BA Seminar: Organization and environmental management
General data
Course ID: | WF-OB-SLOZS |
Erasmus code / ISCED: |
07.2
|
Course title: | BA Seminar: Organization and environmental management |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie: Organizacja i zarządzanie środowiskiem |
Organizational unit: | Center for Ecology and Ecophilosophy |
Course groups: |
(in Polish) Seminaria licencjackie dla Ochrony Środowiska ZARZĄDZANIE |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | OB1_W08 OB1_W10 OB1_U04 OB1_U05 OB1_U08 OB1_U09 OB1_K01 OB1_K05 OB1_K09 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Sprecyzowane zainteresowania z zakresu zarządzania środowiskiem, ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego i zrównoważonego rozwoju. |
Short description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z organizacji i zarządzania środowiskiem stanowi wprowadzenie do metodologii pracy naukowej z zakresu ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego. Podejmowane zagadnienia mają na celu omówienie problemów prac przygotowywanych przez uczestników seminarium. |
Full description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z organizacji i zarządzania środowiskiem jest miejscem, w którym student ma szansę rozwinąć swoje zainteresowania naukowo-badawcze z zakresu środowiska społeczno-przyrodniczego i sposobów jego ochrony. Uczestnictwo w zajęciach umożliwi studentom poznanie metodyki pisania pracy naukowej, doskonalenie umiejętności krytycznej analizy literatury przedmiotu. Podczas seminarium uczestnicy będą prezentować poszczególne części pracy dyplomowej, które będą podstawą dyskusji podejmowanej na zajęciach. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Alberski A., Lisicka H., Sommer J., Polityka ochrony środowiska, Wrocław 2002. 2. Ciechanowicz-McLean J., Ochrona środowiska w działalności gospodarczej, Warszawa 2003. 3. Glinka B., Kostera M. (red. ) Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Warszawa 2012. 4. Kowal E., Kucińska-Landwójtowicz A., Misiołek A., Zarządzanie środowiskowe, Warszawa 2013. 5. Nowosielski R., Spilka M., Kania A., Zarządzanie środowiskowe i systemy zarządzania środowiskowego, Gliwice 2010. 6. Poskrobko B., Poskrobko T., Zarządzanie środowiskiem w Polsce, Warszawa 2012. 7. Rudnicki M. (red.), Organizacja ochrony środowiska, Lublin 2011. 8. Aktualne akty prawne. Literatura uzupełniająca: 1. Bisewski T., Jak pisać prace naukowe, Rumia 2010. 2. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 3. Kardas J. S., Wójcik-Augustyniak M., (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Warszawa 2008. 4. Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku: Jakość, twórczość, kultura, Warszawa 2012. 5. Niemiec W, Pacana A., Niemiec O., Wybrane instrumenty ochrony środowiska, Rzeszów 2012. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Student zna metodologię i metodykę pracy naukowej; prezentuje stanowisko przyjmowane przez autorów tekstów analizowanych na zajęciach, zna podstawowe kategorie i terminologię z obszaru ochrony i zarządzania środowiskiem; identyfikuje, klasyfikuje i interpretuje zagrożenia właściwego funkcjonowania składników środowiska przyrodniczego; zna i stosuje podstawowe metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie kontroli, analizy i ograniczania. Umiejętności: Student poprawnie zbiera oraz przygotowuje materiał niezbędny do napisania pracy licencjackiej; korzysta z komputera w zakresie niezbędnym do wyszukania informacji, organizowania warsztatu pracy; poprawnie selekcjonuje literaturę przedmiotu; korzysta z informacji źródłowych w języku polskim i angielskim, prowadzi analizy, krytyczne oceny i poprawne wnioskowania; stawia hipotezy oparte na logicznych przesłankach dotyczące przyczyn zagrożeń; umie odnaleźć i nawiązać kontakt w sprawie pozyskania informacji o środowisku w instytucjach i różnego rodzaju podmiotach gospodarczych; potrafi pisać teksty zgodnie z wymogami metodologii prac naukowych; tworzy spójny tekst naukowy; rekonstruuje problemy omówione podczas seminarium. Kompetencje: Student wykazuje ostrożność i krytycyzm podczas analizy tekstów naukowych, informacji z Internetu oraz środków masowego przekazu, a tym samym w wyrażaniu własnych opinii. