History of Culture from the Middle Ages to the Enlightenment
General data
Course ID: | WH-KU-I-1-HistKult-C |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | History of Culture from the Middle Ages to the Enlightenment |
Name in Polish: | Historia kultury od średniowiecza do oświecenia |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Wiedza na poziomie absolwenta szkoły średniej w zakresie historii kultury od średniowiecza do oświecenia. |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, były jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, był jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa. Wybrane teksty, reprezentatywne dla każdej epoki, poddawane są analizie i interpretacji historycznoliterackiej ze zwróceniem szczegolnej uwagi na ich znaczenia do poznania dziejów kultury omawianych okresów. Niektóre teksty są omawiane wspólnie na ćwiczeniach (wcześniej są udostępniane studentom całej grupy), analiza innych jest przygotowywana przez poszczególnych studentów i prezentowana w formie referatów. |
Bibliography: |
(in Polish) Szczegółowy wykaz literatury obowiązkowej i uzupełniającej studenci otrzymają na pierwszych zajęciach. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) KU1_W04 –1- absolwent zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia, a także przemian obyczajów i stylów życia KU1_W04 –2- absolwent rozumie uwarunkowania (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia KU1_U05 –1 - absolwent potrafi analizować teksty źródłowe dotyczące kultury od średniowiecza do oświecenia KU1_U05 –2 – absolwent potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury KU1_K02 – absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) KU1_W04 –1- absolwent zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia, a także przemian obyczajów i stylów życia Na ocenę: 5 – student wyróżnia się wiedzą na temat kluczowych wydarzeń z zakresu historii kultury, średniowiecza do oświecenia, a także przemiany obyczajów i stylów życia 4 – student dobrze zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia, a także przemian obyczajów i stylów życia 3 – student dostatecznie zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia, a także przemian obyczajów i stylów życia KU1_W04 –2- absolwent rozumie uwarunkowania (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia Na ocenę: 5 – student wyróżnia się rozumieniem uwarunkowań (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia 4 – dobrze rozumie uwarunkowania (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia 3- dostatecznie rozumie uwarunkowania (polityczne, ekonomiczne, społeczne) wydarzeń z zakresu historii kultury od średniowiecza do oświecenia KU1_U05 –1 - absolwent potrafi analizować teksty źródłowe dotyczące kultury od średniowiecza do oświecenia Na ocenę: 5 – student wyróżnia się umiejętnością analizy tekstów źródłowych dotyczących kultury od średniowiecza do oświecenia 4 - potrafi dobrze analizować teksty źródłowe dotyczące kultury od średniowiecza do oświecenia 3- potrafi dostatecznie analizować teksty źródłowe dotyczące kultury od średniowiecza do oświecenia KU1_U05 –2 – absolwent potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury Na ocenę: 5 – student wyróżnia się umiejętnością posługiwania się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury 4- potrafi dobrze posługiwać się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury 3 - potrafi dostatecznie posługiwać się specjalistyczną terminologią i metodologią z zakresu historii kultury KU1_K02 – absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych Na ocenę: 5 – student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych w stopniu wyróżniającym się 4 – student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych w stopniu dostatecznym 3– student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w studiach kulturoznawczych w stopniu dostatecznym |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Cybulski, Dorota Dąbrowska, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Łukasz Cybulski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Dąbrowska, Józef Naumowicz, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Group instructors: | Józef Naumowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 30 godzin - uczestnictwo w zajęciach 20 godzin - przygotowanie referatów 50 godzin = 2 pkt ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, były jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, był jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa. Wybrane teksty, reprezentatywne dla każdej epoki, poddawane są analizie i interpretacji historycznoliterackiej ze zwróceniem szczegolnej uwagi na ich znaczenia do poznania dziejów kultury omawianych okresów. Niektóre teksty są omawiane wspólnie na ćwiczeniach (wcześniej są udostępniane studentom całej grupy), analiza innych jest przygotowywana przez poszczególnych studentów i prezentowana w formie referatów. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Dąbrowska, Józef Naumowicz, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Group instructors: | Józef Naumowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 30 godzin - uczestnictwo w zajęciach 20 godzin - przygotowanie referatów 50 godzin = 2 pkt ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, były jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najbardziej znaczący tekstami literackimi, historycznymi i innymi, powstałymi w tradycji europejskiej i polskiej od średniowiecza do oświecenia, które miały znaczący wpływ na dzieje kultury, był jej wyrazem lub opisywały jej przejawy. Celem jest też doskonalenie umiejętności analizy źródeł kultury europejskiej z zastosowaniem metod i terminologii właściwych dla kulturoznawstwa. Wybrane teksty, reprezentatywne dla każdej epoki, poddawane są analizie i interpretacji historycznoliterackiej ze zwróceniem szczegolnej uwagi na ich znaczenia do poznania dziejów kultury omawianych okresów. Niektóre teksty są omawiane wspólnie na ćwiczeniach (wcześniej są udostępniane studentom całej grupy), analiza innych jest przygotowywana przez poszczególnych studentów i prezentowana w formie referatów. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Kitowicz Jędrzej, Opis obyczajów i zwyczajów za panowania Augusta III, Wstęp M. Dernałowicz, Warszawa 1985. Kwiatki św. Franciszka z Asyżu, tłum. Leopold Staff, IW Pax, Warszawa 1994 (s. 19: Franciszek z Asyżu, Pieśń Słoneczna). Skarga Piotr, Żywoty świętych (różne wydania). Tomasz z Celano, Życiorys pierwszy świętego Franciszka z Asyżu, w: Źródła franciszkańskie, red. Roland Prejs, Zdzisław Kijas, Kraków 2005. Literatura uzupełniająca podana jest osobno przy każdym z omawianych tematów w wykazie, który studenci otrzymają na początku zajęć. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.