Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

History of Culture from the Middle Ages to the Enlightenment

General data

Course ID: WH-KU-I-1-HistKult-C
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: History of Culture from the Middle Ages to the Enlightenment
Name in Polish: Historia kultury od średniowiecza do oświecenia
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Wiedza na poziomie absolwenta szkoły średniej w zakresie historii kultury od średniowiecza do oświecenia.

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, były jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, był jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa.

Wybrane teksty, reprezentatywne dla każdej epoki, poddawane są analizie i interpretacji historycznoliterackiej ze zwróceniem szczegolnej uwagi na ich znaczenia do poznania dziejów kultury omawianych okresów.

Niektóre teksty są omawiane wspólnie na ćwiczeniach (wcześniej są udostępniane studentom całej grupy), analiza innych jest przygotowywana przez poszczególnych studentów i prezentowana w formie referatów.

Bibliography: (in Polish)

Szczegółowy wykaz literatury obowiązkowej i uzupełniającej studenci otrzymają na pierwszych zajęciach.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

KU1_W04 –1- absolwent zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia, a także przemian obyczajów i stylów życia

KU1_W04 –2- absolwent rozumie uwarunkowania (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia

KU1_U05 –1 - absolwent potrafi analizować teksty źródłowe dotyczące kultury od średniowiecza do oświecenia

KU1_U05 –2 – absolwent potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury

KU1_K02 – absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

KU1_W04 –1- absolwent zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia, a także przemian obyczajów i stylów życia

Na ocenę:

5 – student wyróżnia się wiedzą na temat kluczowych wydarzeń z zakresu historii kultury, średniowiecza do oświecenia, a także przemiany obyczajów i stylów życia

4 – student dobrze zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia, a także przemian obyczajów i stylów życia

3 – student dostatecznie zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia, a także przemian obyczajów i stylów życia

KU1_W04 –2- absolwent rozumie uwarunkowania (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia

Na ocenę:

5 – student wyróżnia się rozumieniem uwarunkowań (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia

4 – dobrze rozumie uwarunkowania (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia

3- dostatecznie rozumie uwarunkowania (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia

KU1_U05 –1 - absolwent potrafi analizować teksty źródłowe dotyczące kultury od średniowiecza do oświecenia

Na ocenę:

5 – student wyróżnia się umiejętnością analizy tekstów źródłowych dotyczących kultury od średniowiecza do oświecenia

4 - potrafi dobrze analizować teksty źródłowe dotyczące kultury od średniowiecza do oświecenia

3- potrafi dostatecznie analizować teksty źródłowe dotyczące kultury od średniowiecza do oświecenia

KU1_U05 –2 – absolwent potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury

Na ocenę:

5 – student wyróżnia się umiejętnością posługiwania się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury

4- potrafi dobrze posługiwać się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury

3 - potrafi dostatecznie posługiwać się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury

KU1_K02 – absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych

Na ocenę:

5 – student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych w stopniu wyróżniającym się

4 – student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych w stopniu dostatecznym

3– student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych w stopniu dostatecznym

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Łukasz Cybulski, Dorota Dąbrowska, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska
Group instructors: Łukasz Cybulski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Dorota Dąbrowska, Józef Naumowicz, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska
Group instructors: Józef Naumowicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) 30 godzin - uczestnictwo w zajęciach

20 godzin - przygotowanie referatów


50 godzin = 2 pkt ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, były jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, był jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa.

Wybrane teksty, reprezentatywne dla każdej epoki, poddawane są analizie i interpretacji historycznoliterackiej ze zwróceniem szczegolnej uwagi na ich znaczenia do poznania dziejów kultury omawianych okresów.

Niektóre teksty są omawiane wspólnie na ćwiczeniach (wcześniej są udostępniane studentom całej grupy), analiza innych jest przygotowywana przez poszczególnych studentów i prezentowana w formie referatów.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Dorota Dąbrowska, Józef Naumowicz, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska
Group instructors: Józef Naumowicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) 30 godzin - uczestnictwo w zajęciach

20 godzin - przygotowanie referatów


50 godzin = 2 pkt ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, były jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, był jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa.

Wybrane teksty, reprezentatywne dla każdej epoki, poddawane są analizie i interpretacji historycznoliterackiej ze zwróceniem szczegolnej uwagi na ich znaczenia do poznania dziejów kultury omawianych okresów.

Niektóre teksty są omawiane wspólnie na ćwiczeniach (wcześniej są udostępniane studentom całej grupy), analiza innych jest przygotowywana przez poszczególnych studentów i prezentowana w formie referatów.

Bibliography: (in Polish)

Kitowicz Jędrzej, Opis obyczajów i zwyczajów za panowania Augusta III, Wstęp M. Dernałowicz, Warszawa 1985.

Kwiatki św. Franciszka z Asyżu, tłum. Leopold Staff, IW Pax, Warszawa 1994 (s. 19: Franciszek z Asyżu, Pieśń Słoneczna).

Skarga Piotr, Żywoty świętych (różne wydania).

Tomasz z Celano, Życiorys pierwszy świętego Franciszka z Asyżu, w: Źródła franciszkańskie, red. Roland Prejs, Zdzisław Kijas, Kraków 2005.

Literatura uzupełniająca podana jest osobno przy każdym z omawianych tematów w wykazie, który studenci otrzymają na początku zajęć.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)