Seminarium z psychologii pracy i stresu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-RPS |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium z psychologii pracy i stresu |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Seminaria magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W03 PS_U08 PS_U09 PS_K03 PS_K07 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: Celem seminarium jest wprowadzenie studentów do samodzielnej pracy badawczej w zakresie psychologii. |
Pełny opis: |
Pełny opis przedmiotu Treści merytoryczne: 1. Reaktywność emocjonalna a style radzenia sobie z sytuacją stresową. 2. Efektywność pracy A cechy osobowości w ujęciu różnych koncepcji. 3. Poczucie koherencji w ujęciu A. Antonovskiego a style radzenia sobie ze stresem w różnych zawodach i różnych sytuacjach życiowych. 4. Style radzenia sobie ze stresem a zależność-niezależność od pola, poczucia umiejscowienia kontroli, poczucie koherencji, optymizmu vs pesymizmu, obserwacyjnej samokontroli zachowania ekspresyjnego, motywacji osiągnięć, kontroli emocjonalnej, itp. 5.Wypalenie się zawodowe w różnych zawodach. 6.Wpływ wybranych czynników środowiska organizacji na wypalenie się zawodowe. 7. Osobowościowe determinanty uzależnienia jako sposobów radzenia sobie ze stresem. 8. Strategie radzenia sobie ze stresem u chorych w wielu chorobach (np.onkologicznie). 9. Bezrobocie jako stres egzystencjalny. 10. Charakterystyka psychologiczna stanowisk pracy (różnych). 11. Chronobiologiczne i chronopsychologicze aspekty efektywności pracy. Metody oceny: Wygłoszenie po jednym referacie w semestrze. Wymagania wstępne: metodologia nauk i statystyka |
Literatura: |
Każdy z magistrantów dobiera literaturę indywidualnie, adekwatnie do zatwierdzonego tematu pracy i omawia ją podczas wygłaszania referatów oraz wykorzystuje podczas pisania pracy. Wymagania: Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie biernym oraz obecność obowiązkowa na zajęciach seminaryjnych |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK 1; student zna podstawową terminologię z psychologii pracy i stresu, EK 2; student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy i stresu, EK 3; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii pracy i stresu. Umiejętności: EK 4; student potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii pracy i stresu, EK 5; student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii pracy i stresu, EK 6; student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii pracy i stresu. Kompetencje: EK 7; student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii pracy i stresu, EK 8; student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny: 1. napisany referat z literatury w obcym języku 2. napisana praca magisterska Szczegółowe kryteria oceny zostaną podane podczas zajęć. Kryteria oceny: Metoda oceny: Praca pisemna na zadany temat na podstawie literatury przedmiotu Kryteria oceny: Ocena bardzo dobra: student bardzo dobrze zna podstawową terminologię z psychologii pracy; student ma w sposób bardzo dobry uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy; student posiada szeroką wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii zarządzania. student bardzo dobrze potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii zarządzania,student bardzo dobrze formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii zarządzania, student bardzo dobrze znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii zarządzania. student bardzo dobrze potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii zarządzania. student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne. Ocena dobra: student dobrze zna podstawową terminologię z psychologii pracy; student ma w sposób dobry uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii pracy. student dobrze potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii pracy,student dobrze formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii pracy, student dobrze znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii pracy. student dobrze potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii pracy. student angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne. Ocena dostateczna: student zna podstawową terminologię z psychologii pracy; student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii pracy. student potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii pracy,student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii pracy, student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii pracy. student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii pracy. student angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne. Ocena niedostateczna: student nie zna podstawowej terminologię z psychologii pracy; student nie ma uporządkowanej znajomości podstawowych zagadnień z psychologii pracy; student nie posiada wiedzy na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii pracy. student nie potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii pracy,student nie formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii pracy, student nie znajduje i nie wykorzystuje źródeł informacji z zakresu psychologii pracy. student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii pracy. student nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, nie formułując własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwagi krytyczne. |
