Konsumpcja i produkcja zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju (cel12)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-OB-ZR-ZK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(9998) Sustainable development
|
Nazwa przedmiotu: | Konsumpcja i produkcja zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju (cel12) |
Jednostka: | Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie |
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (studia II stopnia) |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Przedmiot wprowadza w wybrane zagadnienia zrównoważonej konsumpcji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu |
Pełny opis: |
Zagadnienia: 1. Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju 2. Zrównoważona konsumpcja - 6 godzin 3. Społeczna odpowiedzialność biznesu - 6 godzin |
Literatura: |
1. Haynes Kathryn, Murray Alan, Jesse Dillard (eds.), Corporate Social Responsibility. A Research Handbook, Routledge 2012 – parts I, III and IV 2. Mugova Shame, Paul R. Sachs (ed.), Opportunities and Pitfalls of Corporate Social Responsibility - The Marange Diamond Mines Case Study, Springer 2019. 3. Spitzer Helene, Martinuzzi Andre, Methods and Tools for Corporate Impact Assessment of the. Millennium Development Goals (MDGs) and Sustainable Development, https://www.sd-network.eu/pdf/case%20studies/ESDN%20Case%20Study_No%2014_final.pdf 3. Anna Żelazna-Blicharz, Społeczna odpowiedzialność w procesie gospodarowania a zrównoważona produkcja i konsumpcja, http://bc.pollub.pl/Content/6042/PDF/spoleczna.pdf |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: 1. studenci zdobywają wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju 2. Studenci uczą się czym jest zrównoważona konsumpcja i produkcja 3. studenci uczą się czym jest CSR umiejętności 1. studenci umieją rozpoznać i ocenić czy dana kampania reklamowa promuje procesy i produkty wyprodukowane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju 2. studenci umieją ocenić działania CSR-owe organizacji kompetencje społeczne 1. studenci umieją kierować się zasadami zrównoważonego rozwoju w wyborach konsumenckich |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci są oceniani na podstawie wykonania karty oceny projektu CSR lub zrównoważonej konsumpcji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Dzwonkowska | |
Prowadzący grup: | Dominika Dzwonkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO/S2 - obszar nauk społecznych - II stopień |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot wprowadza w wybrane zagadnienia zrównoważonej konsumpcji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu |
|
Pełny opis: |
Zagadnienia: 1. Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju 2. Zrównoważona konsumpcja - 6 godzin 3. Społeczna odpowiedzialność biznesu - 6 godzin |
|
Literatura: |
1. Haynes Kathryn, Murray Alan, Jesse Dillard (eds.), Corporate Social Responsibility. A Research Handbook, Routledge 2012 – parts I, III and IV 2. Mugova Shame, Paul R. Sachs (ed.), Opportunities and Pitfalls of Corporate Social Responsibility - The Marange Diamond Mines Case Study, Springer 2019. 3. Spitzer Helene, Martinuzzi Andre, Methods and Tools for Corporate Impact Assessment of the. Millennium Development Goals (MDGs) and Sustainable Development, https://www.sd-network.eu/pdf/case%20studies/ESDN%20Case%20Study_No%2014_final.pdf 3. Anna Żelazna-Blicharz, Społeczna odpowiedzialność w procesie gospodarowania a zrównoważona produkcja i konsumpcja, http://bc.pollub.pl/Content/6042/PDF/spoleczna.pdf |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.