Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) KN - Uczeń z doświadczeniem emigracji w polskiej szkole [WH-FP-KN-II-2-UczEm] Summer semester 2021/22
Conversatorium, group no.1

Navigate to timetable selected group was highlighted
This page describes a class group. If you're looking for information on course see course homepage
Course: (in Polish) KN - Uczeń z doświadczeniem emigracji w polskiej szkole [WH-FP-KN-II-2-UczEm]
Class: Summer semester 2021/22 [2021/22_L] (past)
Conversatorium [KON], group no.1 [other groups]
Times and places: This is only approximate timeframe information. If you want to be sure, contact the lecturer. Irregularities in schedules are more frequent in case of classes taking place less often (more than a week between each other).
every second Friday (even), 13:15 - 14:45
room 409
(in Polish) Kampus Dewajtis Nowy Gmach what is the address?
every second Friday (even), 15:00 - 16:30
room 409
(in Polish) Kampus Dewajtis Nowy Gmach what is the address?
Classes with 'every odd week' time description are held in the first week of the period (e.g. semester), then every fortnight. Classes with 'every even week' time description are held in the second week of the period (e.g. semester), then every fortnight. Days off do not alter classes terms.
Nearest dates: Click on the date to see week schedule with class group meeting. All classes for this group have already took place - show all dates.
Date and locationLecturers
Number of students: 7
Places available: 15
Examination: graded credit
Lecturer: Marcin Miłko
Bibliography: (in Polish)

1.„Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie”, Warszawa 2003

2.„Metodyka literatury t.1 i 2”, oprac. J. Pachecka, A. Piątkowska, K. Sałkiewicz, Warszawa 2001 [t.1], 2002 [t.2].

3.„Panorama glottodydaktyki polonistycznej. Wyzwania, pytania, kierunki”,

red. K. Zioło-Pużuk, Warszawa 2021.

4.„Polonistyczna dydaktyka ogólna”, red. J. Fiszbak, Łódź 2019.

5.„Programy nauczania języka polskiego jako obcego. poziomy A1-C2”, praca zbiorowa pod red. I. Janowskiej, E. lipińskiej, A. Rabiej, A. Seretny, P. Turka, Kraków 2011.

6.„Refleksyjny praktyk. O pracy nauczyciela języka polskiego jako obcego”, red. K.Zioło-Pużuk, Warszawa 2020.

7.„Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki”, red. D. Sikora-Banasik, Warszawa 2009.

8.„Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego”, praca zbiorowa pod red. E. Lipińskiej i A. Seretny, Kraków 2006.

9.B. Jędryka, Poradnik metodyczny nauczania języka polskiego jako drugiego / obcego dla polonijnych nauczycieli wychowania przedszkolnego Warszawa 2015.

10.B. Niemierko, „Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki”, Warszawa 2012.

11.G. Petty, „Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców”¸ Sopot 2018.

12.H. Komorowska, „Metodyka nauczania języków obcych”, 2011.

13.I. Janowska, „Planowanie lekcji języka obcego, podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych”, Kraków 2010.

14.I. Janowska, „Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego”, Kraków 2011.

15.P. E.Gębal, W.T. Miodunka, „Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego”, Warszawa 2020.

16.Wybrane artykuły z czasopisma „Języki Obce w Szkole”.

17.Wybrane artykuły z czasopisma „Polonistyka – czasopismo dla nauczycieli”.

18.Wybrane podręczniki i serie wydawnicze przeznaczone do uczenia języka polskiego jako obcego.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: (in Polish)

Wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca w grupach, analiza materiałów

i przypadków.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

A. Aktywność na zajęciach (branie udziału w ćwiczeniach i dyskusjach).

B. Lektura zalecanych tekstów.

C. Obecność na zajęciach. Ze względu na formę organizacji zajęć (zajęcia w bloku 3 h co dwa tygodnie) można mieć jedną nieobecność. Każda następna nieobecność wiąże się z przygotowaniem referatu na wskazany przez wykładowcę temat. Maksymalnie można opuścić dwoje zajęć.

D. Przygotowanie pracy zaliczeniowej.

W ramach zaliczenia przedmiotu należy przygotować materiały, z wybranego przez studenta tematu, dostosowane do pracy z uczniem z L2, L3. Kryteria sukcesu zostaną wspólnie ustalone ze studentami w trakcie

Zasady obliczenia oceny z przedmiotu:

Praca zaliczeniowa – maksymalna ocena: 4

Aktywność na zajęciach: +0,5-1

Obecność na wszystkich zajęciach: +0,5

Dodatkowe wystąpienia i prace, które nie dotyczą odrabiania nieobecności: +0,5

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)