Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Social systems [WSE-SO-SS] Winter semester 2022/23
Lectures, group no.1

Navigate to timetable selected group was highlighted
This page describes a class group. If you're looking for information on course see course homepage
Course: Social systems [WSE-SO-SS]
Class: Winter semester 2022/23 [2022/23_Z] (past)
Lectures [WYK], group no.1 [other groups]
Time and location: This is only approximate timeframe information. If you want to be sure, contact the lecturer. Irregularities in schedules are more frequent in case of classes taking place less often (more than a week between each other).
every Wednesday, 11:30 - 13:00
room e-learning
(in Polish) e-learning what is the address?
Nearest dates: Click on the date to see week schedule with class group meeting. All classes for this group have already took place - show all dates.
Date and locationLecturers
Number of students: 15
Places available: 15
Examination: graded credit
Lecturer: Kinga Lendzion
Bibliography: (in Polish)

Luhman N., Systemy społeczne. Zarys ogólnej teorii, Kraków 2007;

Parsons T., Szkice z teorii socjologicznej, Warszawa 1972;

Turner J. H., Struktura teorii socjologicznej, Warszawa 2005;

A. M. Kaniowski, A. Szahaj (red.), Wokół teorii krytycznej J. Habermasa, Warszawa 1987;

M. J. Szymański, Socjologia edukacji. Zarys problematyki, Kraków 2013;

J. Bielecka-Prus, Transmisja kultury w rodzinie i w szkole. Teoria Basila Bernsteina, Warszawa 2010;

Lektury uzupełniające:

P. Mikiewicz, Społeczne światy szkół średnich. Od trajektorii marginesu do trajektorii elit, Wrocław 2005;

R. Meighan, Socjologia edukacji, Toruń 1993;

M. Głażewski, Socjalizacja i edukacja w teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna, „Forum Socjologiczne” 2(2011): 141-166;

A. Kot, Racjonlaność komunikacyjna w teorii krytycznej J. Habermasa i jej implikacje w sferze edukacji, „Przegląd Pedagogiczny” 2(2015): 69-81;

Krzysztof C. Matuszek, Systemy wojenne. Współczesne wojny w perspektywie teorii Niklasa Luhmanna, Kraków 2010,

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: (in Polish)

SO1_W03, SO1_W08,

metody dydaktyczne => metody podające i eksponujące (wykład informacyjny/problemowy; prezentacja) oraz metoda poszukująca (dyskusja)

weryfikacja efektów uczenia się => ocena z egzaminu pisemnego, praca pisemna, quizy na platformie

SO1_U01, SO1_U03

metody dydaktyczne => metody ćwiczeniowo - praktyczne (praca w grupach)

weryfikacja efektów uczenia się => egzamin pisemny, praca pisemna, quizy na platformie

SO1_K02, SO1_K04

metody dydaktyczne => metody eksponujące - prezentacja, metody ćwiczeniowe - dyskusja

weryfikacja efektów uczenia się => ocena za pracę pisemną, ocena aktywności na zajęciach

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

na ocenę końcową składa się:

- punkty za zadanie na platformie z książki Krzysztof C. Matuszek, Systemy wojenne. Współczesne wojny w perspektywie teorii Niklasa Luhmanna, Kraków 2010 - 20%

- punkty uzyskane przez cały semestr z testów/quizy lub w przypadku nie zdobycia odpowiedniej liczby punktów z quizów punkty z testu końcowego z całego semestru - 80%

Notes: (in Polish)

Przedmiot do wyboru

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)