Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Master seminar

General data

Course ID: WF-PS-N-SEM1
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Master seminar
Name in Polish: Seminarium magisterskie 1
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia kliniczna i psychoterapia
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia sądowa i penitencjarna
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia kliniczna i psychoterapia
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia sądowa i penitencjarna
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju
(in Polish) Seminaria magisterskie
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

PS_W03; PS_U08; PS_U09; PS_K03; PS_K07


Preliminary Requirements:

(in Polish) Dobra znajomość języka angielskiego, samodzielność w obsłudze programu SPSS

Short description: (in Polish)

Uczestnicy seminarium zapoznają się z literaturą przedmiotu indywidualnie, adekwatnie do poszukiwanego a następnie sformułowanego problemu badawczego. Celem indywidualnych poszukiwań badawczych jest realizacja nowatorskiej i interdyscyplinarnej problematyki badawczej z zakresu psychologii klinicznej, psychosomatyki i psychologii zdrowia oraz stresu, teoretyczne ich opracowywanie oraz weryfikacja empiryczna postawionych hipotez badawczych.

Ponadto, w ramach seminarium będzie prowadzona praca nad warsztatem metodologicznym oraz podnoszeniem umiejętności redagowania tekstów naukowych.

Full description: (in Polish)

Uczestnicy seminarium zapoznają się z literaturą przedmiotu indywidualnie, adekwatnie do poszukiwanego a następnie sformułowanego problemu badawczego. Celem indywidualnych poszukiwań badawczych jest realizacja nowatorskiej i interdyscyplinarnej problematyki badawczej z zakresu psychologii klinicznej, psychosomatyki i psychologii zdrowia oraz stresu, teoretyczne ich opracowywanie oraz weryfikacja empiryczna postawionych hipotez badawczych.

Ponadto, w ramach seminarium będzie prowadzona praca nad warsztatem metodologicznym oraz podnoszeniem umiejętności redagowania tekstów naukowych. Badania będą przeprowadzane w grupach klinicznych oraz populacji osób zdrowych z zastosowaniem standaryzowanych baterii psychologicznych i skal psychiatrycznych, czy metody eksperymentu psychologicznego.

Bibliography: (in Polish)

Creswell John W. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2013.

Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, DSM-5 . American Psychiatric Association, American Psychiatric Publishing, May 2013.

ICD-10 Classification of Mental and Behavioural Disorders, WHO, Geneva, 1992.

ICD-11 Classification of Mental and Behavioural Disorders, WHO, 2021.

Jarema Marek (redaktor naukowy). Psychiatria. Podręcznik dla studentów medycyny. PZWL 2016, wyd.2.

Kucharska K. (redaktor naukowy). W pułapce autodestrukcyjnego mózgu nastolatka. Skuteczna terapia. Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2022.

Kucharska K., Wilkos E. Zaburzenia odżywiania. Psychiatria. Podręcznik dla studentów medycyny. red. Marek Jarema PZWL 2016, wyd.2.

Młodożeniec A., Jarema M. Ryzyko samobójstwa szacowane na podstawie skal oceny stanu psychicznego. Przegląd ważniejszych narzędzi badawczych. Psychiatria po Dyplom. 2010, 7(4).; 54-59.

Sęk Helena. Psychologia Kliniczna tom I i II; PWN, Warszawa 2013

Talarowska Monika, Gałecki Piotr. Zaburzenia funkcji poznawczych w wybranych chorobach somatycznych. Continuo 2013.

Young Jane M, Michael J Solomon. How to Critically Appraise an Article. Nat Clin Pract Gastroenterol Hepatol. 2009; 6(2):82-91.

Zieliński Jarosław (e-book). Metodologia pracy naukowej. Aspra JR F.H.U 2014.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza: Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu problematyki przygotowywanej pracy magisterskiej

Umiejętności: Na podstawie analizy literatury student potrafi sformułować hipotezy badawcze do przygotowywanej pracy magisterskiej

Kompetencje społeczne: Student jest świadomy swojej wiedzy i umiejętności

1) Zapoznanie się z planem przebiegu seminarium i z formalnymi wymaganiami pracy mgr;

2) Pozyskanie wiedzy z zakresu metodologii pisania pracy naukowej;

3) Pozyskanie wiedzy z zakresu projektowania badań naukowych a także doboru adekwatnych narzędzi badań w domenie psychologii klinicznej i psychosomatyki;

4) Poszukiwanie problemu badawczego, studiowanie literatury pod kątem sformułowania problemów badawczych;

5) Sformułowanie tematu pracy, celu badań i postawienie pytań badawczych; studia literatury pod kątem sformułowania hipotez badawczych oraz planu badań.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ustna prezentacja tematu i problemów oraz ich uzasadnienie (wykazanie się wiedzą teoretyczną z podjętego obszaru badawczego), sformułowanie tematu pracy, celu badań i postawienie pytań badawczych oraz opracowanie hipotez badawczych; przedstawienie wstępnej metodologii badawczej i zaproponowanych metod statystycznych.

Obowiązkowa obecność i czynne uczestnictwo w seminariach jak i dodatkowych konsultacjach indywidualnych (stacjonarnych/online) na prośbę studenta.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
MA Seminar, 30 hours, 11 places more information
Coordinators: Jan Cieciuch, Waldemar Klinkosz, Katarzyna Kucharska, Marek Nieznański, Andrzej Pankalla, Jarosław Piotrowski, Maria Ryś, Elżbieta Stojanowska-Borowiec, Włodzimierz Strus, Sławomir Ślaski, Waldemar Woźniak, Wanda Zagórska, Magdalena Żemojtel-Piotrowska
Group instructors: Jan Cieciuch, Waldemar Klinkosz, Katarzyna Kucharska, Marek Nieznański, Andrzej Pankalla, Jarosław Piotrowski, Maria Ryś, Elżbieta Stojanowska-Borowiec, Włodzimierz Strus, Sławomir Ślaski, Waldemar Woźniak, Wanda Zagórska, Magdalena Żemojtel-Piotrowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
MA Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
MA Seminar, 30 hours, 11 places more information
Coordinators: Jan Cieciuch, Waldemar Klinkosz, Katarzyna Kucharska, Monika Mynarska, Marek Nieznański, Andrzej Pankalla, Jarosław Piotrowski, Maria Ryś, Włodzimierz Strus, Sławomir Ślaski, Waldemar Woźniak, Wanda Zagórska, Magdalena Żemojtel-Piotrowska
Group instructors: Jan Cieciuch, Waldemar Klinkosz, Katarzyna Kucharska, Monika Mynarska, Marek Nieznański, Andrzej Pankalla, Jarosław Piotrowski, Maria Ryś, Włodzimierz Strus, Sławomir Ślaski, Waldemar Woźniak, Wanda Zagórska, Magdalena Żemojtel-Piotrowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
MA Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)