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne. Ponadto jest otwarty na dalsze zdobywanie wiedzy, rozwój świadomości ekologicznej oraz na kontakty z otoczeniem społeczno-gospodarczym w branży związanej z ochroną środowiska. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę niedostateczną Student nie posiada wiedzy z zakresu zarządzania środowiskiem społeczno-przyrodniczym. Nie dostrzega związków między stanem środowiska naturalnego a jakością życia człowieka. Nie analizuje i nie wyjaśnia wpływu wybranego problemu, stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej, na środowisko. Student nie potrafi zbierać materiałów źródłowych ani z nich korzystać zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Ponadto nie rozumie potrzeby dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych i nie wykazuje ostrożności oraz krytycyzmu podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów. Na ocenę dostateczną Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu zarządzania środowiskiem społeczno-przyrodniczym. W umiarkowanym stopniu dostrzega związki między stanem środowiska naturalnego a jakością życia człowieka. W dostateczny sposób analizuje i wyjaśnia wpływ wybranego problemu, stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej, na środowisko. Student potrafi zbierać ogólnodostępne materiały źródłowe i dostatecznie z nich korzystać zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych, ale są mu one obojętne. Wykazuje umiarkowaną ostrożność oraz krytycyzm podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów. Na ocenę dobrą Student posiada dużą wiedzę z zakresu zarządzania środowiskiem społeczno-przyrodniczym. Właściwie dostrzega związki między stanem środowiska naturalnego a jakością życia człowieka. Dobrze analizuje i wyjaśnia wpływ wybranego problemu, stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej, na środowisko. Student potrafi zbierać różnorodne materiały źródłowe i dobrze z nich korzystać zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych. Wykazuje ostrożność oraz krytycyzm podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów. Na ocenę bardzo dobrą Student posiada bardzo dużą wiedzę z zakresu zarzadzania środowiskiem społeczno-przyrodniczym. Dostrzega różnorodne związki między stanem środowiska naturalnego a jakością życia człowieka. Dokonuje bardzo dobrej analizy i wyjaśnień wpływu wybranego problemu, stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej, na środowisko. Student potrafi zbierać materiały źródłowe, polskie i obcojęzyczne, i właściwie z nich korzystać, zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Bardzo dobrze rozumie potrzebę dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych. Wykazuje dużą ostrożność oraz krytycyzm podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów. Na ocenę końcową (semestr letni) składają się: - obecność na zajęciach, przygotowanie do seminarium, w tym wystąpienia uczestników zajęć, ocena z wstępnego konspektu pracy oraz spisu treści pracy. Warunkiem zaliczenia seminarium jest ponadto oddanie jednego z rozdziałów pracy licencjackiej. Ocena końcowa jest średnią ważoną z: obecności (1/4), prezentacji ustnej (1/4), konspektu pracy (1/4), spisu treści pracy (1/4). 1. Ocena za obecność na zajęciach: 15-14 obecności - 5 13 obecności - 4,5 12-11 obecności - 4 10 obecności - 3,5 9-7 obecności - 3 6-0 obecności - 2 2. Ocena za przygotowanie i zaprezentowanie w formie ustnej interpretacji wybranego problemu z zakresu tematu pracy licencjackiej. 3. Ocena za przygotowanie w formie pisemnej oraz prezentację konspektu pracy licencjackiej (uzasadnienie wyboru tematu, zakres tematyczny, cel i metoda badań, wstępna bibliografia). 