Przygotowanie publikacji współczesnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-M-I-3-PPubWs |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie publikacji współczesnej |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | literaturoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W13 FP1_U08 FP1_K05 |
Wymagania wstępne: | Student powinien mieć wiadomości i umiejętności zdobyte na zajęciach z gramatyki języka polskiego, stylistyki, kultury języka, zasad poprawności językowej w praktyce redakcyjnej i zasad redagowania tekstów. |
Skrócony opis: |
Zajęcia są poświęcone pracy redaktora nad przygotowaniem publikacji współczesnej, obejmując wiele jej etapów. |
Pełny opis: |
Student dowiaduje się szczegółowo i systematycznie o kolejnych etapach pracy nad publikacją i zdobywa umiejętności potrzebne do jej przygotowania. Etapy te obejmują: prawa autorskie, elementy typografii (okładka, informacje umieszczane na okładce czy skrzydełkach, layout i in.), kwestie związane z redagowaniem, tłumaczeniem, przygotowywaniem serii i pojedynczych wydań, wznowieniami oraz wszystkimi innymi problemami związanymi z pracą nad współczesną publikacją z różnych dziedzin, obejmujących literaturę, publicystykę, dokumenty osobiste, książki naukowe. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EU_1 zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego EU_2 potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego EU_3 jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę dostateczną: - student uczestniczy w zajęciach - student wykona zleconą prezentację zaliczeniową - student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu pracy redaktora: zna podstawową terminologię z zakresu warsztatu redaktora, dotyczącą prawa autorskiego, opracowania redakcyjnego tekstu, opracowania graficznego i składu. - student wymieni i opisze podstawowe zadania redaktora w pracy nad publikacją współczesną - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami w pracy redaktora - potrafi współdziałać i pracować w grupie nad zadaniem redakcyjnym, kierując się wskazówkami prowadzącego zajęcia Na ocenę dobrą: - student aktywnie uczestniczy w zajęciach - student wykona zleconą prezentację zaliczeniową na dobrym poziomie - student definiuje i stosuje we właściwym kontekście podstawowe pojęcia z zakresu pracy redaktora - student ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu warsztatu redaktora, rozróżni i scharakteryzuje poszczególne etapy pracy nad publikacją współczesną - student wykona w stopniu zadowalającym podstawowe zadania redaktora w pracy nad publikacją współczesną - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami w pracy redaktora - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w obszarze pracy redakcyjnej Na ocenę bardzo dobrą: - student aktywnie uczestniczył w zajęciach - student wykona zleconą prezentację zaliczeniową na bardzo dobrym poziomie; - student definiuje i stosuje we właściwym kontekście pojęcia z zakresu pracy redaktora - student ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu warsztatu redaktora, rozróżni i scharakteryzuje poszczególne etapy pracy nad publikacją współczesną - zna podstawowe normy etyki redakcyjnej i etyki autorskiej (w obszarze ochrony własności intelektualnej) oraz związaną z nią terminologię - student wykona w stopniu bardzo dobrym zadania redaktora w pracy nad publikacją współczesną - potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami w pracy redaktora - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu redaktora w różnego typu wydawnictwach |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Iwona Misiak, Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Iwona Misiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Laura Polkowska | |
Prowadzący grup: | Laura Polkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS: jeden semestr 15 godzin - udział w zajęciach 5 godzin - konsultacje 10 godzin - przygotowanie do zajęć razem: 30 godzin = 3 pkt ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Partyka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.