BA Seminar: Global education
General data
Course ID: | WF-OB-SLEG |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(9998) Sustainable development
|
Course title: | BA Seminar: Global education |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie: Edukacja globalna |
Organizational unit: | Center for Ecology and Ecophilosophy |
Course groups: |
(in Polish) Seminaria licencjackie dla Ochrony Środowiska ZARZĄDZANIE |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | OB1_W08 OB1_W10 OB1_U04 OB1_U05 OB1_U08 OB1_U09 OB1_K01 OB1_K05 OB1_K09 |
Short description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z edukacji globalnej stanowi wprowadzenie do metodologii pracy naukowej z zakresu ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego. Dyskutowane zagadnienia związane są z problemami prac przygotowywanych przez uczestników seminarium, a ponadto stanowią analizę poszczególnych części prac dyplomowych. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Baranowski A. (red.), Antropogeniczne zmiany środowiska wobec rozwoju cywilizacji, Gdańsk 1997. 2. Kaniewska M., Klimski M., Edukacja globalna wzmocnieniem procesu budowania solidarnego i sprawiedliwego świata, w: Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, pod red. R. F. Sadowskiego, Z. Łepki, Warszawa 2017, s. 281-294. 3. Kuleta-Hulboj M., Gontarska M., Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje, Wrocław 2015. 4. Łepko Z., Antropologia kryzysu ekologicznego, Warszawa 2003. 5. Szczypka T. (red.), Środowisko przyrodnicze wobec zagrożeń antropogenicznych, Sosnowiec 2005. 6. Wiąckowski S. K., Wiąckowska I., Globalne zagrożenia środowiska, Kielce 1998. Literatura uzupełniająca: 1. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 2. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław 2001. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Student posiada wiedzę z zakresu metodyki pracy naukowej; prezentuje poglądy przyjmowane przez autorów tekstów dyskutowanych na zajęciach, zna podstawowe kategorie i terminologię z obszaru edukacji globalnej; identyfikuje, klasyfikuje i interpretuje zagrożenia właściwego funkcjonowania składników środowiska przyrodniczego; zna i stosuje podstawowe metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie kontroli, analizy i ograniczania. Umiejętności: Student właściwie organizuje, a następnie przygotowuje materiał niezbędny do napisania pracy dyplomowej; poprawnie dobiera literaturę przedmiotu; korzysta z zasobów źródłowych w języku polskim i angielskim, prowadzi analizy, krytyczne oceny i poprawne wnioskowania; stawia hipotezy oparte na logicznych przesłankach dotyczące przyczyn zagrożeń; wykorzystuje komputer w stopniu niezbędnym do pozyskiwania informacji, organizowania warsztatu pracy; umie odnaleźć i nawiązać kontakt w sprawie pozyskania informacji o środowisku w instytucjach i różnego rodzaju podmiotach gospodarczych; potrafi redagować teksty zgodnie z wymogami metodologii prac naukowych; tworzy zwarty i logiczny tekst naukowy. Kompetencje: Student wykazuje ostrożność i krytycyzm podczas analizy tekstów naukowych, informacji z Internetu oraz środków masowego przekazu, a tym samym w wyrażaniu własnych opinii. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne. Jest otwarty na dalsze zdobywanie wiedzy, rozwój świadomości ekologicznej oraz na kontakty z otoczeniem społeczno-gospodarczym w branży związanej z ochroną środowiska. ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 zgromadzenie literatury i przygotowanie konspektu - 15 samodzielna lektura tekstów – 15 konsultacje - 10 przygotowanie pracy – 30 przygotowanie do egzaminu licencjackiego - 20 suma godzin 120 [100:30(25)=4] liczba ECTS - 4 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę niedostateczną Student nie posiada wiedzy z zakresu globalnych problemów współczesnego świata i związanych z nimi wyzwań edukacyjnych. Nie dostrzega związków przyczynowo-skutkowych w tym zakresie. Nie dostrzega i nie wyjaśnia wpływu wybranego problemu, stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej, na sytuację społeczną i ekonomiczną poszczególnych regionów świata. Student nie potrafi zbierać materiałów źródłowych ani z nich korzystać zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Ponadto nie rozumie potrzeby dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych i nie wykazuje ostrożność oraz krytycyzmu podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów. Na ocenę dostateczną Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu globalnych problemów współczesnego świata i związanych z nimi wyzwań edukacyjnych. W umiarkowanym stopniu dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w tym zakresie i wyjaśnia wpływ wybranego problemu - stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej - na sytuację społeczną i ekonomiczną poszczególnych regionów świata. Student potrafi zbierać ogólnodostępne materiały źródłowe i dostatecznie z nich korzystać zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych, ale są mu one obojętne. Wykazuje umiarkowaną ostrożność oraz krytycyzm podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów. Na ocenę dobrą Student ma dużą wiedzę z zakresu globalnych problemów współczesnego świata i związanych z nimi wyzwań edukacyjnych. W znacznym stopniu dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w tym