4. Ocena za przygotowanie w formie pisemnej spisu treści pracy licencjackiej. Na ocenę końcową (semestr zimowy) składają się: - obecność i oceny cząstkowe z postępów w przygotowywaniu pracy licencjackiej. Ocena końcowa jest średnią ważoną z obecności (1/4) i ocen z poszczególnych części pracy dyplomowej (3/4). 1. Ocena za obecność na zajęciach: 15-14 obecności - 5 13 obecności - 4,5 12-11 obecności - 4 10 obecności - 3,5 9-7 obecności - 3 6-0 obecności – 2 2. Ocena z części (rozdziału) pracy licencjackiej: przygotowanie w formie pisemnej rozdziału pracy, zgodnie ze spisem treści. Tekst oceniany jest pod względem merytorycznym, stylistycznym i gramatycznym. Do oceny brana jest również pod uwagę terminowość (zgodnie z ustalonym wspólnie podczas seminarium harmonogramem pracy) przekazania części pracy prowadzącemu (tygodniowe opóźnienie skutkuje obniżeniem oceny o jeden stopień). |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W SEMLI
TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 20 hours, 4 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Klimska | |
Group instructors: | Agnieszka Klimska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć omawiane są problemy badawcze wszystkich przygotowywanych na seminarium prac licencjackich, analizowane treści poszczególnych rozdziałów i dyskutowane kolejne etapy przygotowywania dysertacji. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Alberski A., Lisicka H., Sommer J., Polityka ochrony środowiska, Wrocław 2002. 2. Ciechanowicz-McLean J., Ochrona środowiska w działalności gospodarczej, Warszawa 2003. 3. Glinka B., Kostera M. (red. ) Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Warszawa 2012. 4. Kowal E., Kucińska-Landwójtowicz A., Misiołek A., Zarządzanie środowiskowe, Warszawa 2013. 5. Nowosielski R., Spilka M., Kania A., Zarządzanie środowiskowe i systemy zarządzania środowiskowego, Gliwice 2010. 6. Poskrobko B., Poskrobko T., Zarządzanie środowiskiem w Polsce, Warszawa 2012. 7. Rudnicki M. (red.), Organizacja ochrony środowiska, Lublin 2011. 8. Aktualne akty prawne. Ponadto literatura odpowiadająca tematom prac licencjackich przygotowywanych na seminarium Literatura uzupełniająca: 1. Bisewski T., Jak pisać prace naukowe, Rumia 2010. 2. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 3. Kardas J. S., Wójcik-Augustyniak M., (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Warszawa 2008. 4. Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku: Jakość, twórczość, kultura, Warszawa 2012. 5. Niemiec W, Pacana A., Niemiec O., Wybrane instrumenty ochrony środowiska, Rzeszów 2012. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Napisany jeden z rozdziałów pracy licencjackiej. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU SEM
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 4 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Klimska | |
Group instructors: | Agnieszka Klimska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z organizacji i zarządzania środowiskiem stanowi wprowadzenie do metodologii pracy naukowej z zakresu ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego. Podejmowane zagadnienia mają na celu omówienie problemów prac przygotowywanych przez uczestników seminarium oraz analizę poszczególnych części prac dyplomowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Alberski A., Lisicka H., Sommer J., Polityka ochrony środowiska, Wrocław 2002. 2. Ciechanowicz-McLean J., Ochrona środowiska w działalności gospodarczej, Warszawa 2003. 3. Glinka B., Kostera M. (red. ) Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Warszawa 2012. 4. Kowal E., Kucińska-Landwójtowicz A., Misiołek A., Zarządzanie środowiskowe, Warszawa 2013. 5. Nowosielski R., Spilka M., Kania A., Zarządzanie środowiskowe i systemy zarządzania środowiskowego, Gliwice 2010. 6. Poskrobko B., Poskrobko T., Zarządzanie środowiskiem w Polsce, Warszawa 2012. 7. Rudnicki M. (red.), Organizacja ochrony środowiska, Lublin 2011. 8. Aktualne akty prawne. 9. Literatura odpowiadająca tematom prac licencjackich przygotowywanych na seminarium. Literatura uzupełniająca: 1. Bisewski T., Jak pisać prace naukowe, Rumia 2010. 2. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 3. Kardas J. S., Wójcik-Augustyniak M., (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Warszawa 2008. 4. Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku: Jakość, twórczość, kultura, Warszawa 2012. 5. Niemiec W, Pacana A., Niemiec O., Wybrane instrumenty ochrony środowiska, Rzeszów 2012. 6. Nierzwicki W., Zarządzanie środowiskowe, Warszawa 2006. 7. Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2003. 8. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław 2001. Czasopisma: "Ekonomia i Środowisko", Zeszyty Naukowe „Organizacja i Zarządzanie” itp. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Podstawowa znajomość pojęć i terminów z zakresu ochrony środowiska; zainteresowanie tematyką ochrony i zarządzania środowiskiem. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W SEMLI
TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Klimska | |
Group instructors: | Agnieszka Klimska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Semestr zimowy: ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 gromadzenie literatury i samodzielna lektura - 20 konsultacje - 10 przygotowanie pracy - 30 suma godzin 90 [90:30(25)=3] liczba ECTS - 3 Semestr letni: ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 zgromadzenie literatury i przygotowanie konspektu - 10 samodzielna lektura tekstów – 10 konsultacje - 10 napisanie rozdziału pracy - 30 suma godzin 90 [90:30(25)=3] liczba ECTS - 3 |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć omawiane są problemy badawcze wszystkich przygotowywanych na seminarium prac licencjackich, analizowane treści poszczególnych rozdziałów i dyskutowane kolejne etapy przygotowywania dysertacji. |
|
Full description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z organizacji i zarządzania środowiskiem jest miejscem, w którym student ma szansę rozwinąć swoje zainteresowania naukowo-badawcze z zakresu środowiska społeczno-przyrodniczego i sposobów jego ochrony. Uczestnictwo w zajęciach umożliwi studentom poznanie metodyki pisania pracy naukowej, doskonalenie umiejętności krytycznej analizy literatury przedmiotu. Podczas seminarium uczestnicy będą prezentować poszczególne części pracy dyplomowej, które będą podstawą dyskusji podejmowanej na zajęciach. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Alberski A., Lisicka H., Sommer J., Polityka ochrony środowiska, Wrocław 2002. 2. Ciechanowicz-McLean J., Ochrona środowiska w działalności gospodarczej, Warszawa 2003. 3. Glinka B., Kostera M. (red. ) Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Warszawa 2012. 4. Kowal E., Kucińska-Landwójtowicz A., Misiołek A., Zarządzanie środowiskowe, Warszawa 2013. 5. Nowosielski R., Spilka M., Kania A., Zarządzanie środowiskowe i systemy zarządzania środowiskowego, Gliwice 2010. 6. Poskrobko B., Poskrobko T., Zarządzanie środowiskiem w Polsce, Warszawa 2012. 7. Rudnicki M. (red.), Organizacja ochrony środowiska, Lublin 2011. 8. Aktualne akty prawne. Ponadto literatura odpowiadająca tematom prac licencjackich przygotowywanych na seminarium Literatura uzupełniająca: 1. Bisewski T., Jak pisać prace naukowe, Rumia 2010. 2. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 3. Kardas J. S., Wójcik-Augustyniak M., (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Warszawa 2008. 4. Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku: Jakość, twórczość, kultura, Warszawa 2012. 5. Niemiec W, Pacana A., Niemiec O., Wybrane instrumenty ochrony środowiska, Rzeszów 2012. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Seminarium w tym semestrze rozpoczyna się analizą rozdziału pracy napisanego przez studentów w poprzednim semestrze. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Klimska | |
