Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Seminar: Psychological methods used in the field of revalidation and rehabilitation [WF-PS-N-KMPW] Summer semester 2019/20
Conversatorium, group no.1

Navigate to timetable selected group was highlighted
This page describes a class group. If you're looking for information on course see course homepage
Course: Seminar: Psychological methods used in the field of revalidation and rehabilitation [WF-PS-N-KMPW]
Class: Summer semester 2019/20 [2019/20_L] (past)
Conversatorium [KON], group no.1 [other groups]
Time and location: This is only approximate timeframe information. If you want to be sure, contact the lecturer. Irregularities in schedules are more frequent in case of classes taking place less often (more than a week between each other).
every Tuesday, 9:45 - 11:15
room 1438
(in Polish) Kampus Wóycickiego Bud. 14 what is the address?
Nearest dates: Click on the date to see week schedule with class group meeting. All classes for this group have already took place - show all dates.
Date and locationLecturers
Number of students: 2
Places available: 30
Examination: graded credit
Lecturer: Paulina Rosińska
Bibliography:

Jakoniuk- Diallo, A. Kubiak, H. (2010). O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością. Warszawa: Difin.

Kowalik, S. (2007). Psychologia rehabilitacji. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Kowalik, S. (2018). Stosowana psychologia rehabilitacji. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe SCHOLAR

Kowalska, J., Dziurla, R., Bargiel- Matusewicz, K. (2018). Kultura a zdrowie i niepełnosprawność.

Otrębski W., Wiącek G., Mariańczyk K. (2017). Diagnoza psychologiczna w procesie rehabilitacji kompleksowej osób z niepełnosprawnością. W: W. J. Paluchowski (red.), Diagnozowanie – wyzwania i konteksty (s. 301-321). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM

Płatos, M. (red.)(2016). Ogólnopolski spis autyzmu (OSA). Sytuacja młodzieży i dorosłych z autyzmem w Polsce. Warszawa: Stowarzyszenie Innowacji Społecznych „Mary i Max”

Otrębski, W., Mariańczyk, K. (2016). Przepis na rehabilitację. Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością. Lublin: Harmonia Uniwersalis

Palak, Z., Bujnowska, A., Pawlak, A. (red.) (2010). Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w biegu życia. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej.

Pisula, E., Danilewicz, D. (2007) (red.) Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia

Szabała, B. (2009). Rodzina dziecka z cukrzycą. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej.

Szluz, B. (2019). Doświadczenie niepełnosprawności w rodzinie. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Szluz, B. (2019). Doświadczenie choroby w rodzinie. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

List of topics:

1. Organizational classes (discussion of the purpose, schedule of activities and requirements). Heating-integrating exercises.

2. Diagnosis- and what next? Why is early development support so important?

2. General issues regarding sensory integration and alternative communication

3. The V.Sherborne developing movement method - a proposal to work with an autistic child and / or with intellectual disability

4.Christopher and Marianna Knill method

5. Psychological problems of blind people and / or deaf people. Revalidation of a child with sensory disability. Intellect diagnosis using the Leiter Scale

6. The use of fairy tale therapy in occupational therapy

7. Set of questionnaires for the diagnosis of the Autism Spectrum

8. HPI questionnaire - diagnosis and ways of revalidation. The presentation of questionnaires created on the basis of HPI

9. The scale of Moral Sesitivity as a specific scale

11.SAS as a general scale

12 Coping with pain- presentation of BPCQ i CSQ Questionnaires

13. Quality of life assessed using SF-36 Questionnaire

14. Experience of Illness or disability in the family in the context of psychological help

15. Comprehensive Rehabilitation of people with disabilities. ICF classification as a complement to ICD

Program content can be modified - depending on the needs of the listeners

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Interactive lecture

Discussion

Exercise method

Assessment methods and assessment criteria:

Attendance (2 absences allowed - both justified and unexcused).

Active participation in class.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)