zakresie i dobrze wyjaśnia wpływ wybranego problemu - stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej - na sytuację społeczną i ekonomiczną poszczególnych regionów świata. Student potrafi zbierać różnorodne materiały źródłowe i dobrze z nich korzystać zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych. Wykazuje ostrożność oraz krytycyzm podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów. Na ocenę bardzo dobrą Student ma bardzo dużą wiedzę z zakresu globalnych problemów współczesnego świata i związanych z nimi wyzwań edukacyjnych. W sposób pogłębiony dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w tym zakresie i poprawnie wyjaśnia wpływ wybranego problemu - stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej - na sytuację społeczną i ekonomiczną poszczególnych regionów świata. Student potrafi zbierać materiały źródłowe, polskie i obcojęzyczne, i właściwie z nich korzystać, zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Bardzo dobrze rozumie potrzebę dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych. Wykazuje dużą ostrożność oraz krytycyzm podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU SEMLI
W TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Marcin Klimski | |
Group instructors: | Marcin Klimski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z edukacji globalnej stanowi wprowadzenie do metodologii pracy naukowej z zakresu ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego. Dyskutowane zagadnienia związane są z problemami prac przygotowywanych przez uczestników seminarium, a ponadto stanowią analizę poszczególnych części prac dyplomowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Baranowski A. (red.), Antropogeniczne zmiany środowiska wobec rozwoju cywilizacji, Gdańsk 1997. 2. Kaniewska M., Klimski M., Edukacja globalna wzmocnieniem procesu budowania solidarnego i sprawiedliwego świata, w: Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, pod red. R. F. Sadowskiego, Z. Łepki, Warszawa 2017, s. 281-294. 3. Kuleta-Hulboj M., Gontarska M., Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje, Wrocław 2015. 4. Łepko Z., Antropologia kryzysu ekologicznego, Warszawa 2003. 5. Szczypka T. (red.), Środowisko przyrodnicze wobec zagrożeń antropogenicznych, Sosnowiec 2005. 6. Wiąckowski S. K., Wiąckowska I., Globalne zagrożenia środowiska, Kielce 1998. Literatura uzupełniająca: 1. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 2. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław 2001. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 4 places
|
|
Coordinators: | Marcin Klimski | |
Group instructors: | Marcin Klimski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z edukacji globalnej stanowi wprowadzenie do metodologii pracy naukowej z zakresu ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego. Dyskutowane zagadnienia związane są z problemami prac przygotowywanych przez uczestników seminarium, a ponadto stanowią analizę poszczególnych części prac dyplomowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Baranowski A. (red.), Antropogeniczne zmiany środowiska wobec rozwoju cywilizacji, Gdańsk 1997. 2. Kaniewska M., Klimski M., Edukacja globalna wzmocnieniem procesu budowania solidarnego i sprawiedliwego świata, w: Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, pod red. R. F. Sadowskiego, Z. Łepki, Warszawa 2017, s. 281-294. 3. Kuleta-Hulboj M., Gontarska M., Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje, Wrocław 2015. 4. Łepko Z., Antropologia kryzysu ekologicznego, Warszawa 2003. 5. Szczypka T. (red.), Środowisko przyrodnicze wobec zagrożeń antropogenicznych, Sosnowiec 2005. 6. Wiąckowski S. K., Wiąckowska I., Globalne zagrożenia środowiska, Kielce 1998. Literatura uzupełniająca: 1. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 2. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław 2001. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Podstawowa znajomość pojęć i terminów z zakresu ochrony środowiska; zainteresowanie tematyką z zakresu edukacji środowiskowej i problemów globalnych. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO SEMLI
TU W TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 25 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Marcin Klimski | |
Group instructors: | Marcin Klimski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z edukacji globalnej stanowi wprowadzenie do metodologii pracy naukowej z zakresu ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego. Dyskutowane zagadnienia związane są z problemami prac przygotowywanych przez uczestników seminarium, a ponadto stanowią analizę poszczególnych części prac dyplomowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Baranowski A. (red.), Antropogeniczne zmiany środowiska wobec rozwoju cywilizacji, Gdańsk 1997. 2. Kaniewska M., Klimski M., Edukacja globalna wzmocnieniem procesu budowania solidarnego i sprawiedliwego świata, w: Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, pod red. R. F. Sadowskiego, Z. Łepki, Warszawa 2017, s. 281-294. 3. Kuleta-Hulboj M., Gontarska M., Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje, Wrocław 2015. 4. Łepko Z., Antropologia kryzysu ekologicznego, Warszawa 2003. 5. Szczypka T. (red.), Środowisko przyrodnicze wobec zagrożeń antropogenicznych, Sosnowiec 2005. 6. Wiąckowski S. K., Wiąckowska I., Globalne zagrożenia środowiska, Kielce 1998. Literatura uzupełniająca: 1. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 2. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław 2001. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Marcin Klimski | |
