(in Polish) Seminarium licencjackie
General data
Course ID: | WH-KUZ-I-2-SemLi |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azhdW3oRcstqHy9G9WcBE1BnuEDorJUCoHsCQTNhRbZU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=91b8b115-eadb-4d4c-9765-c05561930077&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | culture and religion studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Wymagania wstępne: pełny zakres wiedzy i umiejętności studenta, który ukończył I rok studiów licencjackich, przewidziany programem studiów. |
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. |
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: • udział studenta w badaniach; • opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy magisterskiej i udział studentów w badaniach; • poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej; • rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych; • sporządzanie bibliografii podmiotowej i przedmiotowej; • nabycie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego; • opanowanie umiejętności wykorzystywanie źródeł naukowych; • opanowanie znajomości zasad cytowania; • nabycie umiejętności redagowania przypisów i indeksów; • nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy magisterskiej; • opanowanie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa 1. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 2. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Przygotowanie pracy licencjackiej opartej na wszechstronnej wiedzy z zakresu kulturoznawstwa z charakterystyczną dlań wielodyscyplinarnością na podstawie umiejętności nabytych w czasie studiów w poczuciu odpowiedzialności za społeczne znaczenie pracy kulturoznawcy. Efektami kształcenia jest to, że studentów, który ukończył seminarium: - ma uporządkowaną podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk hu- manistycznych w systemie nauk oraz o specyfice przedmiotu badań kultu- roznawczych - ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym - ma podstawową wiedzę o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kulturoznawstwa z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru nauk humanistycznych oraz częściowo obszaru nauk społecznych - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych (w tym ze spisów bibliograficznych) w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych - umie dokonać krytycznej oceny jakości źródła informacji oraz przeprowadzić analizę i ocenę pozyskanej informacji - samodzielnie formułuje problem badawczy oraz decyduje o doborze metod i narzędzi badawczych w zakresie kulturoznawstwa oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych - potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w formie pisemnej oraz ustnej w sposób dowodzący posiadania umiejętności rozwiązywania problemów w zakresie kulturoznawstwa - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego - ma świadomość zakresu zdobytej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - umie nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań 1 semestr OPIS ECTS - 3 pkt Udział w seminarium - 15h (0,5 ECTS) Przygotowanie do seminarium - 45h (1,5 ECTS) Konsultacje - 30h (1 ECTS) 2 semestr OPIS ECTS - 3 pkt Udział w seminarium - 15h (0,5 ECTS) Przygotowanie do seminarium - 45h (1,5 ECTS) Konsultacje - 30h (1 ECTS) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na ocenę seminarium we wszystkich semestrach poza ostatnim odbywa się poprzez spełnienie wymogów odpowiednich dla danego seminarium (zależą od osoby prowadzącej seminarium). Zaliczenie ostatniego semestru seminarium odbywa się poprzez złożenie w dziekanacie ukończonej pracy. Metody ćwiczeniowe oraz dyskusyjne (seminaria). |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SEMLI
SEMLI
|
Type of class: |
BA Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Dąbrowska, Kama Pawlicka, Wojciech Sadłoń, Agnieszka Smaga | |
Group instructors: | Kama Pawlicka, Wojciech Sadłoń | |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azhdW3oRcstqHy9G9WcBE1BnuEDorJUCoHsCQTNhRbZU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=91b8b115-eadb-4d4c-9765-c05561930077&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. |
|
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału w badaniach. Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Podstawowe umiejętności dotyczące konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy magisterskiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa 1. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 2. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.