The Franciscan Concept of Mission in The High Middle Ages [WT-DTE-WJTFC]
Semestr letni 2020/21
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | The Franciscan Concept of Mission in The High Middle Ages [WT-DTE-WJTFC] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21_L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Leon Nieścior | ||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://rt0mg71 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
A. Bibliografia podstawowa: E. R. Daniel, Franciszkańska koncepcja misji w złotym okresie średniowiecza, tł. Leon Nieścior OMI, Warszawa UKSW 2017 (skrypt na podst.: Daniel R. E., The Franciscan Concept of Mission in the High Middle Ages, Kentucky 1975) B. Bibliografia uzupełniająca: Chélini J., Dzieje religijności w Europie Zachodniej w średniowieczu, Warszawa 1996. Kłoczowski J., Wspólnoty chrześcijańskie w tworzącej się Europie, Poznań 2003. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie 2. Societas christiana 3. Przegląd idei misyjnej działalności u autorów średniowiecza 4. Franciszkanie a odnowa świata 5. Św. Bonawentura nt. misji św. Franciszka 6. Apokaliptyczne wyzwania misji wg Joachima di Fiore 7. Misja zakonu franciszkańskiego 8. Męczeństwo a misje 9. Pragnienie męczeństwa a apostolstwo w życiu św. Franciszka 10. Wyzwania intelektualne dla średniowiecznej misji 11. Misyjna koncepcja Bacona 12. Rajmund Lullus 13. Kwestia ewolucji Reguły franciszkańskiej 14. Rozwój duchowości franciszkańskiej 15. Teologia świadectwa misyjnego w późnym średniowieczu |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład, dyskusja. Egzamin ustny na podstawie wcześniej udostępnionych pytań |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
EK nr 1 określany jako „ma usystematyzowaną i specjalistyczną wiedzę na temat misji franciszkańskich w średniowiecznych o charakterze interdyscyplinarnym” Na ocenę: Ndst (2): nie ma usystematyzowanej i specjalistycznej wiedzy na temat misji franciszkańskich w średniowiecznych o charakterze interdyscyplinarnym Dst (3): ma pewne elementy usystematyzowanej i specjalistycznej wiedzy na temat misji franciszkańskich w średniowiecznych o charakterze interdyscyplinarnym Db (4): ma w większości usystematyzowaną i specjalistyczną wiedzę na temat misji franciszkańskich w średniowiecznych o charakterze interdyscyplinarnym Bdb (5): ma pełną usystematyzowaną i specjalistyczną wiedzę na temat misji franciszkańskich w średniowiecznych o charakterze interdyscyplinarnym EK nr 2 określany jako „ma wiedzę o źródłach, uwarunkowaniach, istocie i pewnej ewolucji franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu” Ndst (2): nie ma wiedzy o źródłach, uwarunkowaniach, istocie i pewnej ewolucji franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu Dst (3): ma połowiczną wiedzę o źródłach, uwarunkowaniach, istocie i pewnej ewolucji franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu Db (4): ma w większości wiedzę o źródłach, uwarunkowaniach, istocie i pewnej ewolucji franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu Bdb (5): ma pełną wiedzę o źródłach, uwarunkowaniach, istocie i pewnej ewolucji franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu EK nr 3 określany jako „potrafi samodzielnie analizować i porządkować dane z wykorzystaniem średniowiecznych źródeł, i formułować własne sądy w oparciu o m. in. wiedzę teologiczną” Na ocenę: Ndst (2): nie potrafi samodzielnie analizować i porządkować dane z wykorzystaniem średniowiecznych źródeł, i formułować własne sądy w oparciu o m. in. wiedzę teologiczną Dst (3): potrafi w jakiejś części samodzielnie analizować i porządkować dane z wykorzystaniem średniowiecznych źródeł, i formułować własne sądy w oparciu o m. in. wiedzę teologiczną Db (4): potrafi w większości samodzielnie analizować i porządkować dane z wykorzystaniem średniowiecznych źródeł, i formułować własne sądy w oparciu o m. in. wiedzę teologiczną Bdb (5): całkowicie potrafi samodzielnie analizować i porządkować dane z wykorzystaniem średniowiecznych źródeł, i formułować własne sądy w oparciu o m. in. wiedzę teologiczną EK nr 4 określany jako „uświadamia złożony charakter franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu i potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia” Na ocenę: Ndst (2): nie uświadamia złożonego charakteru franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu i potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia Dst (3): uświadamia w jakiejś części złożony charakter franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu i potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia Db (4): w większości uświadamia złożony charakter franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu i potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia Bdb (5): uświadamia w sposób pełny charakter złożony franciszkańskiej koncepcji misji w średniowieczu i potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia Metoda weryfikacji efektów kształcenia: egzamin. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia. O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z: - egzamin: dst - dst plus - 50-60%, db - db plus - 60-85%, bdb - 85-100%; - obecności na zajęciach: dst - od 60%; db - 60-95%, bdb - 95-100%. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.