Social Ethics [WS-SO-ESp]
Winter semester 2019/20
Conversatorium,
group no.1
Course: | Social Ethics [WS-SO-ESp] | ||||||||||||||||||||||||||
Class: |
Winter semester 2019/20 [2019/20_Z]
(past)
Conversatorium [KON], group no.1 [other groups] |
||||||||||||||||||||||||||
Time and location:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Nearest dates:
|
All classes for this group have already took place - show all dates.
|
||||||||||||||||||||||||||
Number of students: | 27 | ||||||||||||||||||||||||||
Places available: | 70 | ||||||||||||||||||||||||||
Examination: | graded credit | ||||||||||||||||||||||||||
Lecturer: | Jolanta Łodzińska | ||||||||||||||||||||||||||
Bibliography: |
(in Polish) 1. Chyrowicz B., (2008), O sytuacjach bez wyjścia w etyce, Kraków. 2. Iłowiecki M.; Krzywe zwierciadło; O manipulacji w mediach, Lublin 2003. 3. Jedynak W., (2014) Wybrane zagadnienia etyki zawodowej socjologa, "Roczniki Nauk Społecznych), t. 6(42), nr 2. 4. Kodeks Etyczny Socjologa. 5. Singer P., (2005), (red.). Przewodnik po etyce, Warszawa. 6. Teichman j., (2002), Etyka społeczna, Warszawa. 7. Uliński M., (2012) Etyka troski i jej pogranicza, Kraków. |
||||||||||||||||||||||||||
List of topics: |
(in Polish) 1. Wprowadzenie do zajęć. Zapoznanie studentów w obowiązującym Sylabusem. 2. Wprowadzenie do zagadnień etyki zawodu, aksjologia, deontologia. 3. Etyka społeczna: definicja, geneza, cel, przedmiot, istota, założenia metodologiczne Rodzaje, funkcje etyki. 4. Etyka a moralność. Wartości moralne i oceny moralne. 5. Społeczna natura człowieka. 6. Podstawowe zasady życia społecznego. 7. Zasady etyczne a stereotypy panujące w społeczeństwie. 8. Kodeks etyki zawodowej pracownika socjalnego/socjologa. 9. Prawa człowieka w perspektywie moralnej. 10. Konflikty społeczne. 11. Dylematy moralne współczesnego świata. Społeczeństwo ryzyka. 12. Etyczne aspekty pracy zawodowej. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
(in Polish) Konwersacja, pokazy audiowizualne, dyskusja mająca na celu wyciągnięcie logicznych i spójnych wniosków. Stawianie studentom pytań problemowych. Zajęcia kończą się pisemnym zaliczeniem. Student udziela odpowiedzi na pytania opisowe. Praca także za pomocą platformy e learningowej. |
||||||||||||||||||||||||||
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę ndst (2) - student nie posiadał wiedzy, umiejętności oraz kompetencji zawartych w minimalnym zakresie 50%. Na ocenę dst (3)/ dst+ (3+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 51%-70%. Na ocenę db (4)/ db+ (4+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 71%-90%. Na ocenę bdb (5) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 91%-100%. Zaliczenie z oceną - Student odpowiada pisemnie na pytania opisowe. Na ocenę końcową z przedmiotu składa się aktywny udziału i przygotowanie studenta do zajęć - 20%, obecność na zajęciach - 20%, ocena z zaliczenia pisemnego 60% . |
||||||||||||||||||||||||||
Notes: |
(in Polish) Obecność obowiązkowa (dopuszcza się dwie nieobecności). |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.