Group instructors: | Agnieszka Klimska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Semestr zimowy: ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 gromadzenie literatury i samodzielna lektura - 20 konsultacje - 10 przygotowanie pracy - 30 suma godzin 90 [90:30(25)=3] liczba ECTS - 3 Semestr letni: ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 zgromadzenie literatury i przygotowanie konspektu - 10 samodzielna lektura tekstów – 10 konsultacje - 10 napisanie rozdziału pracy - 30 suma godzin 90 [90:30(25)=3] liczba ECTS - 3 |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć omawiane są problemy badawcze wszystkich przygotowywanych na seminarium prac licencjackich, analizowane treści poszczególnych rozdziałów i dyskutowane kolejne etapy przygotowywania dysertacji. |
|
Full description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z organizacji i zarządzania środowiskiem jest miejscem, w którym student ma szansę rozwinąć swoje zainteresowania naukowo-badawcze z zakresu środowiska społeczno-przyrodniczego i sposobów jego ochrony. Uczestnictwo w zajęciach umożliwi studentom poznanie metodyki pisania pracy naukowej, doskonalenie umiejętności krytycznej analizy literatury przedmiotu. Podczas seminarium uczestnicy będą prezentować poszczególne części pracy dyplomowej, które będą podstawą dyskusji podejmowanej na zajęciach. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Alberski A., Lisicka H., Sommer J., Polityka ochrony środowiska, Wrocław 2002. 2. Ciechanowicz-McLean J., Ochrona środowiska w działalności gospodarczej, Warszawa 2003. 3. Glinka B., Kostera M. (red. ) Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Warszawa 2012. 4. Kowal E., Kucińska-Landwójtowicz A., Misiołek A., Zarządzanie środowiskowe, Warszawa 2013. 5. Nowosielski R., Spilka M., Kania A., Zarządzanie środowiskowe i systemy zarządzania środowiskowego, Gliwice 2010. 6. Poskrobko B., Poskrobko T., Zarządzanie środowiskiem w Polsce, Warszawa 2012. 7. Rudnicki M. (red.), Organizacja ochrony środowiska, Lublin 2011. 8. Aktualne akty prawne. Ponadto literatura odpowiadająca tematom prac licencjackich przygotowywanych na seminarium Literatura uzupełniająca: 1. Bisewski T., Jak pisać prace naukowe, Rumia 2010. 2. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 3. Kardas J. S., Wójcik-Augustyniak M., (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Warszawa 2008. 4. Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku: Jakość, twórczość, kultura, Warszawa 2012. 5. Niemiec W, Pacana A., Niemiec O., Wybrane instrumenty ochrony środowiska, Rzeszów 2012. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W SEMLI
TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 15 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Klimska | |
Group instructors: | Agnieszka Klimska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Semestr zimowy: ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 gromadzenie literatury i samodzielna lektura - 20 konsultacje - 10 przygotowanie pracy - 30 suma godzin 90 [90:30(25)=3] liczba ECTS - 3 Semestr letni: ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 zgromadzenie literatury i przygotowanie konspektu - 10 samodzielna lektura tekstów – 10 konsultacje - 10 napisanie rozdziału pracy - 30 suma godzin 90 [90:30(25)=3] liczba ECTS - 3 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć omawiane są problemy badawcze wszystkich przygotowywanych na seminarium prac licencjackich, analizowane treści poszczególnych rozdziałów i dyskutowane kolejne etapy przygotowywania dysertacji. |
|
Full description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z organizacji i zarządzania środowiskiem jest miejscem, w którym student ma szansę rozwinąć swoje zainteresowania naukowo-badawcze z zakresu środowiska społeczno-przyrodniczego i sposobów jego ochrony. Uczestnictwo w zajęciach umożliwi studentom poznanie metodyki pisania pracy naukowej, doskonalenie umiejętności krytycznej analizy literatury przedmiotu. Podczas seminarium uczestnicy będą prezentować poszczególne części pracy dyplomowej, które będą podstawą dyskusji podejmowanej na zajęciach. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Alberski A., Lisicka H., Sommer J., Polityka ochrony środowiska, Wrocław 2002. 