Praktyki zawodowe: |
N/d |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jan Terelak | |
Prowadzący grup: | Jan Terelak | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3apTG7a6yNno6YN51GWJABVG9V3zf3rapqyOB-cM_5k-g1%40thread.tacv2/conversations?groupId=6897778e-79df-4cbe-89e0-9abeb322682e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: Celem seminarium jest wprowadzenie studentów do samodzielnej pracy badawczej w zakresie psychologii. Efekt kształcenia: Postawa – ukształtowanie uczciwości badawczej. Kompetencja – opanowanie zasad pisania pracy dyplomowej na poziomie magisterskim: wybór metodyki badań, przeprowadzenie badań, analiza statystyczna wyników bada, przeprowadzenie dyskusji uzyskanych rezultatów badań napisanie rozprawy naukowej zgodnie z kanonem metodologicznym. Wymagania wstępne: metodologia nauk i statystyka |
|
Pełny opis: |
Pełny opis przedmiotu Treści merytoryczne: 1. Reaktywność emocjonalna a style radzenia sobie z sytuacją stresową. 2. Efektywność pracy A cechy osobowości w ujęciu różnych koncepcji. 3. Poczucie koherencji w ujęciu A. Antonovskiego a style radzenia sobie ze stresem w różnych zawodach i różnych sytuacjach życiowych. 4. Style radzenia sobie ze stresem a zależność-niezależność od pola, poczucia umiejscowienia kontroli, poczucie koherencji, optymizmu vs pesymizmu, obserwacyjnej samokontroli zachowania ekspresyjnego, motywacji osiągnięć, kontroli emocjonalnej, itp. 5.Wypalenie się zawodowe w różnych zawodach. 6.Wpływ wybranych czynników środowiska organizacji na wypalenie się zawodowe. 7. Osobowościowe determinanty uzależnienia jako sposobów radzenia sobie ze stresem. 8. Strategie radzenia sobie ze stresem u chorych w wielu chorobach (np.onkologicznie). 9. Bezrobocie jako stres egzystencjalny. 10. Charakterystyka psychologiczna stanowisk pracy (różnych). 11. Chronobiologiczne i chronopsychologicze aspekty efektywności pracy. Metody oceny: Wygłoszenie po jednym referacie w semestrze. |
|
Literatura: |
Każdy z magistrantów dobiera literaturę indywidualnie, adekwatnie do zatwierdzonego tematu pracy i omawia ją podczas wygłaszania referatów oraz wykorzystuje podczas pisania pracy. Wymagania: Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie biernym oraz obecność obowiązkowa na zajęciach seminaryjnych |
|
Wymagania wstępne: |
Wiedza z zakresu 4 lat programu studiów. E-learning: zajęcia synchroniczne, prowadzone zdalnie w aplikacji Microsoft Teams |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jan Terelak | |
Prowadzący grup: | Jan Terelak | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3apTG7a6yNno6YN51GWJABVG9V3zf3rapqyOB-cM_5k-g1%40thread.tacv2/conversations?groupId=6897778e-79df-4cbe-89e0-9abeb322682e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: Celem seminarium jest wprowadzenie studentów do samodzielnej pracy badawczej w zakresie psychologii. Efekt kształcenia: Postawa – ukształtowanie uczciwości badawczej. Kompetencja – opanowanie zasad pisania pracy dyplomowej na poziomie magisterskim: wybór metodyki badań, przeprowadzenie badań, analiza statystyczna wyników bada, przeprowadzenie dyskusji uzyskanych rezultatów badań napisanie rozprawy naukowej zgodnie z kanonem metodologicznym. Wymagania wstępne: metodologia nauk i statystyka |
|
Pełny opis: |
Pełny opis przedmiotu Treści merytoryczne: 1. Reaktywność emocjonalna a style radzenia sobie z sytuacją stresową. 2. Efektywność pracy A cechy osobowości w ujęciu różnych koncepcji. 3. Poczucie koherencji w ujęciu A. Antonovskiego a style radzenia sobie ze stresem w różnych zawodach i różnych sytuacjach życiowych. 4. Style radzenia sobie ze stresem a zależność-niezależność od pola, poczucia umiejscowienia kontroli, poczucie koherencji, optymizmu vs pesymizmu, obserwacyjnej samokontroli zachowania ekspresyjnego, motywacji osiągnięć, kontroli emocjonalnej, itp. 5.Wypalenie się zawodowe w różnych zawodach. 6.Wpływ wybranych czynników środowiska organizacji na wypalenie się zawodowe. 7. Osobowościowe determinanty uzależnienia jako sposobów radzenia sobie ze stresem. 8. Strategie radzenia sobie ze stresem u chorych w wielu chorobach (np.onkologicznie). 9. Bezrobocie jako stres egzystencjalny. 10. Charakterystyka psychologiczna stanowisk pracy (różnych). 11. Chronobiologiczne i chronopsychologicze aspekty efektywności pracy. Metody oceny: Wygłoszenie po jednym referacie w semestrze. |
|
Literatura: |
Heszen, I. (2013). "Psychologia stresu", Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. Jan F. Terelak (2011)." Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności". Warszawa: Wydawnictwo UKSW. |
|
Wymagania wstępne: |
Wiedza z zakresu 4 lat programu studiów. E-learning: zajęcia synchroniczne, prowadzone zdalnie w aplikacji Microsoft Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.