Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Comparative media analysis

General data

Course ID: WH-KUZ-I-2-AnaPorMe
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Comparative media analysis
Name in Polish: Analiza porównawcza mediów
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

culture and religion studies

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

KU1_W02

KU1_U03

KU1_U08

Preliminary Requirements:

(in Polish) Student rozpoczynając ćwiczenia:

• posiada podstawową wiedzę o współczesnej literaturze i sztuce;

• zna elementarne pojęcia, terminy literackie i plastyczne;

• posługuje się językiem obcym w stopniu biernym.

Full description: (in Polish)

Ćwiczenia przygotowują studenta do intermedialnego postrzegania zjawisk humanistycznych w perspektywie porównawczej. Student po zakończeniu zajęć potrafi:

• definiować podstawowe kategorie komparatystyki w kontekście mediów drugiego stopnia – literatury i malarstwa;

• wskazywać kryteria opisu relacji słowo/obraz;

• wyjaśniać zakres, istotę i kategorie badań komparatystycznych;

• analizować przekazy multi-, trans-, i ntermedialne;

• formułować wnioski dotyczące przemian kulturowych ikonosfery i logosfery;

• oceniać zaistniałe zmiany w ramach systemów komunikacyjnych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W zakresie wiedzy student:

• zna podstawową terminologię z zakresu pokrewnych dla nauk o kulturze i religii dyscyplin humanistycznych i społecznych (literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach);

• rozumie znaczenie tych dyscyplin dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;

• zna wzajemne powiazania miedzy tymi dyscyplinami.

W zakresie umiejętności student:

• potrafi właściwie korzystać z trzech zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;

• potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy,

• potrafi działać zespołowo i przyjmuje różne role oraz doskonali kompetencje i sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena formująca

student kończąc ćwiczenia:

- na ocenę 2 (ndst.):

• nie zna podstawowej terminologię z zakresu, pokrewnych dla nauk o kulturze i religii, dyscyplin humanistycznych i społecznych (literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach);

• nie rozumie znaczenie żadnej z wymienionych wyżej dyscyplin humanistycznych lub społecznych dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;

• nie zna wzajemnych powiazań między wymienionymi wyżej dziedzinami a naukami o kulturze i religii;

- na ocenę 3 (dst.):

• zna podstawową terminologię z zakresu tylko jednej, pokrewnej dla nauk o kulturze i religii, dyscypliny humanistycznej lub społecznej (np. literaturoznawstwa lub nauki o sztuce lub nauki o komunikacji społecznej i mediach);

• rozumie znaczenie tylko jednej dyscypliny dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;

• zna wzajemne powiazania tylko jednej wybranej dyscypliny z naukami o kulturze i religii;

- na ocenę 4 (db.):

• zna podstawową terminologię z zakresu dwóch, pokrewnych dla nauk o kulturze i religii, dyscyplin humanistycznych lub społecznych (np. literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach);

• rozumie znaczenie tylko dwóch dyscyplin dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;

• zna wzajemne powiazania tych dwóch dyscyplin z naukami o kulturze i religii;

- na ocenę 5 (bdb.):

• zna podstawową terminologię z zakresu pokrewnych dla nauk o kulturze i religii dyscyplin humanistycznych i społecznych (literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach);

• rozumie znaczenie tych dyscyplin dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;

• zna wzajemne powiazania miedzy tymi dyscyplinami;

student kończąc ćwiczenia:

- na ocenę 2 (ndst.):

• nie potrafi korzystać z żadnych zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy), dlatego nie może uzyskać wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;

- na ocenę 3 (dst.):

• potrafi korzystać tylko z jednej zaawansowanej technik informacyjno-komunikacyjnych (np. tylko do tworzenia danych lub tylko do ich prezentacji lub tylko do zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;

- na ocenę 4 (db.):

• potrafi korzystać z dwóch zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;

- na ocenę 5 (bdb.):

• potrafi właściwie korzystać z trzech zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;

student kończąc ćwiczenia:

- na ocenę 2 (ndst.):

• nie potrafi planować i organizować indywidualnej pracy badawczej,

• nie potrafi działać zespołowo, zatem nie przyjmuje różnych ról w grupie i nie doskonali kompetencji oraz sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie;

- na ocenę 3 (dst.):

• potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy,

• nie potrafi jednak działać zespołowo, zatem nie przyjmuje różnych ról w grupie i nie doskonali kompetencji oraz sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie;

- na ocenę 4 (db.):

• potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy,

• potrafi działać zespołowo i przyjmuje różne role w grupie, jednak nie doskonali kompetencji i sprawności komunikacyjnych podczas pracy w grupie;

- na ocenę 5 (bdb.):

• potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy,

• potrafi działać zespołowo i przyjmuje różne role oraz doskonali kompetencje i sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie.

Ocena końcowa (zaliczenie na ocenę) na podstawie:

- obecności na zajęciach (wolno być raz nieobecnym, druga nieobecność powoduje konieczność zaliczenia wszystkich nieobecności, trzecia nieobecność stanowi podstawę do skreślenia z listy studentów, uczęszczających na zajęcia Analiza porównawcza mediów)

- przygotowania do zajęć i aktywności na zajęciach (za trzy aktywności udokumentowane plusem, można podnieść ocenę końcową z zajęć o pół oceny);

- testu cząstkowego (na platformie Moodle), którego zaliczenie jest niezbędnym warunkiem dopuszczenia do testu końcowego;

- testu końcowego w formie odpowiedzi na pytania: otwarte, jednokrotnego i wielokrotnego wyboru (na platformie Moodle).

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Dorota Dąbrowska, Katarzyna Gołos-Dąbrowska, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska
Group instructors: Katarzyna Gołos-Dąbrowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Dorota Dąbrowska, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska
Group instructors: Agnieszka Smaga
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS - 3 punkty (75 godz.)

- udział w ćwiczeniach (15 godz.);

- lektura do zajęć, umieszczona na platformie Moodle (30 godz.);

- przygotowanie do pisemnego testu cząstkowego na zaliczenie,

realizowanego na platformie Moodle (10 godz.);

- przygotowanie do pisemnego testu końcowego na ocenę, test realizowany na platformie Moodle (20 godz.).

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)