Seminarium licencjackie [WH-F-FW-I-2-SemLic]
Semestr letni 2023/24
Seminarium licencjackie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [WH-F-FW-I-2-SemLic] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Julia Krauze | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Aprile M., 2009, Dalle parole ai dizionari, Bologna: Il Mulino. Bartmiński J., 2007, Językowe podstawy obrazu świata, Lublin: Wydawnictwo UMSC. Graffi G., 2020, Breve storia della linguistica, Roma: Carocci Editore. Campanile E. – De Felice E. – Gusmani R. – Lazzeroni R. – Silvestri D., 2017, Linguistica storica, Roma: Carocci Editore. Malkiel Y., 1993, Etymology. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. Paveau M.A. – Sarfati G.E., 2009, Wielkie teorie językoznawcze. Od językoznawstwa historyczno-porównawczego do pragmatyki, Kraków: Flair. Pfister M. – Lupis A., 2001, Introduzione all’etimologia romanza, Catanzaro: Rubbettino. `Renzi L., Andreose A., 2015, Manuale di linguistica e filologia romanza, Bologna: Il Mulino. De Saussure F., 1967, Corso di linguistica generale, Bari-Roma: Laterza. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium grupy nr 2 dla Studentów II roku filologii włoskiej. Problematyka zajęć seminaryjnych dotyczy językoznawstwa (diachronicznego, synchronicznego, etnolingwistyki, językowego/kulturowego obrazu świata) w domenie języków klasycznych, romańskich i słowiańskich. W trakcie zajęć Studenci zapoznają się z najważniejszymi publikacjami w zakresie językoznawstwa oraz niezbędnymi narzędziami badawczymi, aby pod kierunkiem promotora wybrać uzasadniony temat naukowy pracy licencjackiej. W trakcie seminarium zostaną poruszone nastepujące tematy: - historia badań językoznawczych. - metodologia i narzędzia badawcze. - gromadzenie danych. - zapis bibliograficzny. - etapy pracy badawczej: temat, prezentacja, status quaestionis, cele, metody, narzędzia, wnioski. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie seminarium: - aktywny udział w zajęciach i wykonywanie bierzących zadań; - lektura, analiza i parafraza wybranych testów akademickich; - praca nad bibliografią i wstępnym projektem pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.