Group instructors: | Marcin Klimski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 zgromadzenie literatury i przygotowanie konspektu - 15 samodzielna lektura tekstów – 15 konsultacje - 10 przygotowanie pracy – 30 przygotowanie do egzaminu licencjackiego - 20 suma godzin 120 [100:30(25)=4] liczba ECTS - 4 |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z edukacji globalnej stanowi wprowadzenie do metodologii pracy naukowej z zakresu ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego. Dyskutowane zagadnienia związane są z problemami prac przygotowywanych przez uczestników seminarium, a ponadto stanowią analizę poszczególnych części prac dyplomowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Baranowski A. (red.), Antropogeniczne zmiany środowiska wobec rozwoju cywilizacji, Gdańsk 1997. 2. Kaniewska M., Klimski M., Edukacja globalna wzmocnieniem procesu budowania solidarnego i sprawiedliwego świata, w: Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, pod red. R. F. Sadowskiego, Z. Łepki, Warszawa 2017, s. 281-294. 3. Kuleta-Hulboj M., Gontarska M., Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje, Wrocław 2015. 4. Łepko Z., Antropologia kryzysu ekologicznego, Warszawa 2003. 5. Szczypka T. (red.), Środowisko przyrodnicze wobec zagrożeń antropogenicznych, Sosnowiec 2005. 6. Wiąckowski S. K., Wiąckowska I., Globalne zagrożenia środowiska, Kielce 1998. Literatura uzupełniająca: 1. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 2. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław 2001. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Podstawowa znajomość pojęć i terminów z zakresu ochrony środowiska; zainteresowanie tematyką z zakresu edukacji środowiskowej i problemów globalnych. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO SEMLI
TU W TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 5 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Marcin Klimski | |
Group instructors: | Marcin Klimski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z edukacji globalnej stanowi wprowadzenie do metodologii pracy naukowej z zakresu ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego. Dyskutowane zagadnienia związane są z problemami prac przygotowywanych przez uczestników seminarium, a ponadto stanowią analizę poszczególnych części prac dyplomowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Baranowski A. (red.), Antropogeniczne zmiany środowiska wobec rozwoju cywilizacji, Gdańsk 1997. 2. Kaniewska M., Klimski M., Edukacja globalna wzmocnieniem procesu budowania solidarnego i sprawiedliwego świata, w: Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, pod red. R. F. Sadowskiego, Z. Łepki, Warszawa 2017, s. 281-294. 3. Kuleta-Hulboj M., Gontarska M., Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje, Wrocław 2015. 4. Łepko Z., Antropologia kryzysu ekologicznego, Warszawa 2003. 5. Szczypka T. (red.), Środowisko przyrodnicze wobec zagrożeń antropogenicznych, Sosnowiec 2005. 6. Wiąckowski S. K., Wiąckowska I., Globalne zagrożenia środowiska, Kielce 1998. Literatura uzupełniająca: 1. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 2. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław 2001. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Marcin Klimski | |
Group instructors: | Marcin Klimski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 zgromadzenie literatury i przygotowanie konspektu - 15 samodzielna lektura tekstów – 15 konsultacje - 10 przygotowanie pracy – 30 przygotowanie do egzaminu licencjackiego - 20 suma godzin 120 [100:30(25)=4] liczba ECTS - 4 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z edukacji globalnej stanowi wprowadzenie do metodologii pracy naukowej z zakresu ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego. Dyskutowane zagadnienia związane są z problemami prac przygotowywanych przez uczestników seminarium, a ponadto stanowią analizę poszczególnych części prac dyplomowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Baranowski A. (red.), Antropogeniczne zmiany środowiska wobec rozwoju cywilizacji, Gdańsk 1997. 2. Kaniewska M., Klimski M., Edukacja globalna wzmocnieniem procesu budowania solidarnego i sprawiedliwego świata, w: Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, pod red. R. F. Sadowskiego, Z. Łepki, Warszawa 2017, s. 281-294. 3. Kuleta-Hulboj M., Gontarska M., Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje, Wrocław 2015. 4. Łepko Z., Antropologia kryzysu ekologicznego, Warszawa 2003. 5. Szczypka T. (red.), Środowisko przyrodnicze wobec zagrożeń antropogenicznych, Sosnowiec 2005. 6. Wiąckowski S. K., Wiąckowska I., Globalne zagrożenia środowiska, Kielce 1998. Literatura uzupełniająca: 1. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 2. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław 2001. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Podstawowa znajomość pojęć i terminów z zakresu ochrony środowiska; zainteresowanie tematyką z zakresu edukacji środowiskowej i problemów globalnych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.