Comparative media analysis
General data
Course ID: | WH-KUZ-I-2-AnaPorMe |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Comparative media analysis |
Name in Polish: | Analiza porównawcza mediów |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | culture and religion studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | KU1_W02 KU1_U03 KU1_U08 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Student rozpoczynając ćwiczenia: • posiada podstawową wiedzę o współczesnej literaturze i sztuce; • zna elementarne pojęcia, terminy literackie i plastyczne; • posługuje się językiem obcym w stopniu biernym. |
Full description: |
(in Polish) Ćwiczenia przygotowują studenta do intermedialnego postrzegania zjawisk humanistycznych w perspektywie porównawczej. Student po zakończeniu zajęć potrafi: • definiować podstawowe kategorie komparatystyki w kontekście mediów drugiego stopnia – literatury i malarstwa; • wskazywać kryteria opisu relacji słowo/obraz; • wyjaśniać zakres, istotę i kategorie badań komparatystycznych; • analizować przekazy multi-, trans-, i ntermedialne; • formułować wnioski dotyczące przemian kulturowych ikonosfery i logosfery; • oceniać zaistniałe zmiany w ramach systemów komunikacyjnych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W zakresie wiedzy student: • zna podstawową terminologię z zakresu pokrewnych dla nauk o kulturze i religii dyscyplin humanistycznych i społecznych (literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach); • rozumie znaczenie tych dyscyplin dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; • zna wzajemne powiazania miedzy tymi dyscyplinami. W zakresie umiejętności student: • potrafi właściwie korzystać z trzech zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa; • potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy, • potrafi działać zespołowo i przyjmuje różne role oraz doskonali kompetencje i sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena formująca student kończąc ćwiczenia: - na ocenę 2 (ndst.): • nie zna podstawowej terminologię z zakresu, pokrewnych dla nauk o kulturze i religii, dyscyplin humanistycznych i społecznych (literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach); • nie rozumie znaczenie żadnej z wymienionych wyżej dyscyplin humanistycznych lub społecznych dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; • nie zna wzajemnych powiazań między wymienionymi wyżej dziedzinami a naukami o kulturze i religii; - na ocenę 3 (dst.): • zna podstawową terminologię z zakresu tylko jednej, pokrewnej dla nauk o kulturze i religii, dyscypliny humanistycznej lub społecznej (np. literaturoznawstwa lub nauki o sztuce lub nauki o komunikacji społecznej i mediach); • rozumie znaczenie tylko jednej dyscypliny dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; • zna wzajemne powiazania tylko jednej wybranej dyscypliny z naukami o kulturze i religii; - na ocenę 4 (db.): • zna podstawową terminologię z zakresu dwóch, pokrewnych dla nauk o kulturze i religii, dyscyplin humanistycznych lub społecznych (np. literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach); • rozumie znaczenie tylko dwóch dyscyplin dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; • zna wzajemne powiazania tych dwóch dyscyplin z naukami o kulturze i religii; - na ocenę 5 (bdb.): • zna podstawową terminologię z zakresu pokrewnych dla nauk o kulturze i religii dyscyplin humanistycznych i społecznych (literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach); • rozumie znaczenie tych dyscyplin dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; • zna wzajemne powiazania miedzy tymi dyscyplinami; student kończąc ćwiczenia: - na ocenę 2 (ndst.): • nie potrafi korzystać z żadnych zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy), dlatego nie może uzyskać wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa; - na ocenę 3 (dst.): • potrafi korzystać tylko z jednej zaawansowanej technik informacyjno-komunikacyjnych (np. tylko do tworzenia danych lub tylko do ich prezentacji lub tylko do zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa; - na ocenę 4 (db.): • potrafi korzystać z dwóch zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa; - na ocenę 5 (bdb.): • potrafi właściwie korzystać z trzech zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa; student kończąc ćwiczenia: - na ocenę 2 (ndst.): • nie potrafi planować i organizować indywidualnej pracy badawczej, • nie potrafi działać zespołowo, zatem nie przyjmuje różnych ról w grupie i nie doskonali kompetencji oraz sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie; - na ocenę 3 (dst.): • potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy, • nie potrafi jednak działać zespołowo, zatem nie przyjmuje różnych ról w grupie i nie doskonali kompetencji oraz sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie; - na ocenę 4 (db.): • potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy, • potrafi działać zespołowo i przyjmuje różne role w grupie, jednak nie doskonali kompetencji i sprawności komunikacyjnych podczas pracy w grupie; - na ocenę 5 (bdb.): • potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy, • potrafi działać zespołowo i przyjmuje różne role oraz doskonali kompetencje i sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie. Ocena końcowa (zaliczenie na ocenę) na podstawie: - obecności na zajęciach (wolno być raz nieobecnym, druga nieobecność powoduje konieczność zaliczenia wszystkich nieobecności, trzecia nieobecność stanowi podstawę do skreślenia z listy studentów, uczęszczających na zajęcia Analiza porównawcza mediów) - przygotowania do zajęć i aktywności na zajęciach (za trzy aktywności udokumentowane plusem, można podnieść ocenę końcową z zajęć o pół oceny); - testu cząstkowego (na platformie Moodle), którego zaliczenie jest niezbędnym warunkiem dopuszczenia do testu końcowego; - testu końcowego w formie odpowiedzi na pytania: otwarte, jednokrotnego i wielokrotnego wyboru (na platformie Moodle). |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Dąbrowska, Katarzyna Gołos-Dąbrowska, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Katarzyna Gołos-Dąbrowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Dąbrowska, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Agnieszka Smaga | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS - 3 punkty (75 godz.) - udział w ćwiczeniach (15 godz.); - lektura do zajęć, umieszczona na platformie Moodle (30 godz.); - przygotowanie do pisemnego testu cząstkowego na zaliczenie, realizowanego na platformie Moodle (10 godz.); - przygotowanie do pisemnego testu końcowego na ocenę, test realizowany na platformie Moodle (20 godz.). |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.