Dydaktyka przedmiotowa. Metodyka nauczania literatury w szkole podstawowej [WH-FP-KN-I-2-DydNLit]
Semestr zimowy 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka przedmiotowa. Metodyka nauczania literatury w szkole podstawowej [WH-FP-KN-I-2-DydNLit] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Miłko | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aGEmepMJmnSes1dMs5M6ChJlMRty8CB0FJgcViBH8Abk1%40thread.tacv2/General?groupId=664072df-cf70-4b08-b00e-773224819bc6&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z Podstawą programową z języka polskiego oraz poznanie metod pracy z tekstami literackimi na lekcjach języka polskiego w klasach 7-8. Treści merytoryczne: 1.Zajęcia organizacyjne. (Samo)ocena kompetencji nauczycielskich. 2.Podstawa programowa jako elementarny dokument w pracy nauczyciela. Analiza dokumentów z I i II etapu edukacyjnego. 3.Warsztat pracy nauczyciela-polonisty (planowanie pracy; dokumenty nauczyciela). 4.Warsztat pracy nauczyciela-polonisty (metody i narzędzia pracy). 5.Praca z lekturami z klas 4-6 w klasach 7-8. 6.Praca z lekturami (klasy 7-8). 7.Praca z teksami poetyckimi. 8.Przekład intersemiotyczny na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej. 9.Przegląd podręczników do języka polskiego pod kątem merytorycznym i edytorskim. 10.Nauka o literaturze a egzamin 8-klasisty. 11.Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego. 12.Nowe nurty i podejścia edukacyjne na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej. (neurodydaktyka, plan daltoński, myślenie krytyczne) 13.Wystąpienia studentów. Zajęcia podsumowujące. (2 spotkania). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład konwersatoryjny, ćwiczenia warsztatowe (indywidulane i w grupach), symulacja. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
A. Aktywność na zajęciach (branie udziału w ćwiczeniach i dyskusjach). B. Lektura zalecanych tekstów. C. Obecność na zajęciach. Można opuścić w semestrze dwoje zajęć w trakcie semestru. Każda następna nieobecność wiąże się z przygotowaniem referatu na wskazany przez wykładowcę temat. Maksymalnie można opuścić pięcioro zajęć. D. Przygotowanie pracy zaliczeniowej. W ramach zaliczenia przedmiotu należy przygotować scenariusz cyklu lekcji omawiających wybraną przez studenta lekturę obowiązkową i dodatkową według kryteriów podanych na zajęciach. Scenariusze będą prezentowane w trakcie ostatnich zajęć w semestrze. Zasady obliczenia oceny z przedmiotu: Praca zaliczeniowa – maksymalna ocena: 4 Aktywność na zajęciach: +0,5-1 Maksymalnie jedna nieobecność na zajęciach: +0,5 Dodatkowe wystąpienia i prace, które nie dotyczą odrabiania nieobecności: +0,5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.