucji kultury ze społecznością lokalną 8) ustawa o działalności instytucji kultury |
Literatura: |
Ilczuk D., Ekonomika kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012 Darmowy podręcznik w sieci: J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla, Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013 Allen J., Organizacja imprez, International Publishing Service, 2006. Raporty o stanie kultury http://kongreskultury.pl (różne branże) Rynek fonograficzny: http://issuu.com/polmic_pl/docs/raport_rynek fonograficzny Taniec: http://www.kongrestanca.pl/pl/materialy Muzyka, taniec: Instytut Muzyki i Tańca, materiały: http://imit.org.pl/pl/materialy.html Letnie Festiwale muzyczne, http://nck.pl/media/attachments/318176/letnie_festiwale_muzyczne_-_raport_medialny_-_1_czerwca_-_15_sierpnia_2015.pdf Digitalizacja, http://nck.pl/baza-badan/318051-digitalizacja-dobr-kultury-w-polsce/ Sztuka: marka artystyczna http://nck.pl/baza-badan/318015-marka-artystyczna-jako-fenomen-spoleczny-tworzenie-zroznicowanie-i-role-marek-artystycznych-we-wspolczesnej-polsce/ Kondycja sztuk wizualnych: http://nck.pl/polskie/317376-2016-kondycja-sztuk-wizualnych-percepcja-i-spoleczny-obieg-sztuki-wspolczesnej-w-polsce/ Rynek wydawniczy: http://www.instytutksiazki.pl/upload/Files/RYNEK_KSIKI_W_POLSCE_2013.pdf i http://nck.pl/polskie/317290-2016-rynek-ksiazki-w-polsce/ Moda: J. Tkaczyk, Rynek mody w Polsce, http://www.slideshare.net/jtkaczyk/raport-moda i http://rynkologia.pl/artykuly-info/varia/raport-rynek-mody-w-polsce/ Film: www.sfp.org.pl – dział: BAZA WIEDZY (produkcja, finansowanie, dystrybucja, promocja itd.) Pozostałe http://nck.pl/baza-badan/ L. Dyczewski, Kultura polska w procesie przemian, Lublin 1993. M. Komorowska, L. Rybotycka, Animator przewodnikiem po sztuce i życiu, [w:] Sztuka i dorastanie dziecka, (red.) M. Tyszkowa, Warszawa-Poznań 1981. B. Jedlewska, Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 1999. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
ECTS - 3 Udział w zajęciach 15 h. Przygotowanie projektu na zaliczenie - 15. |
Metody i kryteria oceniania: |
1) Przygotowanie eseju na zaliczenie - 60%. 2) Obecność na zajęciach - 20%. 3) Aktywność na zajęciach - 20%. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Dąbrowska, Kama Pawlicka, Agnieszka Smaga | |
Prowadzący grup: | Kama Pawlicka | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azhdW3oRcstqHy9G9WcBE1BnuEDorJUCoHsCQTNhRbZU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=91b8b115-eadb-4d4c-9765-c05561930077&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Zajęcia służą przybliżeniu zasad funkcjonowania instytucji kultury w Polsce, edukacji i animacji kulturowej. |
|
Pełny opis: |
Na zajęciach student/studentka nabywa wiedzę z zakresu funkcjonowania instytucji kultury w sektorze publicznym, prywatnym w poza rządowym. Omówione zostaną: 1) polityka kulturalna państwa 2) trzy rodzaje instytucji kultury 3) misja, wizja, cele instytucji kultury 4) instytucje hybrydowe 5) efekt Bilbao 6) funkcjonowanie instytucji w czasach pandemii 7) relacje instytucji kultury ze społecznością lokalną 8) ustawa o działalności instytucji kultury |
|
Literatura: |
Ilczuk D., Ekonomika kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012 Darmowy podręcznik w sieci: J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla, Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013 Allen J., Organizacja imprez, International Publishing Service, 2006. Raporty o stanie kultury http://kongreskultury.pl (różne branże) Rynek fonograficzny: http://issuu.com/polmic_pl/docs/raport_rynek fonograficzny Taniec: http://www.kongrestanca.pl/pl/materialy Muzyka, taniec: Instytut Muzyki i Tańca, materiały: http://imit.org.pl/pl/materialy.html Letnie Festiwale muzyczne, http://nck.pl/media/attachments/318176/letnie_festiwale_muzyczne_-_raport_medialny_-_1_czerwca_-_15_sierpnia_2015.pdf Digitalizacja, http://nck.pl/baza-badan/318051-digitalizacja-dobr-kultury-w-polsce/ Sztuka: marka artystyczna http://nck.pl/baza-badan/318015-marka-artystyczna-jako-fenomen-spoleczny-tworzenie-zroznicowanie-i-role-marek-artystycznych-we-wspolczesnej-polsce/ Kondycja sztuk wizualnych: http://nck.pl/polskie/317376-2016-kondycja-sztuk-wizualnych-percepcja-i-spoleczny-obieg-sztuki-wspolczesnej-w-polsce/ Rynek wydawniczy: http://www.instytutksiazki.pl/upload/Files/RYNEK_KSIKI_W_POLSCE_2013.pdf i http://nck.pl/polskie/317290-2016-rynek-ksiazki-w-polsce/ Moda: J. Tkaczyk, Rynek mody w Polsce, http://www.slideshare.net/jtkaczyk/raport-moda i http://rynkologia.pl/artykuly-info/varia/raport-rynek-mody-w-polsce/ Film: www.sfp.org.pl – dział: BAZA WIEDZY (produkcja, finansowanie, dystrybucja, promocja itd.) Pozostałe http://nck.pl/baza-badan/ L. Dyczewski, Kultura polska w procesie przemian, Lublin 1993. M. Komorowska, L. Rybotycka, Animator przewodnikiem po sztuce i życiu, [w:] Sztuka i dorastanie dziecka, (red.) M. Tyszkowa, Warszawa-Poznań 1981. B. Jedlewska, Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 1999. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.