2. Ciechanowicz-McLean J., Ochrona środowiska w działalności gospodarczej, Warszawa 2003. 3. Glinka B., Kostera M. (red. ) Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Warszawa 2012. 4. Kowal E., Kucińska-Landwójtowicz A., Misiołek A., Zarządzanie środowiskowe, Warszawa 2013. 5. Nowosielski R., Spilka M., Kania A., Zarządzanie środowiskowe i systemy zarządzania środowiskowego, Gliwice 2010. 6. Poskrobko B., Poskrobko T., Zarządzanie środowiskiem w Polsce, Warszawa 2012. 7. Rudnicki M. (red.), Organizacja ochrony środowiska, Lublin 2011. 8. Aktualne akty prawne. Ponadto literatura odpowiadająca tematom prac licencjackich przygotowywanych na seminarium Literatura uzupełniająca: 1. Bisewski T., Jak pisać prace naukowe, Rumia 2010. 2. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 3. Kardas J. S., Wójcik-Augustyniak M., (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Warszawa 2008. 4. Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku: Jakość, twórczość, kultura, Warszawa 2012. 5. Niemiec W, Pacana A., Niemiec O., Wybrane instrumenty ochrony środowiska, Rzeszów 2012. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Seminarium w tym semestrze rozpoczyna się analizą rozdziału pracy napisanego przez studentów w poprzednim semestrze. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Klimska | |
Group instructors: | Agnieszka Klimska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Semestr zimowy: ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 gromadzenie literatury i samodzielna lektura - 20 konsultacje - 10 przygotowanie pracy - 30 suma godzin 90 [90:30(25)=3] liczba ECTS - 3 Semestr letni: ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w seminarium – 30 zgromadzenie literatury i przygotowanie konspektu - 10 samodzielna lektura tekstów – 10 konsultacje - 10 napisanie rozdziału pracy - 30 suma godzin 90 [90:30(25)=3] liczba ECTS - 3 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć omawiane są problemy badawcze wszystkich przygotowywanych na seminarium prac licencjackich, analizowane treści poszczególnych rozdziałów i dyskutowane kolejne etapy przygotowywania dysertacji. |
|
Full description: |
(in Polish) Seminarium licencjackie z organizacji i zarządzania środowiskiem jest miejscem, w którym student ma szansę rozwinąć swoje zainteresowania naukowo-badawcze z zakresu środowiska społeczno-przyrodniczego i sposobów jego ochrony. Uczestnictwo w zajęciach umożliwi studentom poznanie metodyki pisania pracy naukowej, doskonalenie umiejętności krytycznej analizy literatury przedmiotu. Podczas seminarium uczestnicy będą prezentować poszczególne części pracy dyplomowej, które będą podstawą dyskusji podejmowanej na zajęciach. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Alberski A., Lisicka H., Sommer J., Polityka ochrony środowiska, Wrocław 2002. 2. Ciechanowicz-McLean J., Ochrona środowiska w działalności gospodarczej, Warszawa 2003. 3. Glinka B., Kostera M. (red. ) Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Warszawa 2012. 4. Kowal E., Kucińska-Landwójtowicz A., Misiołek A., Zarządzanie środowiskowe, Warszawa 2013. 5. Nowosielski R., Spilka M., Kania A., Zarządzanie środowiskowe i systemy zarządzania środowiskowego, Gliwice 2010. 6. Poskrobko B., Poskrobko T., Zarządzanie środowiskiem w Polsce, Warszawa 2012. 7. Rudnicki M. (red.), Organizacja ochrony środowiska, Lublin 2011. 8. Aktualne akty prawne. Ponadto literatura odpowiadająca tematom prac licencjackich przygotowywanych na seminarium Literatura uzupełniająca: 1. Bisewski T., Jak pisać prace naukowe, Rumia 2010. 2. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007. 3. Kardas J. S., Wójcik-Augustyniak M., (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Warszawa 2008. 4. Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku: Jakość, twórczość, kultura, Warszawa 2012. 5. Niemiec W, Pacana A., Niemiec O., Wybrane instrumenty ochrony środowiska, Rzeszów 2012. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.