Historia starożytna [WH-FK-I-3-HistStar]
Semestr zimowy 2021/22
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Historia starożytna [WH-FK-I-3-HistStar] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Józef Naumowicz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Euzebiusz, Historia kościelna, tł. A. Lisiecki, Poznań 1924 (reprint 1993). Józef Flawiusz, Wojna żydowska, tł. J. Radożyński, Poznań 1980. Laktancjusz, Jak umierali prześladowcy, tł. J. Czuj, Poznań 1933 (reprint 2013). Res Gestae Divi Augusti (Czyny boskiego Augusta), przeł. S. Łoś i E. Wipszycka [w:] Wybór źródeł do historii starożytnej, pod red. A. Chankowskiego, Warszawa 1995, s. 170-184. Swetoniusz, Żywoty Cezarów, tłum., wstęp, komentarz J. Niemirska-Pliszczyńska, Wrocław-Warszawa-Kraków 1987. Tacyt, Germania, przekład T. Płóciennik. wstęp i komentarz J. Kolendo, Poznań 2008 Tacyt,: Tacyt, Dzieła (Roczniki, Dzieje, Żywot Juliusza Agrykoli), z języka łacińskiego przełożył S. Hammer, Wrocław: Ossolineum, 1956 / 2004. Wergiliusz, IV Ekloga i Eneida (wydania różne). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
EK1: Student zna najważniejszą faktografię historii Cesarstwa Rzymskiego. - ocena 5 (bdb): Student zna bardzo dobrze najważniejszą faktografię historii Cesarstwa Rzymskiego i potrafi wskazać zależności między wydarzeniami. - ocena 4 (db): Student zna dobrze najważniejszą faktografię historii Cesarstwa Rzymskiego - ocena 3 (dst): Student zna zaledwie najważniejszą faktografię historii Cesarstwa Rzymskiego - ocena 2 (ndst): Student nie zna podstawowej faktografii historii Cesarstwa Rzymskiego EK 2: Posiada wiedzę o możliwościach interpretacji faktów historycznych w ich aspektach narodowych, religijnych, społecznych i kulturowych - ocena 5 (bdb): Student potrafi interpretować poznane fakty historyczne w ich w ich głównych aspektach narodowych, religijnych, społecznych i kulturowych ukazując istniejące hipotezy interpretacyjne. - ocena 4 (db): Student potrafi interpretować większość poznanych faktów historycznych w ich aspektach narodowych, religijnych, społecznych i kulturowych - ocena 3 (dst): Student potrafi interpretować zaledwie podstawowe fakty historyczne w ich w ich głównych aspektach narodowych, religijnych, społecznych i kulturowych - ocena 2 (ndst): Student nie potrafi interpretować faktów historycznych w ich aspektach narodowych, religijnych, społecznych i kulturowych EK 3: Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i opracowań - ocena 5 (bdb): Potrafi wyszukiwać samodzielnie analizować, oceniać i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i opracowań - ocena 4 (db): Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i użytkować podstawowe informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i opracowań - ocena 3 (dst): Potrafi wyszukiwać zaledwie podstawowe informacje z wykorzystaniem tylko podstawowych źródeł i opracowań - ocena 2 (ndst): Student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i opracowań EK4: Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków - ocena 5 (bdb): Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania własnych wniosków - ocena 4 (db): Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów - ocena 3 (dst): Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem podstawowych poglądów innych autorów - ocena 2 (ndst): Student nie posiada umiejętności merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.