Język reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-M-II-I-JezRek |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język reklamy |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU2_W09 KU2_U08 KU2_K05 |
Wymagania wstępne: | brak wymagań wstępnych |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone językowi reklamy służą kształceniu umiejętności opisu, analizy i krytyki języka przekazów reklamowych. |
Pełny opis: |
Konwersatorium z języka reklamy służy wprowadzeniu studentów w problematykę opisu i analizy sposobów funkcjonowania języka w przekazach reklamowych. Analizie poddawane są teksty reklamowe oraz te elementy języka, które potencjalnie stanowią budulec werbalnej warstwy reklam. Ogląd zasobów polszczyzny pozwala dostrzec wartość jej potencjału dla tworzenia reklam (m.in. bogactwo przymiotników, mechanizmy tworzenia zdrobnień i spieszczeń, sposoby hiperbolizacji semantycznej) oraz zwiększa świadomość językową studentów. |
Literatura: |
K. Skowronek, Reklama. Studium pragmalingwistyczne, Kraków 2001. W. Śmid, Język reklamy, Warszawa 2016. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KU2_W09: student zna w sposób pogłębiony kategorie językowe oraz ich funkcje i wartość semantyczną, potrafi je zidentyfikować w przekazach reklamowych KU2_U08: student potrafi przeprowadzić analizę werbalnej warstwy przekazu reklamowego i ocenić jego wartość pod tym względem KU2_K05: student jest przygotowany do analizy i krytycznej oceny języka przekazów reklamowych oraz samodzielnego tworzenia warstwy jezykowej takich przekazów. Praca na zajęciach polega na: - udziale w konwersatorium, - przygotowywaniu się do zajęć w postci wyszukiwania danych reklam i materiału językowego, - tworzeniu przykładowych tekstów reklamowych na zadany temat, - przygotowaniu pracy zaliczeniowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą student właściwie identyfikuje wszystkie elementy językowe reklam, ich funkcje, wartość i wagę przekazu; przeprowadza pełną i spójną analizę języka reklamy i tworzy udane krótkie teksty reklamowe uwzględniające elementy omawiane na zajęciach. Na ocenę dobrą student identyfikuje większość elementów języka reklam oraz ich funkcje i wartość; przeprowadza poprawną analizę języka reklamy i tworzy w miare poprawne teksty reklamowe uwzględniające elementy omawiane na zajęciach. Na ocenę dostateczną student radzi sobie z idnetyfikacją niektórych elementów języka reklam, z udziałem innej osoby przeprowadza w miarę poprawną analizę języka reklamy i próbuje tworzyć tekst reklamowy uwzględniający elementy omawiane na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Dąbrowska, Agnieszka Karolczuk, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach: 30 godzin. Aktywne i kreatywne uczestnictwo w zajęciach oraz samodzielne przygotowywanie się do nich: 25 godzin. Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 20 godzin. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.