Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Systemy społeczne [WSE-SO-SS] Semestr zimowy 2022/23
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Systemy społeczne [WSE-SO-SS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
sala e-learning
e-learning jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Kinga Lendzion
Literatura:

Luhman N., Systemy społeczne. Zarys ogólnej teorii, Kraków 2007;

Parsons T., Szkice z teorii socjologicznej, Warszawa 1972;

Turner J. H., Struktura teorii socjologicznej, Warszawa 2005;

A. M. Kaniowski, A. Szahaj (red.), Wokół teorii krytycznej J. Habermasa, Warszawa 1987;

M. J. Szymański, Socjologia edukacji. Zarys problematyki, Kraków 2013;

J. Bielecka-Prus, Transmisja kultury w rodzinie i w szkole. Teoria Basila Bernsteina, Warszawa 2010;

Lektury uzupełniające:

P. Mikiewicz, Społeczne światy szkół średnich. Od trajektorii marginesu do trajektorii elit, Wrocław 2005;

R. Meighan, Socjologia edukacji, Toruń 1993;

M. Głażewski, Socjalizacja i edukacja w teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna, „Forum Socjologiczne” 2(2011): 141-166;

A. Kot, Racjonlaność komunikacyjna w teorii krytycznej J. Habermasa i jej implikacje w sferze edukacji, „Przegląd Pedagogiczny” 2(2015): 69-81;

Krzysztof C. Matuszek, Systemy wojenne. Współczesne wojny w perspektywie teorii Niklasa Luhmanna, Kraków 2010,

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

SO1_W03, SO1_W08,

metody dydaktyczne => metody podające i eksponujące (wykład informacyjny/problemowy; prezentacja) oraz metoda poszukująca (dyskusja)

weryfikacja efektów uczenia się => ocena z egzaminu pisemnego, praca pisemna, quizy na platformie

SO1_U01, SO1_U03

metody dydaktyczne => metody ćwiczeniowo - praktyczne (praca w grupach)

weryfikacja efektów uczenia się => egzamin pisemny, praca pisemna, quizy na platformie

SO1_K02, SO1_K04

metody dydaktyczne => metody eksponujące - prezentacja, metody ćwiczeniowe - dyskusja

weryfikacja efektów uczenia się => ocena za pracę pisemną, ocena aktywności na zajęciach

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę końcową składa się:

- punkty za zadanie na platformie z książki Krzysztof C. Matuszek, Systemy wojenne. Współczesne wojny w perspektywie teorii Niklasa Luhmanna, Kraków 2010 - 20%

- punkty uzyskane przez cały semestr z testów/quizy lub w przypadku nie zdobycia odpowiedniej liczby punktów z quizów punkty z testu końcowego z całego semestru - 80%

Uwagi:

Przedmiot do wyboru

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-8 (2024-11-08)